Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، به مناسبت سی امین سال همکاری ترکمنستان با سازمان امنیت و همکاری اروپا مراسم جشنی از طرف وزارت خارجه ترکمنستان در محل هتل «یلدیز» در شهر عشق آباد برگزار شد.

این نشست با عنوان «ترکمنستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا  30 سال همکاری موفق»  با حضور مقامات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مجمع نمایندگانی از وزارتخانه‌ها، ادارات و سازمان‌های ترکمنستان، موسسات آموزش عالی و رسانه‌ها حضور داشتند.

«رشید مرداف» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکمنستان در افتتاحیه این کنفرانس خاطرنشان کرد: یکی از عناصر مهم در حفظ سطح امنیت در فضای سازمان امنیت و همکاری اروپا افزایش اعتماد متقابل و توسعه گفت و گو، تعامل بین مردمان، فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف است.

«هلگا اشمید» دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا در پیام ویدئویی خود به شرکت کنندگان در کنفرانس از تلاش‌ها و مشارکت ترکمنستان در تامین صلح و امنیت در منطقه از طریق تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و توسعه روابط اقتصادی در سراسر دریای خزر قدردانی کرد.

«جان مک گریگور» رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا در عشق آباد، در سخنان خود خاطر نشان کرد که چشم اندازهای زیادی برای ادامه همکاری بین سازمان امنیت و همکاری امنیت اروپا و ترکمنستان وجود دارد.

وی گفت: همکاری بین سازمان امنیت و همکاری اروپا و ترکمنستان طی سه دهه راه طولانی را طی کرده است، اما چشم اندازهای بزرگی برای ادامه و تقویت گفت و گوهای مهم ما به نفع ترکمنستان و کل منطقه وجود دارد.

در این کنفرانس، شرکت کنندگان موضوعات امنیتی، مبارزه با افراط گرایی و تهدیدات فراملی، همکاری در زمینه محیط زیست و حفاظت از محیط زیست، امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: کنفرانس عشق اباد سازمان امنیت و همکاری اروپا ترکمنستان سازمان امنیت و همکاری اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۲۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«گروسی» به ایران می‌آید

«بهروز کمالوندی» سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران که ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار می‌شود به ایران می‌آید.

او  افزود: در سفر گروسی، مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران درباره موضوعات فی مابین مذاکره می‌کنند.

گروسی علاوه بر شرکت در این کنفرانس با مقامات کشورمان در تهران و اصفهان نیز دیدار می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است