Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمیدرضا تقی نصیری امروز در جمع خبرنگاران، با بیان تولید ماهیان استخوانی و خاویاری یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان شیلان در استان گیلان است، اظهار کرد: ماهی استخوانی و خاویاری تولید شده در دریای خزر با کیفیت و مرغوب‌ترین ماهیان خاویاری در سطح جهان هستند که بسیار می‌توانند به رشد اقتصادی جهان کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رهاسازی بچه ماهیان استخوانی و خاویاری در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر گفت: با تلاش همکاران ما در مراکز بازسازی ماهیان استخوانی و خاویاری از نیمه خرداد ماه سال جاری بچه ماهیان استخوانی و خاویاری در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر رهاسازی شدند.

سرپرست اداره کل شیلات استان گیلان با تاکید بر ادامه‌دار بودن رهاسازی بچه ماهیان خاویاری و استخوانی در دریای خزر بیان کرد: تاکنون ۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در مناطق غرب، شرق و تالاب انزلی رهاسازی شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان مراحل رهاسازی چیزی بالغ بر ۱۳۰ میلیون بچه ماهی خاویاری در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر رهاسازی شدند.

نصیری بیشترین میزان گونه بچه ماهی رهاسازی شده را مربوط به ماهی استخوانی سفید دانست و افزود: ۸۵ درصد ماهیان رهاشده از گونه ماهی سفید و ۱۵ درصد از سایر گونه‌ها مثل کپور و کولی بوده است.

وی با بیان اینکه پرورش ماهی خاویار باید در دریای خزر بیش از سال‌های گذشته گسترش یابد تصریح کرد: صادرات و پرورش ماهی خاویار ارز آوری بسیار زیادی برای کشور دارد لذا و به این منظور تاکنون ۸۵۰ تا ۹۰۰ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری با وزن مشخص و استاندارد در رودخانه سفیدرود رهاسازی شده است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: ماهیان خاویاری ماهیان خاویاری گیلان ماهیان استخوانی ماهیان استخوانی و خاویاری خاویاری در رودخانه دریای خزر بچه ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۲۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیات حاکمه افغانستان در خصوص حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب برای دریاچه هامون صورت گرفته است.

وی افزود: سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کند تا هامون شرایط بهتری پیدا کند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم، بتوانیم انحرافی را که روی این رود وجود دارد، مسدود کنیم و وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد.

در حال تکمیل

کد خبر 6093926

دیگر خبرها

  • حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از صبح ۱۶ اردیبهشت ماه
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور