Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نواک جوکوویچ صربستانی عصر امروز برای کسب بیست و یکمین عنوان خودش در رقابت‌های گرنداسلم به مصاف نیک کیریوس استرالیایی رفت.
تنیسور استرالیایی که برای اولین بار در طول دوران ورزشی خودش به فینال یک گرنداسلم رسیده بود، به مصاف جوکوویچی می‌رفت که پیش از این در دو دیدار روبه‌رو، او را شکست داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قابل پیش‌بینی بود که این تنیسور در ست اول با توپ پُرتری به زمین بیاید و همین اتفاق هم رخ داد. کیریوس با تکیه بر سرویس‌های سهمگین خودش از تنها غفلت جوکوویچ استفاده کرد و توانست با بریک کردن زودهنگام نوله، از حریف قدرتمند خودش پیش بیفتد و در ادامه با گرفتن گیم‌های سرویس خودش توانست ست اول را با نتیجه 4-6 از آن خود کند.


در ست دوم اما نواک جوکوویچ اصطلاحا قلق حریفش را به دست آورد و با چرخاندن بیش از حد توپ در زمین کیریوس و خسته کردن این بازیکن، در گیم دوم سرویس‌هایش او را بریک کرده و 1-4 پیش بیفتد. جوکوویچ تا گیم آخر سرویس خودش، به خوبی در گرفتن امتیازها متمرکز بود تا این که در این گیم ابتدا از حریف بلندقامت خودش 0-40 عقب افتاد اما به طرز شگفت‌انگیزی وضعیت را برابر کرد و روی اولین ست‌پوینتی که به دست آورد، گیمش را هولد کرد تا با نتیجه 3-6 فاتح ست دوم شود.


نیک کیریوس در ست سوم به فرم خوب خودش برگشت و توانست سرویس‌های خوبش را روانه زمین جوکوویچ کند و تا گیم پنجم سرویسش خوب پیش رفت تا اینکه جوکوویچ به عنوان یکی از بهترین دریافت کنندگان سرویس او را بریک کرد و با هولد کردن سرویس خودش این ست را هم 4-6 به نفع خودش به پایان برد.
در ست چهارم هم دو تنیسور پایاپای پیش رفتند تا کار به تایبریک بکشد. در تایبریک اما مطابق انتظارات جوکوویچ با تمرکز خارق‌العاده همیشگی‌اش توانست حریف استرالیایی را مقهور قدرت خودش کند و این ست را هم 6-7 برنده شود تا به هفتمین قهرمانی خودش در گرنداسلم ویمبلدون دست پیدا کرده و در مجموع بیست‌ویکمین گرنداسلم دوران ورزشی‌اش را کسب کند.

صربیناتور بعد از حواشی باورنکردنی در استرالیا و از دست دادن رولن‌گاروس با قبول شکست برابر رقیب همیشگی، بار دیگر ویمبلدون را فتح کرد تا نشان دهد به حق یکی از مهم‌ترین ورزشکاران عصر حاضر دنیا است.

جووکوویچ با این عنوان با رکورد هفت قهرمانی پیت سامپراس افسانه‌ای برابری کرد و پشت سر فدرر با هشت قهرمانی قرار گرفت. با این قهرمانی جوکوویچ از 20 عنوان گرنداسلم فدرر پیشی گرفت و حالا تنها یک قهرمانی با نادال فاصله دارد.

نوله به مانند دوسال گذشته بعد از قهرمانی ذره‌ای از چمن زمین ویمبلدون را مزمزه کرد تا بار دیگر GOAT یا همان بهترین در تمام تاریخ که معنی دیگرش بُز است را تداعی کند.

اگرچه نیک کیریوس در فینال برابر جوکوویچ مغلوب شد، اما این تنیسور استرالیایی یکی از بهترین تورنمنت‌های دوران ورزشی خودش را بزرگت‌ترین گرنداسلم دنیای تنیس پشت سر گذاشت.

نواک جوکوویچ 6 عنوان از 10 دوره آخر ویمبلدون را به خودش اختصاص داده است. آماری شگفت‌انگیز که به خوبی عرصه حکم‌روانی‌اش در دنیای تنیس را نشان می‌دهد.

دو تنیسوری که بعد از حمایت کیریوس از جوکوویچ در قبال رفتار مسئولان کشور استرالیا برای ممانعت از حضور نوله در اوپن استرالیا رابطه بهتری پیدا کرده‌اند، در پایان مسابقه هم به خوش‌وبش پرداختند.

تام کروز و جیسون استاتام، سوپراستارهای هالیوود از نزدیک نظاره‌گر فینال ویمبلدون بودند.

مثل سه سال گذشته، بار دیگر نواک جوکوویچ دو هفته طاقت‌فرسا را با جام قهرمانی به پایان رساند.

258 258

کد خبر 1649864

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تنیس نواک جوکوویچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۵۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸ درصدی مبلغ جایزه رولان گاروس

جوایز نقدی گرنداسلم مشهور رولان گاروس ۸ درصد افزایش یافته است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برگزارکنندگان گرنداسلم فرانسه (رولان گاروس) 2024 نحوه توزیع جوایز در مسابقات پیش‌ رو را فاش کردند. این مسابقات از 26 می تا 9 ژوئن (6 تا 20 خرداد) برگزار می‌شود.

مجموع جوایز این مسابقه تقریباً 54 میلیون یورو خواهد بود که 7.82 درصد بیشتر از سال گذشته است.

سیتسیپاس: نادال در زمین بی‌رحم است

جوایز یورویی بخش مردان و زنان رولان گاروس 2024:

دور اول: 73 هزار یورو

دور دوم: 110 هزار یورو

دور سوم: 158 هزار یورو

دور چهارم: 250 هزار یورو

یک چهارم نهایی: 415 هزار یورو

نیمه نهایی: 650 هزار

نهایی: 1.2 میلیون

قهرمان: 2.4 میلیون

همچنین قهرمانان مسابقات تنیس دو نفره و مختلط نیز به ترتیب جوایز نقدی 590 و 122 هزار یورویی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا| تاریخ سازی نازنین عیدیان/ طلای ۴٠٠ متر با مانع برای عیدیان
  • تاریخ‌سازی عیدیان با کسب طلای دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها؛ افغانستان در آستانه تاریخ‌سازی
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • افزایش ۸ درصدی مبلغ جایزه رولان گاروس
  • پسران یک قدم تا فینال/ دختران در آستانه قهرمانی
  • گزینه رویایی ایران در آستانه فتح بهترین لیگ دنیا
  • سارا پاداش برای قم تاریخ ساز شد
  • جادوگر آرژانتینی یک قدم تا قهرمانی بزرگ
  • پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت