Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دارایی فرانسه امروز یکشنبه گفت که فشار بر انرژی در این کشور موجب بار بدهی اضافی 12 میلیارد یورویی می‌شود.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل ایران اکونومیست، «برونو لومر» وزیر دارایی فرانسه، نسبت به تأثیر بحران انرژی بر فرانسوی‌ها در زمستان آتی هشدار داد و تأکید کرد که فشار بر انرژی باعث افزایش ۱۲ میلیارد یورویی بدهی‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لومر امروز طی یک کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت نشست‌های اقتصادی در اکس آن پروونس گفت: افزایش قیمت انرژی بودجه را تحت فشار سنگین گذاشته است.

لومر گفت: ما با انتخاب‌های پیچیده‌ای روبرو هستیم، نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم، انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وزیر فرانسوی بر لزوم ایجاد سپر تعرفه‌ای برای کنترل قیمت‌ها تاکید کرد و در این باره توضیح داد: فرانسوی‌ها قرار است ۳۰ درصد افزایش قیمت برق و ۵۰ درصد قیمت گاز را بپردازند.

رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان هم خواستار کاهش مصرف گاز در این کشور به دلیل بحران انرژی شده است؛ وی هشدار داد که کمبود منابع انرژی می‌تواند به تعطیلی کامل برخی از تاسیسات تولیدی منجر شود.

جنگ روسیه و اوکراین موجب افزایش قیمت منابع انرژی به ویژه گاز طبیعی شده و همین موضوع کشورهای اروپایی را بر آن داشته تا مردم را به کاهش مصرف دعوت کنند.

«الیزابت بورن» نخست وزیر فرانسه هم پنجشنبه گذشته اعلام کرد که کشورش در حال پر کردن تاسیسات ذخیره گاز تا پاییز آینده است که در حال حاضر حدود ۶۰ درصد است. اوایل امروز فرانسه از راه اندازی مجدد نیروگاه زغال سنگ با هدف تضمین تامین انرژی در زمستان خبر داد.

از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین بازار انرژی جهان به دلیل افزایش تقاضا و محدودیت عرضه و  از همه آنها مهم‌تر، تحریم‌های شدیدی که کشورهای غربی علیه روسیه اعمال کرده‌اند، در وضعیتی بحرانی قرار گرفته و اقتصادهای سراسر جهان، بالاخص اقتصادهای غربی را با بحران تورم و قیمت‌های بی‌سابقه انرژی روبه‌رو کرده است.

از سوی دیگر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هم پرداخت هزینه‌های گاز طبیعی صادراتی این کشور به اتحادیه اروپا و سایر کشور‌هایی که اقدامات محدودکننده علیه روسیه اعمال کرده‌اند را از یورو و دلار به روبل تغییر داده است.

 ۴۰درصد از گاز و زغال‌سنگ مصرفی اروپا و یک چهارم نفت و محصولات نفتی این قاره سبز از روسیه تأمین می‌شود و از همین رو  قطع کامل واردات گاز روسیه و جایگزین کردن منابع دیگر برای اروپا غیرممکن است.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۴۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، الدر بوتائف نایب رییس اتاق بازرگانی جمهوری داغستان روسیه با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از غرفه استان قم بازدید و با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم دیدار کرد.

سیداکبر غلامیان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در این دیدار بر افزایش تعاملات تجاری ایران به ویژه استان قم با روسیه تاکید کرد.

وی در ادامه گفت: روسیه به عنوان کشور دوست و همسایه ما، مقصد خوبی برای صادرات استان قم محسوب می‌شود و می‌توانیم با افزایش تعاملات خود ظرفیت‌های صادراتی این استان را بیشتر معرفی کنیم.

نایب رییس اتاق بازرگانی جمهوری داغستان روسیه نیز در این دیدار با اشاره به استقبال شهروندان روسی از کالاهای ایرانی، عنوان کرد: کالاهای ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار هستند و این موضوع باعث استقبال شهروندان ما در سراسر این کشور شده است.

بوتائف بیان کرد: ما به دنبال افزایش تعامل با ایران و قم هستیم و می‌توانیم ظرفیت‌های صادراتی قم در حوزه‌های مختلف را بیشتر در کشورمان معرفی کنیم.

کد خبر 6090466

دیگر خبرها

  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای
  • افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!