Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@09:22:48 GMT

اربعین نمادی از ولایتمداری است

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۱۹۹۴

اربعین نمادی از ولایتمداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در بوشهر اظهار داشت: قربانی در راه خدا به معنی هدیه دادن در راه حق است و در سرزمین وحی بعد از رمی شیطان نوبت به این می‌رسد که هدیه‌ای تقدیم حق شود.

امام جمعه موقت بوشهر ادامه داد: یکی از اعمال این روز قربانی کردن حیوان است که به معنی قربانی کردن حیوانیت انسان و مسلط شدن بر نفس خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام دشتی بیان کرد: اعمال حج ابراهیمی باعث می‌شود که این ایثار گری در جهان پایدار بماند و قربانی در روز عید قربان در خارج از سرزمین وحی مستحب است.

وی افزود: حج ابراهیمی داستان تکراری حضرت ابراهیم، اسماعیل و هاجر است و آنها جلوه‌ای از ایثارگری را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه موقت بوشهر عنوان کرد: حجاب و عفاف مقدمه داشتن جامعه پاک است و هرچند عفت و حجاب در زن و مرد از فروع به شمار می‌آید اما این مسئله در جامعه جهانی و کشور ما به عنوان یک شعار و اصل به شمار می‌آید که هم بُعد فردی و هم بُعد اجتماعی و سیاسی دارد.

حجت‌الاسلام دشتی تصریح کرد: ولایت حقیقتی ناشناخته از ولایت الهی که ابراهیم وار باید در برابر آن متعبد و تسلیم بود تا ولایت رسول خدا (ص)، اهل بیت (ع) و ولایت فقهای بزرگواری که خداوند دستور دادند ما پیرو آنها باشیم و اینها در حقیقت استمرار ولایت الهی هستند.

وی گفت: پرچم ولایتمداری همواره در جهان برافراشته باشد و نجات جهان امروز به ولایت مداری و ولایت اهل بیت (ع) است.

امام جمعه موقت بوشهر اظهار داشت: دهه ولایت از امروز همزمان با عید قربان آغاز و تا عید غدیر خم ادامه دارد، و عید غدیر خم که عید ولایت است و تاکید بر زنده ماندن نام علی و اولاد علی (ع) است باید گرامی داشته شود.

حجت‌الاسلام دشتی خاطر نشان کرد: اربعین که نمادی از ولایت مداری است و گرامی داشتن عید غدیر و برگزاری جشن و سرور و اطعام فقرا که مورد تاکید امیرالمومنین (ع) است ضروری است و باید هرچه باشکوه‌تر این آئین‌ها برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عید قربان ولایتمداری بوشهر حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات

والی هرات در دیدار با هیئت وزارت خارجه کشور مالزیا از کمک این کشور به زلزله زدگان هرات قدرانی نموده و بر گسترش همکاری‌ها بین دو کشور تاکید نمود.

در این دیدار شیخ نور احمد اسلام جار والی هرات، از کشور مالزی به عنوان کشور دوست و مسلمان یاد کرد که در بخش های مختلف بخصوص در حادثه زلزله هرات به کمک مردم آسیب دیده این ولایت شتافته و در این زمینه همکاری لازم را داشته است.

در ادامه، مولوی مهاجر فراهی، معاون والی هرات از فعالیت‌های اخیر کشور مالزی در افغانستان به نیکویی یاد کرده و بر لزوم سفر های بیشتر این هئیت جهت گسترش همکاری‌ها بین دو کشور تاکید نمود.

همچنین، نماینده هیئت وزارت خارجه مالزی هدف از سفر شان به ولایت هرات را ارزیابی کمک‌های انجام شده به زلزله زدگان این ولایت عنوان نموده و از ادامه همکاری این کشور در بخش‌های مختلف به خصوص ارسال کمک‌های بیشتر به زلزله‌زدگان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • بی‌عدالتی‌ها پتروشیمی‌ها در حق مردم استان بوشهر پذیرفتنی نیست
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • بیل گردانی نمادی از آیین‌های تمدنی کشور
  • مسدود شدن راه های مواصلاتی در ۴ ولایت افغانستان
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • غصب کردن لانه سنجاب دشتی توسط جغدها + فیلم
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات