Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز یکشنبه در دیدار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز در قالب برگزاری نمایشگاه بخشی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های حوزه بانوان استان به نمایش درآمد، افزود: امروز از ظرفیت‌های بانوان استان در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری، اقتصادی، علمی و فناوری در این نمایشگاه بازدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دارای مردمی انقلابی و متدین است که بیشترین همراهی و همسویی را با نظام اسلامی دارند، اضافه کرد: مردم این استان در عرصه‌های مختلف نظام و در سر بزنگاه‌ها حضور پرشور و انقلابی دارند که در این حضور حماسی شاهد حضور پررنگ بانوان هم هستیم.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: قبل از تقسیم استان خراسان بزرگ، به جنوب خراسان کمتر پرداخته شده که این موضوع باعث شده که خراسان جنوبی دارای عقب ماندگی سنتی باشد.

قناعت با تاکید براینکه باید خراسان جنوبی در سطح ملی ویژه و خاص دیده شود، اضافه کرد: در استان از لحاظ زیرساختی علیرغم اینکه کارهای خوبی در گذشته صورت گرفته اما همچنان مشکلات زیادی داریم، در برخی استان‌ها که توفیق خدمت داشته‌ام نوع پیگیری‌های ما از نوع توسعه‌ای بود اما در خراسان جنوبی نوع پیگیری‌های ما در سطوح ملی از نوع زیرساختی است.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه در زمینه زیرساختی مشکلاتی داریم اما در این استان از نظر نیروی انسانی، انسان‌های نخبه، فرهیخته و عالم داریم، همچنین در استان بانوان بسیار فرهیخته و با استعداد داریم که در زمینه‌های مختلف برای توسعه و تعالی استان در حال تلاش هستند.

قناعت از معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده خواست که زیان گویای مشکلات خراسان جنوبی در سطح ملی باشد تا از فرصت‌های مختلف برای توسعه استان استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی در کریدور حمل مواد مخدر قرار دارد، راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ و ۱۵ از موضوعات ضروری در استان است و انتظار می‌رود در این زمینه به طور ویژه مساعدت شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: چهار شهرستان مرزی در خراسان جنوبی داریم که حداقل در ۲ شهرستان راه‌اندازی کمپ ماده ۱۵ و ۱۶ ضروری است تا بتوانیم موضوع اعتیاد را به‌خصوص در حوزه بانوان مدیریت کنیم.

قناعت گفت: برای استفاده از تسهیلات و مزایای قانون حمایت جمعیت و جوانی در کشور، نباید نرخ باروری در استان‌ها بالاتر از ۲.۵ باشد، که نرخ باروری در خراسان جنوبی۲.۳ از طرف مرکز آمار اعلام شده اما در برخی موارد از جمله آزمون‌های استخدامی، سازمان ثبت و احوال کشور نرخ باروری استان را ۲.۷ اعلام می‌کند که این موضوع باعث می‌شود که بانوان از مزایای این قانون برخوردار نشوند.

 وی خاطرنشان کرد: در این خصوص باید از اطلاعات مرجع که همان آمار و اطلاعات مرکز آمار کشور است، استفاده شود تا بانوان ما بتوانند از مزایای قانون حمایت از جمعیت و جوانی بهره‌مند شوند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در همین مدت کوتاه موضوع بانوان را در خراسان جنوبی به صورت خاص و ویژه دیده‌ایم، در ۶ ماه دوم سال گذشته تعداد ۵۶۰ طرح با ۴۴ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان اجرا شده که ۸۰ درصد آن مربوط به حوزه بانوان بوده است.

قناعت افزود: همچنین زمینه پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ سال گذشته در حوزه صنایع دستی، ۹۰ درصد آن را به حوزه بانوان اختصاص داده‌ایم، از در محل تسهیلات بند"ب" تبصره ۱۶ سال جاری هم استان این آمادگی را دارد که درصدی را برای اشتغال بانوان اختصاص دهد.

 وی ادامه داد: در پرداخت این تسهیلات ارزان قیمت درخواست ما این است که معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده هم به استان مساعدت کند.

برچسب‌ها جواد قناعت خراسان جنوبی انسیه خزعلی امام جمعه بیرجند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جواد قناعت خراسان جنوبی انسیه خزعلی جواد قناعت خراسان جنوبی انسیه خزعلی امام جمعه بیرجند خراسان جنوبی حوزه بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۵۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است

عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد واگذاری زمین و ارائه تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: هدف کلی این است که ما برای تمام اقشار و بویژه اقشار آسیب پذیر  مسکن تهیه کنیم. در همین راستا قانون جهش تولید مسکن  را مصوب و ‌در آن تاکید شد که دولت زمین و تسهیلات لازم را در اختیار مردم قرار دهد که خودشان مسکن بسازند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تامین مسکن برای اقشار مختلف با تکیه بر عرضه به هنگام و صحیح زمین و تامین اعتبارات لازم برای هزینه های جاری نظیر خرید مصالح اظهار کرد:  عرضه به هنگام و صحیح زمین و تامین اعتبارات لازم برای هزینه های جاری نظیر خرید مصالح نیز از مهم ترین ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است. به هر حال تامین مسکن برای اقشار مختلف هدف ماست و باید آن را انجام دهیم و فرآیندش نیز در انجام شدن است.

ایری در ادامه بیان کرد: با توجه به ساختار اقتصادی کشور مشکلاتی برای تهیه مسکن اقشار آسیب پذیر وجود دارد که باید حل شود. لازمه رسیدن به یک میلیون واحد مسکن  این است که همه دستگاه ها کمک کنند و بدون مشارکت مردم نیر شدنی نیست و نقطه قوت یک میلیون واحد که می خواستیم بسازیم در مشارکت مردم است. چون به مردم زمین و تسهیلات می دهیم که خودشان بسازند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: قانون جهش تولید مسکن در حال اجرایی شدن است ولی به نقطه ای رسیده است که نمی توانست بدون مشارکت مردم انجام شود و ما نیازمند مشارکت مردم هستیم. ما با مشکل کمبود مسکن مواجه هستیم و شاهد جهش تولید مسکن نخواهیم بود جز اینکه مشارکت مردم را داشته باشیم. باید با تکیه بر عرضه زمین توسط دولت و پرداخت به موقع و مناسب تسهیلات ساخت مسکن، مسیر مشارکت مردم در ساخت مسکن باز خواهد شد. بنابراین راهکار اصلی رفع تقاضای مسکن مردم نیازمند تسهیل مشارکت مردم در ساخت مسکن با عرضه زمین و تسهیلات است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • قانون اختصاص خودرو داخلی به ایثارگران دوباره تمدید شد
  • کسب مقام ووشو بانوان خراسان جنوبی در المپیاد استعدادها
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد