Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@05:51:53 GMT

جهشی درس خواندن؛ آری یا خیر؟

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۴۸۳۷

جهشی درس خواندن؛ آری یا خیر؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مرصاد نیوز، سالیانه تعداد زیادی از دانش‌آموزان با توجه به شرایطی که دارند برای جهش تحصیلی اقدام می‌کنند. نحوه درس خواندن هر دانش آموز با دیگری متفاوت است که این تغییرات دنباله رو استعداد و توانایی‌های فردی آن هاست.

والدین باید واقع بینانه نسبت به توانایی‌های فرزندانشان راهنمایی‌های لازم را به آن‌ها ارائه دهند تا مسیر زندگی و آینده شان دچار بی برنامگی و خیالات واهی برای رسیدن به دستاورد‌هایی بسیار بزرگتر از توانمندی‌های دانش آموزان نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی محمدبیگی با بیان اینکه سالیانه آمار دانش آموزان متقاضی تحصیل جهشی متغییر است، گفت: سال گذشته ۳۰۵ دانش‌آموز در استان کرمانشاه متقاضی جهش تحصیلی شده بودند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه درصد خیلی پایینی از متقاضیان در نهایت واجد شرایط جهش تحصیلی انتخاب می‌شوند، گفت: متقاضیان تا ۲۰ مرداد فرصت دارند با مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت تخصصی اقدامات لازم در راستای جهش تحصیلی فرزندشان را انجام دهند.

وی یادآوری کرد: دانش آموزانی که بخواهند جهش چند پایه داشته و یا برای بار دوم جهش تحصیلی کنند، در کمیسیون‌های تخصصی ویژه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

محمدبیگی به فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان در سال جاری اشاره کرد و گفت: از امسال والدین دانش‌آموز متقاضی جهش تحصیلی باید در وهله اول درخواست کتبی برای جهش تحصیلی فرزندش را به همراه کارنامه او در تمامی سال‌های تحصیلی قبلی به مدرسه تحویل دهد و در صورتی که با نظر معلم، دانش‌آموز واجد شرایط جهش تحصیلی تشخیص داده شود، برای تایید به کمیسیون‌های تخصصی آموزش و پرورش ارجاع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جهش تحصیلی از نظر علمی و کارشناسی برای دانش آموزان توصیه نمی‌شود و مورد تایید نیست، خاطرنشان کرد: اصرار خانواده‌ها آموزش پرورش را مکلف را به انجام این امر کرده است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: در هنگام جهش تحصیلی دانش‌آموز در کنار دانش‌آموزانی قرار خواهد گرفت که سن اجتماعی و جسمی بالاتر داشته و این موضوع دانش‌آموز جهش یافته را در برخورد با گروه همسالان با چالش مواجه خواهد کرد که این موضوع می‌تواند اثرات منفی زیادی بر روند بلوغ اجتماعی و فکری دانش‌آموز داشته باشد؛ لذا روال عادی تحصیل مورد تایید است.

محمدبیگی در پایان با تاکید بر اینکه جهشی درس خواندن دانش‌آموز ممکن است باعث افت تحصیلی دانش‌آموز شود، گفت: گاهی خانواده‌ها از روی چشم و هم چشمی می‌خواهند فرزندشان را باهوش معرفی کرده و از این رو اصرار به جهشی درس خواندن فرزندشان دارند. در حالیکه طبق بررسی‌های تخصصی واجد شرایط نیست.

جهش تحصیلی سلامتی روحی روانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد

رویا فرامرزی در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: والدین هیچ وقت فرزندشان را با سایر بچه‌ها مقایسه نکنند چرا که هر فردی استعداد و توانایی‌های خاص خود را دارد.

این کارشناس ارشد روانشناسی افزود: برخی خانواده‌ها برای ورود فرزندان خود به جهش تحصیلی، آن‌ها را در کلاس‌های خصوصی و تقویتی مختلف ثبت‌نام می‌کنند و فرزند خود را زیر فشار زیادی قرار می‌دهند که این کار باعث ایجاد استرس فراوان، مشکلات روحی و سرخوردگی در آن‌ها می‌شود.

وی با اشاره به پیامد‌های جهش تحصیلی افزود: بچه‌هایی که با جهشی درس خواندن در کنار سایر دانش آموزان که از نظر سنی و جثه‌ای از آن‌ها بزرگتر هستند قرار می‌گیرند، سازگاری و هم‌خوانی کافی با آن‌ها ندارند.

ناسازگاری در کنار بچه‌های بزرگتر موجب مشکلات روحی و سرخوردگی می‌شود

فرامرزی ادامه داد: همین ناسازگاری در کنار بچه‌های بزرگتر موجب مشکلات روحی و سرخوردگی، کاهش اعتماد به نفس و اضطراب می‌شود.

وی گفت: کودکان با استعداد و باهوش، رشد نا همزمان را تجربه می‌کنند. این بدین معنی است که آن‌ها ممکن است از نظر تحصیلی پیشرفته، اما از نظر عاطفی نابالغ باشند.

این دانش آموخته روانشناسی همچنین به یکی از چالش‌های غیرمنتظره اشاره کرد و گفت: کودکان با استعداد که از جهش تحصیلی استفاده می‌کنند معمولا به شاگرد اول بودن عادت دارند. این موضوع می‌تواند برای این دانش‌آموزان پس از جهش کمی دشوار باشد، آن‌ها در کلاس جدید با دانش‌آموزانی هستند که سطح علمی یکسانی دارند؛ بنابراین این موضوع ممکن است بر روی روحیه این کودکان تاثیر داشته باشد.

وی افزود: باید هدف خود را از جهش، مشخص کرده باشیم و این نکته سرلوحه کار باشد که جهش تحصیلی سلامتی روحی روانی، لذت از زندگی و یادگیری و کیفیت زندگی دانش‌آموز را تحت تأثیر قرار می‌دهد یا تأثیر منفی برای او دارد.

در مواقعی جهش تحصیلی باعث موفقیت در آینده می‌شود و گاهی هم به نتیجه دلخواه منجر نمی‌شود چرا که جهش تحصیلی فرآیندی است که باید همه جانبه به آن نگریست و علاوه بر هوش و استعداد، باید توانایی‌های فردی و اجتماعی و روحیات فرزندمان را در نظر بگیریم و با آگاهی کامل از مزایا و معایب آن تصمیم‌گیری کنیم؛ بنابراین بهتر است که به دانش آموزان این اجازه را بدهیم که روند رشد سنی و عقلی خود را به صورت طبیعی در دوره تحصیل خود طی کنند و کودکان خود را به اجبار با دانش آموزانی که ۲ سال از آن‌ها بزرگتر هستند همکلاس نکنیم.

منبع: مرصاد نیوز لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر درس اخبار عمومی اخبار مرتبط پروتئین مصنوعی که شما را لاغر می‌ کند ۱۴۰۱/۴/۱۹ اتفاقی زیبا در کنسرت رضا صادقی + فیلم ۱۴۰۱/۴/۱۹ چجوری واسه بقیه کسل کننده نباشیم؟ ۱۴۰۱/۴/۱۹ آخرین ویدیو ها چالوس یکطرفه شد ۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۸:۵۴ اتفاقی زیبا در کنسرت رضا صادقی + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۸:۴۹ واکنش حسن یزدانی به یورش امروز تماشاگران پس از کشتی سرنوشت‌ ساز ۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۷:۵۲ کشف اسکلت کامل دایناسور ۹۶ میلیون سال پیش در آرژانتین ۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۷:۲۸ خنده دارترین اجرای فینال عصر جدید + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۶:۳۷ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۹:۰۳ جهشی درس خواندن؛ آری یا خیر؟ ۱۸:۵۹ پروتئین مصنوعی که شما را لاغر می‌ کند ۱۸:۵۴ چالوس یکطرفه شد ۱۸:۵۲ مرحله نهایی رقابت‌ های انتخابی تیم‌ های ملی کشتی با حمایت همراه اول ۱۸:۴۹ اتفاقی زیبا در کنسرت رضا صادقی + فیلم ۱۸:۳۶ چجوری واسه بقیه کسل کننده نباشیم؟ ۱۸:۲۹ جانی دپ و امبر هرد دوباره در دادگاه! ۱۸:۲۷ همایون شجریان در کانادا هم رکورد زد ۱۸:۲۳ کاهش محبوبیت بایدن به ۳۰ درصد ۱۸:۱۹ زن مسلمان خودروی هتک‌ کننده قرآن را واژگون کرد + فیلم ۱۸:۰۵ عضو شورای شهر:  بازار تهران ناایمن است و هیچ موقع هم ایمن نمى شود! ۱۸:۰۲ فاطمی امین یک سرپرست جدید برای سازمان حمایت منصوب کرد ۱۷:۵۸ وقتی مهمون میاد خونت، این کارا رو انجام نده ۱۷:۵۷ محسن زنگنه: لایحه دو فوریتی دولت اثری در کاهش قیمت ها ندارد/ به سودآوری مضاعف واردکنندگانی که قیمت کالاهای خود را در این مدت افزایش دادند، منجر می‌شود ۱۷:۵۴ بهترین زمان برای مصرف گوشت دام ذبح‌ شده ۱۷:۵۲ واکنش حسن یزدانی به یورش امروز تماشاگران پس از کشتی سرنوشت‌ ساز ۱۷:۵۰ چگونه می توان مو‌های کم پشت را تقویت کرد + راه حل‌ های موثر ۱۷:۴۱ این بستنی‌ به هیچ وجه آب نمی شود! ۱۷:۳۶ قیمت هر کیلوگرم دام قربانی در مراکز عرضه ۸۱ تا ۸۵ هزار تومان ۱۷:۳۴ یارانه تیرماه فردا واریز می شود؟ ۱۷:۲۹ آخرین وضعیت مالیات بر خانه های خالی ۱۷:۲۸ کشف اسکلت کامل دایناسور ۹۶ میلیون سال پیش در آرژانتین ۱۷:۲۴ طرز تهیه شربت ذرت؛ کورن سیروپ خونگی عالی ۱۷:۱۸ لاپید: ایران باید تحریم شود ۱۷:۰۷ اسامی پایگاه‌های فعال واکسیناسیون کرونا در تهران ۱۷:۰۰ امیدی به بهبود صنعت خودرو در سال جاری نیست ۱۶:۵۶ جدیدترین قیمت عسل در بازار / یک کیلو عسل طبیعی چند؟ ۱۶:۵۵ زیبایی باورنکردی رتیل مرگبار + فیلم ۱۶:۵۳ رمزگشایی از معمایی عجیب؛ چرا زنان قاجار سبیل داشتند؟ ۱۶:۴۳ فیلم هجوم تماشاگران به وسط تشک و یورش به حسن یزدانی! ۱۶:۳۷ رد پای حضرت ابراهیم در مکه ۱۶:۳۰ هجوم باورنکردنی به طرف حسن یزدانی + عکس ۱۶:۲۷ اعلام قیمت جدید تخم مرغ + جدول قیمت ۱۶:۲۲ مصرف آنتی‌ بیوتیک چه تاثیری بر افسردگی دارد؟ ۱۶:۱۹ آواز ترکی پسر ۱۳ ساله همه را حیرت زده کرد ۱۶:۱۶ استقبال گرم از خواننده سلام فرمانده در بین الحرمین کربلا + فیلم ۱۶:۱۳ تصاویر دیده نشده از شینزو آبه؛ از لباس عروسی تا لباس کارتونی ۱۶:۱۱ مضرات مصرف آب یخ ۱۶:۰۲ اجرای آهنگ همایون شجریان در عصر جدید + فیلم ۱۶:۰۰ اجرای پدیده عصر جدید که به گریه ختم شد + فیلم ۱۵:۴۹ کی روش حاضر است مجانی سرمربی تیم ملی شود! ۱۵:۴۱ داستان هک سامانه املاک و اسکان چه بود؟ / راه اشتباه دولت قبل را ادامه ندهید! ۱۵:۱۳ یک چشم انتخاب کنید؛ نوع شخصیت شما مشخص می شود! ۱۵:۱۲ ترافیک در این محورها سنگین است ۱۵:۰۰ ثروتمندترین فرد جهان با چه خودرویی رانندگی می‌کند؟ + عکس ۱۴:۵۴ رعد و برق در جنوب، افزایش دما در شمال ۱۴:۴۹ ناسا تصویری خیره کننده از تلسکوپ جیمز وب منتشر کرد + فیلم ۱۴:۳۳ ماجدی بازیچه پدرخوانده فوتبال نشد! ۱۴:۲۸ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۱/۴/۱۹) ۱۴:۲۴ تازه ترین جزییات از حکم اعدام «ک.الف» اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: درس اخبار عمومی جهشی درس خواندن دانش آموزانی دانش آموزان حسن یزدانی جهش تحصیلی دانش آموز ۱۴۰۱ ۴ ۱۹ فیلم ۱۴ بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم

به گزارش خبرآنلاین، آزمایشی که حساسیت بصری را ارزیابی می کند می تواند به پیش بینی آلزایمر، ۱۲ سال قبل از شروع علائم کمک کند.

مهر در گزارشی به نقل از مدیکال نیوز نوشت: مشکلات بینایی که بر توانایی فرد در خواندن و نوشتن، رانندگی، تشخیص رنگ یا قضاوت در فاصله‌ها تأثیر می‌گذارد، می‌تواند نشانه اولیه بیماری آلزایمر، شایع‌ترین نوع زوال عقل باشد.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که تغییرات فیزیکی در چشم‌ها، مانند آسیب عروق خونی، ممکن است در پیشرفت بیماری آلزایمر دخیل باشد، در حالی که تحقیقات دیگر استفاده از اسکن شبکیه را به عنوان راهی برای تشخیص این بیماری از طریق چشم مورد بررسی قرار داده‌اند.

علاوه بر این، محققان پلاک‌های بتا آمیلوئید- که یکی از دلایل اصلی بیماری آلزایمر در مغز محسوب می‌شود- روی شبکیه و عدسی چشم پیدا کرده اند که به روش‌های غیرتهاجمی بالقوه برای تشخیص بیماری آلزایمر اشاره می‌کند.

اکنون، محققان دانشگاه لافبورو در بریتانیا استدلال می‌کنند که از دست دادن حساسیت بصری می‌تواند بیماری آلزایمر را ۱۲ سال قبل از تشخیص معمول پیش بینی کند.

«احمد بیگده»، محقق ارشد و دکترا در دانشکده ورزش، گفت: «حساسیت بصری به توانایی فرد برای تشخیص و پردازش اطلاعات بصری به طور دقیق و کارآمد اشاره دارد.»

او توضیح داد: «از دست دادن حساسیت بصری می‌تواند منجر به مشکلات مختلفی در درک و پردازش اطلاعات بصری شود، مانند مشکل در تشخیص اشیا یا چهره‌ها، مشکل در خواندن یا پیمایش در محیط‌های آشنا، و چالش‌هایی در درک جزئیات بصری یا تضادها. به عنوان مثال، فردی که حساسیت بینایی کمتری دارد ممکن است هنگام رانندگی در خواندن تابلوهای خیابان دچار مشکل شود.»

بیگده ادامه داد: «ما تصمیم گرفتیم حساسیت بصری را به عنوان یک پیش‌بینی‌کننده زوال عقل بررسی کنیم، زیرا تحقیقات قبلی نشان داده است که افراد مبتلا به زوال عقل اغلب نقص‌های پردازش بینایی را حتی در مراحل اولیه بیماری تجربه می‌کنند.»

وی افزود: «اختلالات بینایی با افزایش خطر ابتلاء به زوال عقل در آینده مرتبط است، که نشان می‌دهد ارزیابی توانایی‌های پردازش بینایی می‌تواند ابزار ارزشمندی در ارزیابی خطر زوال عقل باشد.»

دانشمندان از طریق تحقیقات خود دریافتند که شرکت کنندگان با نمرات پایین‌تر در تست حساسیت بصری در معرض خطر بیشتر تشخیص زوال عقل در آینده هستند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899478

دیگر خبرها

  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • آغاز ارزیابی جهش تحصیلی ابتدایی از ۱۵ اردیبهشت ماه
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم