Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از محققان به تازگی یک الکترولیت جدید ابداع کرده‌اند که می‌تواند تولید باتری‌های سدیم-یونی باثبات و قابل اعتماد را امکان‌پذیر سازد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست از پایگاه خبری فناوری «تِک‌اکسپلور»، در سال‌های آینده باتری‌های سدیم-یونی (NIBs) می‌توانند بطور بالقوه یک جایگزین مهم برای سیستم‌های کنونی ذخیره‌سازی انرژی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این باتری‌های سدیم‌- پایه (بر مبنای سدیم)، با وجود مزیت‌هایی که دارند از جمله فراوانی سدیم و طول عمر بالقوه طولانی، اما به علت بی‌ثبات بودن الکترولیت جامد بین‌فازی (SEI) اغلب نسبت به باتری‌های لیتیوم-پایه ثبات کمتری دارند.

مطالعات گذشته نشان داده است که در باتری‌های سدیم-یونی با کاتد ولتاژ بالا، الکترولیت جامد بین‌فازی نسبت به باتری‌های لیتیوم-یونی با سرعت بیشتری حل می‌شود. این مساله به یک رشته واکنش‌های جانبی منجر می‌شود و همچنین خالی‌شدن سریع الکترولیت و از دست رفتن غیر قابل بازگشت ظرفیت را در پی دارد که موجب کاهش شدید ثبات و عملکرد باتری‌های سدیم-یونی می‌شود.

 

پژوهشگران در آزمایشگاه ملی شمال‌غربی آمریکا به تازگی یک الکترولیت جدید ابداع کرده‌اند که قابلیت محلولی (حل شدن) الکترولیت جامد بین‌فازی در آنُد باتری‌های سدیم-یونی را دارد و در عین حال یک لایه محافظ با ثبات برای محافظت از کاتُد تشکیل می‌دهد. این الکترولیت که در نشریه Nature Energy معرفی شده است می‌تواند تولید باتری‌های سدیم-یونی ولتاژ بالا که باثبات و قابل اعتماد باشند، را ممکن سازد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: فناوری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فناوری باتری های سدیم یونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۴۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای ثبات؛ محمد صلاح و ثبت یک رکورد بزرگ در لیگ برتر

با وجود از دست دادن موقعیت‌های گلزنی، محمد صلاح همچنان آمارهای مهمی را به ثبت می‌رساند.

طرفداری | لیورپول در چارچوب هفته سی و ششم لیگ برتر انگلیس با نتیجه 4-2 مقابل تاتنهام به پیروزی دست یافت. 

محمد صلاح با عملکرد بسیار خوبی که مقابل اسپرز به نمایش گذاشت، شمار گل و پاس‌ گل‌های خود را در لیگ برتر دو رقمی کرد. به نقل از اسکواکا، ستاره مصری لیورپول اولین بازیکن تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود که طی 3 فصل متوالی در گلزنی و ارسال پاس گل، حداقل عدد 10 را به ثبت می‌رساند. صلاح همچنین پس از وین رونی، دومین بازیکنی است که طی 5 فصل متفاوت به این مهم دست می‌یابد. فرعون از بدو ورود به لیورپول، به جز فصل 20-2019، طی تمامی فصل‌ها در مجموع رقابت‌ها 25+ گل به ثمر رسانده است. او در فصل 24-2023، 18 گل و 10 پاس گل برای یورگن کلوپ به ارمغان آورده است. 

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • اگر این بیماری‌ها را دارید غذای کنسروی نخورید
  • انقلاب چینی‌ها در باتری‌سازی: این باتری با آب کار می‌کند!
  • بارشهای رگباری مناطقی از اصفهان را فرامی گیرد/ کاهش ۳ درجه ای دما
  • ساخت باتری انقلابی که آینده ذخیره انرژی را تغییر می‌دهد (تصویر)
  • دانشمندان به کمک نمک، سوپر باتری ارزان قیمت ساختند
  • آقای ثبات؛ محمد صلاح و ثبت یک رکورد بزرگ در لیگ برتر
  • این باتری چینی با آب کار می‌کند
  • آب به باتری کم مصرف تبدیل شد!
  • ابداع باتری برپایه آب با چگالی انرژی بالا و چرخه عمر طولانی
  • قیمت روغن خوراکی امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳