Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@09:14:31 GMT

 رد پای ابراهیم در مکه + تصویر

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۲۳۷۶

 رد پای ابراهیم در مکه + تصویر

مقام ابراهیم به باور مسلمانان، نماد سختی‌ها و فداکاری حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل (ع) به‌ویژه در زمان ساخت کعبه است. بنابراین، هنگامی که مسلمانان به حج یا عمره می‌روند، به مقام ابراهیم با خواندن نماز، ادای احترام می‌کنند. این محل در ۱۳ متری کعبه قرار دارد. درباره سنگی که اثر یک جفت پا روی آن نقشه بسته شده، روایت کرده‌اند حضرت ابراهیم (ع) هنگام ساختن کعبه در مکه، روی آن ایستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره این سنگ گفته شده که طول و عرض آن حدود ۴۰ سانتی‌متر و ارتفاع آن تا ۲۰ سانتی‌متر می‌رسد، اما عمق هر دو رد پا به ترتیب ۹ و ۱۰ سانتی‌متر است، فرورفتگی یکی از رد پاها بیشتر از دیگری است و اثر انگشتان در هر دو رد پا مشخص نیست.

سنگی که ردپاها در آن نقش بسته، یک‌بار در حکومت عمر جابه‌جا شده و بعدها به محل کنونی برگشته است، جایی که گفته شده است حضرت ابراهیم (ع) پس از ساخت کعبه آنجا نماز خوانده است. سنگ قبلا در ضلع شرقی کعبه قرار داشت.

محفظه مقام ابراهیم تاکنون چندبار تغییر کرده و بازسازی شده است. سنگ نقش پاهای حضرت ابراهیم (ع) نیز نخستین‌بار در سال ۱۹۶۷ توسط یک سازه چوبی به ابعاد سه در شش متر پوشانده شد که انجام حج یا عمره را برای مسلمانان دشوار می‌کرد.

مقام ابراهیم در دوران عثمانی به عنوان بخشی از زیارتگاه بازسازی شد، اما پس از تسلط سعودی‌ها، این ضریح تخریب شد و یک جعبه ورقه آهنی برای محافظت و حفظ سنگ آن ساخته شد.

طواف واجب حج بین محدوده کعبه و مقام ابراهیم انجام می‌شود و نماز طواف نیز پشت مقام ابراهیم خوانده می‌شود.

بیشتر بخوانید :

تصاویری دیده نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش / وقتی حجاج وارد کعبه می شدند نسخه او را در گوادلوپ پیچیدند ؟ / چرا محمدرضا شاه پهلوی مجبور شد ، یک سال سبیل بگذارد؟ رمزگشایی از معمایی عجیب / چرا زنان قاجار سبیل داشتند؟ + تصاویر متفاوت و کمتر دیده شده

۲۱۲۲۰

کد خبر 1649659

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مکه مکرمه تاریخ معاصر تاریخ ایران مقام ابراهیم حضرت ابراهیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۲۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900130

دیگر خبرها

  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • تصویری از پلاکارد روحانیون علیه ابراهیم رئیسی در تجمع قم
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • تحریم‌ها در ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید
  • (ویدیو) ادعای دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)
  • افتتاح گود زورخانه شهید ابراهیم هادی در مصلای اردبیل
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)/ محدودیت‌ها در قدس اشغالی برای نمازگزاران
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • ببینید | ادعای جدید ابراهیم رئیسی در حضور مردم درباره ساخت مسکن