Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا از آسوشیتدپرس، جمعیت زیادی از سپرده گذاران بانکی خشمگین چینی روز یکشنبه به وقت محلی با اقدام پلیس روبرو شدند.

صدها نفر بر روی پله های عریض ورودی شعبه بانک مرکزی چین در شهر ژنگژو، استان هنان، در حدود ۶۲۰ کیلومتری جنوب غربی پکن، بنرهایی در دست داشتند و شعار سر دادند. ویدئویی که توسط یک معترض گرفته شده، نشان می‌دهد که تیم‌های امنیتی لباس شخصی در حال پرتاب بطری‌های آب و اشیای دیگر به سمت جمعیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویدئوهایی که بعداً در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، حاکی از آن است که تعداد نامشخصی از معترضان توسط تیم‌های امنیتی که تی‌شرت‌های سفید یا سیاه پوشیده بودند، به سمت پایین هل داده می‌شوند. تماس های تلفنی خبرگزاری ها با مسؤولان شهری ژنگژو و پلیس استان هنان در این خصوص بی پاسخ مانده است.

معترضان از جمله هزاران مشتری هستند که در شش بانک روستایی در هنان و استان همسایه آن، آنهویی، که نرخ های بهره بالاتری ارائه می دادند، حساب باز کرده بودند. پس از گزارش رسانه‌ها مبنی بر متواری شدن رئیس شرکت مادر بانک‌ها و اعلام جرایم مالی وی، آنها متوجه شدند که نمی‌توانند وجوه خود را برداشت کنند.

سپس این اعتراضات به واسطه برنامه مخصوص ردیابی کرونا در چین ابعاد جدی تری به خود گرفت. بسیاری از کسانی که برای تنظیم دادخواست از مسؤولان عازم ژنگ ژو شدند، متوجه شدند که وضع سلامتی آنها در برنامه، قرمز شده است و مانع از سفر آنها شده‌اند. برخی گزارش دادند که پس از ورود به هتل خود، توسط پلیس در مورد دلیل آمدن آنها به شهر مورد بازجویی قرار گرفتند.

به گزارش آسوشیتدپرس، معترضان قبل از سحرگاه روز یکشنبه به وقت محلی، در مقابل ساختمان بانک خلق چین در ژنگژو تجمع کردند. در فیلم های گرفته شده خودروهای پلیس با چراغ های چشمک زن در تاریکی اولیه صبح دیده می شوند.

علاوه بر پلیس یونیفرم پوش، گروه هایی از افراد با تی شرت های ساده نیز گزارش شده اند. یک مسؤول بانکی و یک مقام دولتی محلی تلاش کردند با مردم معترض گفت وگو کنند، اما تلاش آنها برای صحبت با اعتراضات جمعیت ناکام ماند.

پلیس سپس به معترضان اعلام کرد که تجمع غیرقانونی است و در صورت عدم مراجعت، بازداشت و جریمه خواهند شد. بنا به خبر آسوشیتدپرس، حوالی ساعت ۱۰ صبح، مردان تی شرت پوش به جمعیت هجوم آوردند و آنها را متفرق کردند.

معترضان مدعی شده اند با اتوبوس به مکان‌های مختلفی منتقل شده اند و مجبور شده اند نامه‌ای را امضا کنند که تضمین کند دیگر تجمع نخواهند کرد.

اواخر روز یکشنبه، مسؤولان بانکی ایالت هنان اطلاعیه‌ای کوتاه در وب‌سایت خود منتشر و اعلام کردند که مقامات در حال تسریع در راستی‌آزمایی وجوه مشتریان در چهار بانک و تدوین برنامه‌ای برای حل این وضعیت برای حفظ حقوق و منافع مردم هستند.

برچسب‌ها ایرنا چین پکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا چین پکن ایرنا چین پکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۶۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله با گازاشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الجزیره، تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد که پلیس بامداد چهارشنبه به سوی معترضان گاز اشک‌آور شلیک و ۲ نفر را نیز بازداشت کرد.

از سوی دیگر خبرهای رسانه ها حاکیست که پلیس شهر نیویورک نیز برای سرکوب اعتراضات دانشجویان و حامیان فلسطین، وارد دانشگاه کلمبیا شد.

تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد که پلیس نیویورک سیتی وارد دانشگاه شده و معترضان نیمکت‌ها را مقابل ورودی‌های ساختمان قرار داده و دست‌های یکدیگر را گرفته و شعارهایی در حمایت از فلسطین سر دادند.

آسوشیتدپرس گزارش داد که پلیس معترضان را بازداشت کرد.

یکی از خواسته‌های اصلی گروه‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا آن است که این دانشگاه وجوه سرمایه‌گذاری را از شرکت‌هایی که از حملات اسرائیل به غزه سود می‌برند، خارج کند.

دانشگاه کلمبیا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حالی که گفت‌وگوهای سازنده بین رهبران دانشجویان و مقامات دانشگاهی ادامه دارد، «متأسفانه، ما نتوانستیم به توافق برسیم.»

۲۱ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نامه‌ای به هیات امنای دانشگاه کلمبیای نیویورک نوشتند: زمان آن است که دانشگاه قاطعانه عمل کند، کمپ‌های معترضان را منحل کرده و امنیت و ایمنی همه دانشجویان خود را تضمین کند.

دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا که این روزها کانون جنبش «همبستگی با مردم غزه» شده است، از معترضان حامی فلسطین خواسته بود متفرق شوند و در برابر خواسته دانشجویان این دانشگاه اعلام کرد که روابط با اسرائیل را قطع نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه
  • اعتراضات ضد جنگ؛ خط و نشان پلیس آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین
  • واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • شهردار نیویورک: اعتراضات فتنه است و همین حالا باید جمع شود!
  • تشدید تنش در تفلیس/ پلیس با اشک‌آور معترضان را متفرق می‌کند!
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • حمله با گازاشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان