Web Analytics Made Easy - Statcounter

هواپیمای فضایی نظامی X-37B بوئینگ که برای نیروی هوایی ایالات متحده ساخته شده، موفق شد تا به مدت 781 روز در مدار زمین قرار داشته باشد و رکورد پیشین خود را بشکند.   فضاپیمای قابل استفاده مجدد بوئینگ، در حال حاضر ششمین ماموریت خود با نام Orbital Test Vehicle-6 یا OTV-6 را انجام می‌دهد و سال 2020 به فضا پرتاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  X-37B که از آن تحت عنوان فضاپیمای رباتیک هم یاد می‌شود، در ماموریت جدید خود چندین محموله طبقه‌بندی شده را به فضا ارسال می‌کند و جزئیات مربوط به برخی آزمایشات آن به صورت عمومی منتشر شده است.   به عنوان مثال در یکی از این آزمایش‌ها، ماژول آنتن فرکانس رادیویی فتوولتائیک متعلق به آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی ایالات متحده یا PRAM در سال گذشته اجرا شد. یک دستگاه کوچک به اندازه جعبه پیتزا که می‌تواند انرژی خورشیدی را به امواج مایکروویو تبدیل کند و سپس بازتاب آن‌ها را از مدار به سمت زمین برگرداند.   سایر محموله‌هایی که در ماموریت OTV-6 به فضا پرتاب شده‌اند، شامل ماهواره FalconSat-8 طراحی شده توسط آکادمی نیروی هوایی ایالات متحده و دو محموله آزمایشی ناسا می‌شود. سازمان فضایی آمریکا (ناسا) در ماموریت‌های خود قصد دارد اثر تشعشعات فضایی بر دانه گیاهان و به طور کلی تاثیر فضا بر مواد مختلف را آزمایش کند.   X-37B از نظر طراحی کلی، شباهت‌های زیادی به شاتل فضایی ناسا دارد که اکنون دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. با این حال، فضاپیمای بوئینگ با حدود 9 متر طول و ارتفاع نزدیک به 3 متر، کوچک‌تر است. همچنین طول بال‌های آن نیز حدود 4.5 متر است.   از دیگر مشخصات این فضاپیما می‌توان به وزن آن در هنگام پرتاب اشاره کرد که نزدیک به 5 هزار کیلوگرم بوده است و همچنین به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند ماموریت‌های خود را در ارتفاع 240 تا 805 کیلومتری انجام دهد.   آزمایش سلاح مداری با هواپیمای فضایی؟   با این حال، شایعات و تئوری‌هایی وجود دارد که ادعا می‌کنند X-37B در حال آزمایش تسلیحات مداری است یا می‌توان از آن برای تصاحب ماهواره‌های دشمن استفاده کرد. با این وجود، کارشناسان عقیده دارند که فضاپیما برای انجام این کارها بسیار کوچک است و هدف اصلی آن آزمایش‌های حسگرهای جدید و سایر فناوری‌ها در مدار است.   در نهایت باید اشاره کرد که هرچند این هواپیمای فضایی با پرواز ممتد 781 روزه خود، موفق شده رکورد جدیدی را به ثبت برساند، اما با رکورد کلی پروازهای فضایی فاصله بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال، بسیاری از ماهواره‌‌هایی که برای رصد کره زمین طراحی شده‌اند، به مدت 10 سال یا بیشتر می‌توانند کار کنند. تماشاخانه ببینید| نبرد شگفت‌انگیز خفاش و عقربی که سم‌اش انسان را از پا در می‌آورد عید قربان/ مسلمانان ترکیه در جست‌و‌جوی گوشت قربانی/ بسیاری در طول سال قادر به مصرف گوشت نیستند فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هواپیمای فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۵۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی ،جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید تایید کرد که کمک های آمریکا در آینده نزدیک وضعیت اوکراین را تغییر نخواهد داد.

طبق گزارش فایننشال تایمز سالیوان اشاره کرد که همچنان انتظار دارد ارتش روسیه در پیشروی در خاک اوکراین در آینده نزدیک موفق شود. به گفته سالیوان «انجام یک ضدحمله جدید از سوی اوکراین قبل از سال ۲۰۲۵ ضروری نیست.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که حمله جدید اوکراین تا حد زیادی به موافقت کنگره و کاخ سفید برای ارسال بسته های کمکی جدید بستگی دارد.

وی در ادامه گفت: کمک های دریافتی کی یف به تحکیم موقعیت ارتش اوکراین در جبهه جنگ کمک می کند و راه را برای عملیات های جنگی آینده هموار می کند.

در ۲۴ آوریل، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، قانونی را برای ارائه کمک های اضافی به ارزش ۶۱ میلیارد دلار به اوکراین برای ادامه رویارویی با روسیه امضا کرد.

از سوی دیگر دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسی در حال بهبود مواضع خود در منطقه عملیات ویژه نظامی هستند و کمک آمریکا به اوکراین این وضعیت را تغییر نخواهد داد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا دیروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد. وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود. تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

کد خبر 6096759

دیگر خبرها

  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • اولین تصاویر از سقوط هواپیمای فوکر ۵۰ در کومور
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود
  • تسلیحات نظامی اهدایی آمریکا و اروپا به اوکراین در مسکو ! | ویدئو
  • هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت
  • کاوشگر سمت دور ماه به قمر می‌رود
  • فرود آمدن جالب هواپیمای جنگی بر روی برج العرب دبی + فیلم