Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقشار مختلف مردم چهارمحال و بختیاری همزمان با عید قربان، روز بندگی و نیایش در میعادگاه‌های تعیین شده در شهر‌ها و روستا‌های این استان حاضر شدند تا در کنار یکدیگر، شکر بندگی را در نماز عید به جای آورند.

مراسم اقامه نماز عید قربان در شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد و در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد با بیان اینکه در باب تعبیر واژه اُولی الامر تحریفی آشکار شکل گرفته و از معنای واقعی خود منحرف شده است، گفت: برخی از کشور‌ها در جهان اسلام گرفتار این تعبیر نادرست شده‌اند و آن را به معنای قرار گرفتن هر فردی در راس امور می‌دانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام روز یکشنبه در خطبه‌های نماز عید قربان در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد به آغاز هفته امامت و ولایت اشاره کرد و افزود: خداوند بار‌ها عبارت «یا ای‌ها الذین آمنوا...» را در قرآن کریم به کار برده است و این عبارت خطاب به تک تک همه افراد بوده و دستوری است که همگان ملزم به اطاعت از آن هستند.

در باب واژه اولی الامر یک تحریف آشکار و بزرگ شکل گرفته و آن را از معنای حقیقی خود دور کرده است، قرار گرفتن هر فردی در راس حکومت به معنای اولی الامر همین تحریف و تعبیر نادرستی است که متاسفانه برخی کشور‌ها در عالم اسلام را نیز گرفتار کرده است.

 با این تعبیر غلط هر فردی، چون معاویه، آل سفیان، آل سعود و افراد ظالم و جلاد می‌توانند به عنوان اولی الامر شناخته شوند، اما به برکت اهل‌بیت (علیهم اسلام) این واژه در اندیشه شیعه، به درستی درک، تفسیر و بیان شده است که بر اساس آن و بر پایه آیات قرآنی، کسی شایسته اولی الامر است که نماز را به جا آورده، در نماز به رکوع رفته و در حالت رکوع، صدقه دهد.

 خداوند در آیات قرآنی با این تعبیر در باب اولی الامر، حضرت علی (ع) را به عنوان، ولی خود معرفی کرده است، بسیاری از افراد پس از نزول این آیه و تمجید عمل امیرالمومنین (ع) توسط پروردگار، این عمل را انجام دادند، اما مهم آن بود که امام علی (ع) نخستین فرد بود و خداوند وی را، ولی الامر خود در زمین معرفی می‌کند.

بر همین اساس و معنا، پس از امیر المومنین (ع)، فرزندان ایشان و در دوران غیبت نیز ولایت‌فقیه به عنوان اولی الامر شناخته می‌شود و این یک دلیل روشنی است که برای اطاعت از، ولی فقیه پیش روی ما قرار دارد.

این نعمتی است که امروز شامل حال ما در ایران اسلامی شده است و همه در فضایی که صالح مردی، چون امام خمینی (ره) بنیان گذاشته است و انسان صالحی، چون مقام معظم رهبری آن را پرچم‌داری کرده و تلاش می‌کند توحید را حاکم کند، زندگی می‌کنیم.

همه باید برای حاکمیت دین خدا و استقرار توحید در زمین بکوشند و برای اصلاح جامعه قدم بردارند.

بیشتر بخوانید

در جشن عید سعید قربان شبکه جهانبین را به تماشا بنشینید

دیگر میعادگاه‌های نماز و تعدادی از گلزار‌های شهدا، مساجد و امامزادگان استان نیز با هماهنگی ائمه جمعه و جماعت و همچنین روحانیون مستقر و طرح هجرت استان و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در روز عید قربان میزبان نمازگزاران در این مراسم نورانی و پر برکت شد.

همچنین مردم چهارمحال و بختیاری به مناسبت این روز با راه‌اندازی پویش‌های عید تا عید و نذر قربانی و در همراهی با مراکز و موسسات نیکوکاری، پایگاه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در ثواب کمک به نیازمندان در این روز سهیم شده و با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و برگزاری جشن در مساجد و تکایا، این روز را گرامی داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عید قربان نماز چهارمحال و بختیاری اولی الامر عید قربان ولی الامر نماز عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۲۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد

آفتاب‌‌نیوز :

"سید احمد زرهانی" روز یکشنبه در نشست شورای اقامه نماز استان البرز افزود: در این آیین‌نامه ۱۹ دستگاه وظایف، تکالیف و مسوولیت‌های جدیدی پیدا کرده اند.

وی، البرز را مرکز تلاقی فرهنگ‌ها و قومیت‌ها دانست و گفت: اجرای اهداف ستاد در این استان در کل کشور موثر است.

زرهانی تدوین سند راهبردی نماز در کشور را مورد اشاره قرار داد و خواستار اجرای برش استانی آن شد.

وی، همچنین اهتمام و اقدامات استاندار البرز را در راستای ترویج نماز و اجرای اهداف ستاد را مورد تقدیر قرار داد و گفت: بر این باور هستم استاندارانی که نگرش و دغدغه‌های فرهنگی دارند در اجرا نیز موفق‌تر هستند.

زرهانی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد ستاد کل و شورا‌های استان‌ها مورد تاکید رییس جمهور است، افزود: انتظار می‌رود شهرداری‌ها در جهت ایجاد بستر‌های ترویج نماز همراهی بیشتری داشته باشند.

وی همراهی نماینده ولی فقیه در استان البرز و ائمه معزز جمعه و جماعات را عاملی مهم در نیل به اهداف ستاد اقامه نماز دانست و تاکید کرد حضور بزرگان استان در نماز‌های جماعت ادارات و مدارس تاثیر بسزایی در شوق افراد به خواندن نماز بویژه جماعت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • علی‌اکبر قربان شیرودی را می‌شناسید؟
  • اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند