Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین - عاطفه حسینی؛ آمریکایی‌های محافظه‌کار معتقدند چنین قوانینی بازتاب دهنده اعتقادات رای دهندگان آمریکایی است. در مقابل اما بسیاری وجود مجموعه‌ای از قوانین درباره موضوعات مهم و اساسی زندگی شهروندان آمریکایی را نتیجه یک شکست سیاسی در این کشور می‌دانند زیرا چنین قوانینی بازتاب دهنده افکار عمومی شهروندان آمریکایی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر نکته جائز اهمیت این است که قوانین آمریکا بسیار با قوانین سایر کشورهای ثروتمند و توسعه یافته متفاوت است. 

برای مثال در مورد سقط جنین و بر اساس نظرسنجی‌ها دیدگاه آمریکایی‌ها در این باره به طرز چشمگیری به دیدگاه سایر کشورهای ثروتمند نزدیک است. 

بسیاری از آمریکایی‌ها معتقدند که سقط جنین در سه ماهه اول بارداری باید قانونی باشد و پس از آن محدود شود. این درحالی است که در حال حاضر در شش ایالت محافظه‌کار آمریکا سقط جنین به طور کلی ممنوع است و پیش‌بینی می‌شود در شش ایالت دیگر نیز به طور کامل ممنوع شود.

در رابطه با تغییرات اقلیمی نیز نگرش آمریکایی‌ها قابل توجه است. سه چهارم آمریکایی‌ها مایل به ایجاد تغییراتی در زندگی خود هستند تا به کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی کمک کنند.

این درحالی است که دیوان عالی آمریکا به تازگی حکمی مبنی بر ایجاد محدودیت‌های شدید برای سازمان حفاظت از محیط زیست این کشور ایجاد کرده است.

درخصوص اسلحه نیز تصویر کلی گمراه‌کننده است، 60 درصد از آمریکایی‌ها اسلحه ندارند که در مقایسه با سال 1960، ۵۰ درصد کاهش یافته است. 

بنابراین علی‌رغم اینکه در قوانین تغییری ایجاد نشده است اما تمایل خانواده‌های آمریکایی برای نگهداری اسلحه کاهش یافته است. همچنین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثریت آمریکایی‌ها موافق ممنوعیت حمل و نگهداری آزادانه اسلحه‌هایی هستند که می‌توانند به سرعت گلوله‌های زیادی شلیک کنند.

با این وجود، قوانین آمریکا سلاح‌های تهاجمی را ممنوع نکرده است و سقط جنین را از طریق روند عادی دموکراتیک قانونی نکرده است. 

برای مثال در ایرلند، کشوری که احساسات ضد سقط جنین از لحاظ تاریخی در آن قوی‌تر بوده است، به توافقی دموکراتیک در مورد سقط جنین رسیده است. 

از سوی دیگر، آمریکا و ایتالیا تنها اعضای گروه G7 هستند که اهداف انتشار خالص صفر را در قانون پیش بینی نکرده‌اند.

آمریکا تابحال نتوانسته است هیچ یک از این مسائل را از طریق انتخابات و رای‌گیری در مجالس قانونگذاری حل و فصل کند. 

در خصوص حق فدرال سقط جنین و قوانین مربوط به مقابله با گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی، زمانی دادگاه وارد عمل شد که کنگره نتوانست قانون کارآمد و موثری وضع کند. 

درحال حاضر که دیوان عالی یکی از آن تصمیمات را لغو کرده است و برخی از قضات در مورد لغو تصمیمات دیگر صحبت می‌کنند، هزینه‌های کناره‌گیری سیاسی کنگره بیش از پیش آشکار می‌شود.

در چنین شرایطی است که فعالان سیاسی آمریکا، تنها راه‌حل موثر را نقش فعال کنگره در عرصه سیاسی این کشور و تصویب قوانینی که منعکس کننده افکار عمومی است، می دانند.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر کنگره آمریکا اخبار حقوقی و قضایی اخبار مرتبط تازه ترین جزییات از حکم اعدام «ک.الف» ۱۴۰۱/۴/۱۹ کیوان امام وردی به اعدام محکوم شد ۱۴۰۱/۴/۱۸ پیامدهای یورش ۶ ژانویه به کنگره آمریکا برای ترامپ تمامی ندارد ۱۴۰۱/۴/۱ ارائه پیش نویس لایحه ضد ایرانی در کنگره آمریکا ۱۴۰۱/۳/۱۹ جمهوری‌ خواهان سعی بر لغو احیای برجام می‌ کنند ۱۴۰۱/۱/۲۵ بایدن قانون ممنوعیت واردات نفت روسیه و تعلیق روابط با بلاروس را به امضا رساند ۱۴۰۱/۱/۲۰ آخرین ویدیو ها چالوس یکطرفه شد ۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۸:۵۴ اتفاقی زیبا در کنسرت رضا صادقی + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۸:۴۹ واکنش حسن یزدانی به یورش امروز تماشاگران پس از کشتی سرنوشت‌ ساز ۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۷:۵۲ کشف اسکلت کامل دایناسور ۹۶ میلیون سال پیش در آرژانتین ۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۷:۲۸ خنده دارترین اجرای فینال عصر جدید + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۶:۳۷ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۹:۵۵ چرا کنگره آمریکا نقش سیاسی خود را فراموش کرده است؟ ۱۹:۴۵ پشیمانی ستاره بارسا؛ پیکه و شکیرا آشتی می‌کنند؟ ۱۹:۴۲ درگیری لفظی چند ملی‌ پوش بعد از استوری‌ های جنجالی! ۱۹:۳۹ طلا بخریم یا نه؟ ۱۹:۳۱ شناسایی دروغگو ها فقط با چند روش ساده ۱۹:۲۵ زمان واریز یارانه تیرماه کی اعلام می شود؟ ۱۹:۲۳ نازک ترین ساعت مچی جهان رونمایی شد ۱۹:۱۴ چگونه از تب کریمه کنگو پیشگیری کنیم؟ ۱۹:۱۰ معرفی برترین دانشگاه‌ های قاره آسیا ۱۹:۰۸ رفتار درست و با کلاس تو خواستگاری؛ خانواده دختر بخونن ۱۹:۰۸ مضرترین و بدترین مواد غذایی برای کودکان بیش فعال ۱۹:۰۷ برنامه‌ریزی برای تولید ۶۰۰ هزار تن کاتد در استان کرمان / هدف‌ گذاری ۲۰۰ هزار متری حفاری اکتشافی در سال ۱۴۰۱ ۱۹:۰۳ جهشی درس خواندن؛ آری یا خیر؟ ۱۸:۵۹ پروتئین مصنوعی که شما را لاغر می‌ کند ۱۸:۵۴ چالوس یکطرفه شد ۱۸:۵۲ مرحله نهایی رقابت‌ های انتخابی تیم‌ های ملی کشتی با حمایت همراه اول ۱۸:۴۹ اتفاقی زیبا در کنسرت رضا صادقی + فیلم ۱۸:۳۶ چجوری واسه بقیه کسل کننده نباشیم؟ ۱۸:۲۹ جانی دپ و امبر هرد دوباره در دادگاه! ۱۸:۲۷ همایون شجریان در کانادا هم رکورد زد ۱۸:۲۳ کاهش محبوبیت بایدن به ۳۰ درصد ۱۸:۱۹ زن مسلمان خودروی هتک‌ کننده قرآن را واژگون کرد + فیلم ۱۸:۰۵ عضو شورای شهر:  بازار تهران ناایمن است و هیچ موقع هم ایمن نمى شود! ۱۸:۰۲ فاطمی امین یک سرپرست جدید برای سازمان حمایت منصوب کرد ۱۷:۵۸ وقتی مهمون میاد خونت، این کارا رو انجام نده ۱۷:۵۷ محسن زنگنه: لایحه دو فوریتی دولت اثری در کاهش قیمت ها ندارد/ به سودآوری مضاعف واردکنندگانی که قیمت کالاهای خود را در این مدت افزایش دادند، منجر می‌شود ۱۷:۵۴ بهترین زمان برای مصرف گوشت دام ذبح‌ شده ۱۷:۵۲ واکنش حسن یزدانی به یورش امروز تماشاگران پس از کشتی سرنوشت‌ ساز ۱۷:۵۰ چگونه می توان مو‌های کم پشت را تقویت کرد + راه حل‌ های موثر ۱۷:۴۱ این بستنی‌ به هیچ وجه آب نمی شود! ۱۷:۳۶ قیمت هر کیلوگرم دام قربانی در مراکز عرضه ۸۱ تا ۸۵ هزار تومان ۱۷:۳۴ یارانه تیرماه فردا واریز می شود؟ ۱۷:۲۹ آخرین وضعیت مالیات بر خانه های خالی ۱۷:۲۸ کشف اسکلت کامل دایناسور ۹۶ میلیون سال پیش در آرژانتین ۱۷:۲۴ طرز تهیه شربت ذرت؛ کورن سیروپ خونگی عالی ۱۷:۱۸ لاپید: ایران باید تحریم شود ۱۷:۰۷ اسامی پایگاه‌های فعال واکسیناسیون کرونا در تهران ۱۷:۰۰ امیدی به بهبود صنعت خودرو در سال جاری نیست ۱۶:۵۶ جدیدترین قیمت عسل در بازار / یک کیلو عسل طبیعی چند؟ ۱۶:۵۵ زیبایی باورنکردی رتیل مرگبار + فیلم ۱۶:۵۳ رمزگشایی از معمایی عجیب؛ چرا زنان قاجار سبیل داشتند؟ ۱۶:۴۳ فیلم هجوم تماشاگران به وسط تشک و یورش به حسن یزدانی! ۱۶:۳۷ رد پای حضرت ابراهیم در مکه ۱۶:۳۰ هجوم باورنکردنی به طرف حسن یزدانی + عکس ۱۶:۲۷ اعلام قیمت جدید تخم مرغ + جدول قیمت ۱۶:۲۲ مصرف آنتی‌ بیوتیک چه تاثیری بر افسردگی دارد؟ ۱۶:۱۹ آواز ترکی پسر ۱۳ ساله همه را حیرت زده کرد ۱۶:۱۶ استقبال گرم از خواننده سلام فرمانده در بین الحرمین کربلا + فیلم ۱۶:۱۳ تصاویر دیده نشده از شینزو آبه؛ از لباس عروسی تا لباس کارتونی ۱۶:۱۱ مضرات مصرف آب یخ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کنگره آمریکا اخبار حقوقی و قضایی کنگره آمریکا آمریکایی ها حسن یزدانی سقط جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۵۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی

«توانمندی‌های صادراتی ایران»، «ابلاغ ۲قانون برای اجرا»،‌ « نشست خبری کاندیداهای زن تهران برای انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم» و «خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی» از موضوعات مهم خبری هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، صبح امروز مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با حضور سید ابراهمی رئیسی برگزار شد.

رئیس‌جمهور در بخشی از اظهارات خود در این مراسم با بیان این‌که «این نمایشگاه فضای رقابتی و یک کنش جمعی ایجاد می‌کند تا برای رفاه اجتماعی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی عمل شود»، اظهار کرد: این نمایشگاه موجب ارتقای اقتصادی در کشور، منطقه و برای همه جهان است. این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی هم  امروز، در نامه‌ای به رئیس‌ دولت سیزدهم ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد که عبارتند از:

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

****

با توجه به اینکه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود،‌ تبلیغات داوطلبان نمایندگی از یک هفته قبل از تاریخ برگزاری انتخابات انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است که بعد از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، تکلیف ۲۴۵ کرسی برای ۴ سال آینده مشخص شد و داوطلبان ۴۵ کرسی باقی‌مانده نیز در ۲۱ اردیبهشت برای ۲۲ حوزه انتخاب  می‌شوند. انتخابات در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه  تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران نیز با اشاره به کشیده شدن انتخابات در برخی حوزه ها به دور دوم، یاداوری کرد که ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ را برگزار کردند.

در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم،‌ نشست خبری انتخاباتی تعدادی از کاندیداهای زن دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم در محل خبرگزاری دانشجویان ایران برگزار شد.

زینب قمصری، سمیه رفیعی و سمیه گلپور سه کاندیدی انتخابات دومین دوره مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران در نشست خبری به تشریح برنامه‌های خود پرداختند و درباره لزوم مشارکت برای دور دوم انتخابات، آسیب شناسی نوسان مشارکت و اهمیت فضای مجازی سخن گفتند.

از طرف دیگر با مشخص‌شدن نتایج انتخابات مجلس دوازدهم در بیشتر کرسی‌های نمایندگی،‌ رقابت‌ها برای ریاست بر قوه مقننه شدت گرفته است که شنیده‌ها از محافل سیاسی و راهروی مجلس از لابی‌های پشت‌پرده و برگزاری جلسات گوناگون حکایت دارد.

برمبنای آنچه برخی منتخبان مجلس آینده می‎‌گویند، افرادی چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند که از جمله آنان می توان از «محمدباقر قالیباف»، «منوچهر متکی»، «مجتبی ذوالنوری»، «مرتضی آقاتهرانی»، «حمید رسایی» و «حمیدرضا حاجی‌بابایی» نام برد. شنیده‌ها از راهروی مجلس هم نشان می‌دهد این چهره‌ها برای جلب نظر سایر منتخبان، جلساتی برگزار کرده‌اند؛ روندی که در آن، طرح وعده‌هایی برای گرفتن رای از منتخبان مجلس آینده هم دور از ذهن نیست.

****

در پی کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در دوی ۴۰۰ متر توسط دونده زن ایرانی،‌ سخنگوی دولت این موفقیت را به نازنین‌فاطمه عیدیان تبریک گفت.

علی بهادری جهرمی نوشت: این دختر قهرمان، نمونهٔ جوان ایرانی موفقی است که با انگیزه و تلاش، توکل و ایمان، و حمایت خانواده، یکی پس از دیگری موانع را پشت‌سر گذاشت و حالا در قلهٔ قهرمانی پرچم پرافتخار ایران اسلامی را به اهتزاز درآورده است.

****

با توجه به شکل گیری موج اعتراض دانشجویان در آمریکا به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جریان تجاوز مرگبار به نوار غزه که طی روزهای اخیر در «دانشگاه کلمبیا» در شهر نیویورک آغاز شده است، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتشار توییت‌هایی در صفحات شخصی خود، این اعتراضات دانشجویی در ⁧آمریکا⁩ بیانگر مظلومیت فلسطینیان دانستند.

محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس گفت که اعتراضات دانشجویان آمریکایی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی و برخورد شدید با آنها نشان داد که دموکراسی در آمریکا پوشالی و دروغین است و همچنین تفکرات پوسیده دولتمردان آمریکایی تاثیری روی مردم به خصوص آزادیخواهان ندارد.

همچنین روح‌الله متفکرآزاد عضو دیگر هیات رئیسه مجلس تاکید کرد که خیزش دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی نشان داد که جنایات این رژیم برای دنیا غیر قابل پذیرش است و امیدواریم در نهایت این اتفاق منجر به خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی شود.

مهدی باقری از دیگر نمایندگان مجلس نیز با اشاره تاثیر عملیات «وعده صادق» بر ایجاد انگیزه در دانشجویان کشورهای دیگر در امید داشتن به مقاومت و ایستادگی در برابر متجاوز، تاکید کرد: هم عملیات «وعده صادق» در ایجاد و افزایش انگیزه دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در دنیا در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه اثرگذار بوده و هم این اعتراضات موجب ضریب پیدا کردن این عملیات می‌شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟
  • حق معلم با مادیات ادا نمی شود
  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد