Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع اوکراین ضمن اذعان به تلفات سنگین کشورش در جنگ با روسیه و فرسودگی ارتش اوکراین، خواستار دریافت تسلیحات بیشتر از شرکای غربی خود شد.

به گزارش ایران اکونومیست، الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در مصاحبه‌ با "وال استریت ژورنال" گفت: "ما نیاز به توسعه، جایگزینی و اصلاح یگان‌های خود داریم، زیرا تلفات سنگینی را متحمل شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما خودروهای زرهی بیشتر و سلاح‌های پیشرفته‌تری از شرکای خود می‌خواهیم. ما باید دست به سازماندهی مجدد برخی قسمت‌ها زده، استحکامات را مدرن و یک استراتژی برای عملیات جدید تدوین کنیم."

وی افزود: سامانه‌های موشکی کوتاه برد جاولین و نلاو دیگر در لیست تجهیزات اولویت‌دار نیروهای اوکراینی قرار ندارند و کی‌یف اکنون به توپخانه‌های دوربرد نیاز دارد.

رزنیکوف همچنین طی سخنرانی اخیرش در اجلاس سران فوربس گفت که اوکراین نیازی به سامانه‌های گنبد آهنین اسرائیل ندارد؛ چرا که نمی‌تواند کی‌یف را در برابر موشک‌های کروز و بالستیک روسیه محافظت کند.

وزیر دفاع اوکراین گفت که گنبد آهنین اسرائیل علیه موشک‌های روسی کار نخواهد کرد. اوکراین باید سامانه دفاع موشکی خود را توسعه دهد.

این اظهارات وزیر دفاع اوکراین در تضاد با درخواست‌های سابق اوکراین از اسرائیل برای دستیابی به سامانه گنبد آهنین است. سفیر اوکراین در اراضی اشغالی ژوئن گذشته گفته بود کشورش می‌خواهد سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین را بخرد و افزود: "ما به کمک اسرائیل نیاز داریم.د ما به حمایت نظامی-فنی نیاز داریم. گنبد آهنین به ما امکان می‌دهد زنان و کودکان خود را از بمباران موشک‌های روسی نجات دهیم."

رزنیکوف در تکمیل اظهاراتش با اشاره به اینکه "گنبد آهنین قدرت حفاظت ۱۰۰ درصدی ندارد"، فاش کرد که به اراضی اشغالی رفته و با سازندگان گنبد آهنین صحبت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: گنبد آهنین برای محافظت در برابر موشک‌های کند و کم ارتفاع که عمدتاً در کارگاه‌ها تولید می‌شود طراحی شده است و در برابر موشک‌های کروز و بالستیک قدرت محافظت ندارد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: حمله روسیه به اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حمله روسیه به اوکراین وزیر دفاع اوکراین گنبد آهنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۶۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیحات نظامی اهدایی آمریکا و اروپا به اوکراین در مسکو ! | ویدئو

دریافت 4 MB کد خبر 849120 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها تسلیحات نظامی خبر ویژه روسیه - اوکراین ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • ببینید | نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • تسلیحات نظامی اهدایی آمریکا و اروپا به اوکراین در مسکو ! | ویدئو
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • فیلم/ نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است
  • چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت