Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریمی گفت: در سه ماهه امسال ۵۸۵ هزار و ۸۱۰ تن کالا به ارزش ۳۰۹ میلیون و ۹۹۷ هزار دلارصادرشده است.

او  گفت: چهار کشورهند، پاکستان، اندونزی وامارات متحده عربی مقصد اصلی صادرات کالا‌های ایرانی بوده اند.

او گفت: عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات چابهار شامل، تره بار، زغال کک و سایر اقلام به وزن چهار هزار تن به ارزش چهار میلیون دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرک چابهار گفت: در سه ماهه نخست امسال ۳۸۵ هزار تن کالا به ارزش ۲۹۳ میلیون و ۶۱۰ هزار دلار از کشور‌های مختلف کالا وارد این بندر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

او گفت: عمده کالا‌های وارداتی از گمرکات چابهار شامل گندم، برنج، لاستیک و سایر اقلام بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات کالا گمرکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۶۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۲۰۰ میلیون پوند کالا و خدمات ایران به انگلیس در ۲۰۲۳

وزارت تجارت و بازرگانی انگلیس اعلام کرد واردات این کشور از ایران در سال میلادی گذشته با رشد ۱۵.۵ درصدی به بیش از ۲۰۰ میلیون پوند رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت تجارت و بازرگانی انگلیس، کل تجارت این کشور با ایران در سال 2022 بالغ بر 389 میلیون پوند بوده که این رقم با افزایش 34 میلیون پوندی معادل 8.7 درصد به 423 میلیون پوند در سال 2023 رسیده است.

صادرات انگلیس به ایران در سال میلادی گذشته 222 میلیون پوند و واردات این کشور از ایران 201 میلیون پوند بوده که حاکی از تعادل نسبی در تراز تجاری دو کشور است.

صادرات انگلیس به ایران در سال 2023 با رشد 3.3 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده اما واردات این کشور از ایران 15.5 درصد رشد کرده است.

ایران در میان شرکای تجاری انگلیس در سال 2023 رتبه 113 را داشته و تنها 0.1 درصد از کل تجارت این کشور را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش از کل صادرات 222 میلیون پوندی انگلیس به ایران در سال میلادی گذشته 68 میلیون پوند مربوط به صادرات کالا بوده و 154 میلیون پوند نیز شامل صادرات خدمات به ایران بوده است. صادرات کالاهای انگلیسی به ایران در این سال رشد 7.9 درصدی داشته و صادرات خدمات به ایران افزایش 1.3 درصدی داشته است.

انگلیس در این سال همچنین 16 میلیون پوند کالا و 185 میلیون پوند خدمات از ایران وارد کرده است. واردات کالای انگلیس از ایران رشد 5.9 درصدی و واردات خدمات از ایران افزایش 17.8 درصدی داشته است.

محصولات پزشکی و دارویی مهم‌ترین کالای صادراتی انگلیس به ایران در سال 2023 بوده و 12.5 میلیون پوند از این گروه کالایی به ایران صادر شده است. میوه و سبزیجات نیز با رقم 4.2 میلیون پوند مهم‌ترین گروه کالایی وارداتی انگلیس از ایران در این سال بوده است.

در موضوع خدمات، مسافرت و گردشگری بخش عمده‌ای از تجارت دو کشور را به خود اختصاص داده است به طوری که 130 میلیون پوند از صادرات خدمات انگلیس به ایران در سال 2023 مربوط به مسافرت و گردشگری و 168 میلیون پوند از واردات خدمات این کشور از ایران مربوط به همین مقوله بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات ۲۰۰ میلیون پوند کالا و خدمات ایران به انگلیس در ۲۰۲۳
  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالا از گمرک خسروی
  • افزایش ۶۵ درصدی صادرات سیر/ روسیه مقصد نخست صادرات سیر خشک
  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات گمرکات کرمانشاه
  • صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی رشد ۹۸ درصدی داشت
  • رشد ۵۹ درصدی تجارت خارجی استان سمنان
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار