Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی اسماعیلی یکشنبه شب در مراسم  جشن بزرگ قربان در قیدار نبی‌(ع) شهرستان خدابنده، با اشاره به اینکه امروز برای این استان و این شهر افتخار است که فضایی را در سایه سار انقلاب اسلامی ایران توجهات ویژه ای را به این پیامبر بزرگ الهی شاهد باشیم، افزود: شاید خارج از منطقه کمتر کسی است در کشورمان، با این افتخار بزرگ آشنا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این مساله عادی نیست، در همه کشورها و ممالک بحث هویت تاریخی یک مسئله مورد تأکید و توجه بوده بطوری که بسیاری از کشورهای جدید التاسیس، کشورهای واقع در قاره آمریکا و خود آمریکا که یک سابقه ۳۰۰ ساله دارند، غارت و کشتار و وحشت انجام داده و به انواع مختلف به دنبال ایجاد یک نقاط عطف تاریخی هستند.

این مسوول ادامه داد: این در حالی است که ما در استان زنجان در غرب کشورمان میزبان پیامبری مثل حضرت قیداربن اسماعیل باشیم و این موضوع در اذهان عمومی و در میان نخبگان و آحاد مختلف مردم کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه همت جریان غرب‌زده در کشورمان این بوده که با یک تاریخ‌سازی مجهول و غیر واقعی و یک باستان ستائی یک هویت ملی را در مقابل هویت اسلامی قرار دهد، گفت: درطی یک قرن اخیر همه تلاش های جریان فکری غربزده این بود که مردم را از هویت دینی خودشان دور کند.

وی با بیان اینکه آنان به دنبال تاریخ سازی و اقناع شخصیت هایی به عنوان اسطوره های ملی  به مردم بودند که در تاریخ نبوده، گفت: این یک کار سازمان دهی شده بود و به عمد در تلاش بودند تا فراموشی چهره های موثر و هویت ساز را به یک امر عادی تبدیل کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کسانی که در حوزه مطالعات تاریخی حضور دارند به این موضوع اشراف و اذعان دارند که یک حرکت علمی جهت دار ساماندهی شده وجود دارد که کشورهایی نظیر ما را از هویت تاریخی خود دور کند.

اسماعیلی  با اشاره به اینکه جریان غربزده می خواست هر نشانه ای که مردم را به سمت هویتشان جهت می دهد را تضعیف یا حذف کند، افزود: البته در برخی موارد توانستند و در برخی موارد نیز نتوانستند، باید به این مهم توجه داشت تلاش هایی زیادی شد که نمادهای دیگری را در کشورمان برپا کنند که شکست خوردند.

این عضو کابینه سیزدهم با بیان اینکه عشق و  علاقه مردم به خاندان اهل بیت(ع) اجازه نداد که این اتفاق بیافتد، گفت: در نهایت امام راحل که از همان خاندان بودند، با اتکاء به هویت دینی، مذهبی و تاریخی ایرانی‌ها، بساط دودمان پادشاهی را از ایران جمع کرد.

وی اضافه کرد: هر چند سال های زیادی از دست رفته، اما  امروز باید همت کنیم تا این میراث گرانقدر را پاس بداریم و پاسداشت این میراث به برنامه ریزی دقیق و حضور تمام عناصر ملی اتفاق خواهد افتاد.

اسماعیلی با اشاره به رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسداشت چهره ها در تاریخ اسلام و ادیان ابراهیمی افزود: با پیوند ایران به این پیامبر از پرچم داران توحید می توانیم سرتاسر این تاریخ را به عنوان توحید و پاسداران توحید مجدد تعریف کنیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در پناه رهبر فرزانه انقلاب در یک بلوغ تاریخی قرار گرفته ایم تا از این شخصیت ها به نحو خوب تجلیل کنیم، تصریح کرد: با تمام ظرفیت در اختیار این مهم قرار داریم چرا که این منطقه افتخارات تاریخی و بزرگان دینی بسیاری را در خود جای داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری اینکه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد ویژه بزرگداشت شیخ اشراق شکل گرفته است، گفت: مراسمات ملی و بین المللی را برای این شخصیت اجرا خواهیم کرد.

به گفته وی، استان زنجان به برکت نام امام حسین(ع) نورانی و درخشان شده است و جریانات فرهنگی بزرگی را به برکت این نام در این منطقه شاهد هستیم. عشق و علاقه به این امام عزیز در تمام این استان موج می زند.

برچسب‌ها محمد مهدی اسماعیلی قیدار مشاور وزیر فرهنگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد مهدی اسماعیلی قیدار مشاور وزیر فرهنگ محمد مهدی اسماعیلی قیدار مشاور وزیر فرهنگ فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۵۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور و رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

انتخاب عاطفه خادمی، بر اساس ماده واحده تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی در جلسه اسفند سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیز بر اساس مصوبه بهمن ۱۴۰۲ شورای معین این شورا به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسید.

پیش از این سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بود.

دیگر خبرها

  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • قطب‌الدین صادقی: تئاترِ اصفهان را احیا کنید
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • وزیر فرهنگ: در خلیج فارس همه منابع غنی انرژی را داریم
  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی
  • اسماعیلی: خلیج فارس از استوانه‌های هویتی جمهوری اسلامی است+ فیلم