Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@20:10:29 GMT

حجاب جزء ضروریات دین است

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۷۰۵۷

حجاب جزء ضروریات دین است

انواری با اشاره به اینکه حجاب جزء ضروریات دین است گفت: اگر افرادی شبهه قرآنی و فقهی در خصوص حجاب و عفاف دارد می‌توان با بهره‌گیری از آیات و روایات به شبهات پاسخ داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انواری، کارشناس مسائل خانواده در گفتگو با خبرنگار دیارآفتاب گفت: برای تبیین هر مطلب دینی در جامعه باید ابتدا از زیر بنا آغاز کنیم مانند یک ساختمان که ابتدا باید پایه‌های آن محکم گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواری اظهار کرد: در مورد مسئله حجاب ابتدا باید اعتقاد به قرآن و معصومان را در بین افراد تقویت کنیم اگر در جامعه با افرادی روبرو باشیم که ممکن است حجاب نداشته باشند اما اعتقاد به قرآن و اهل‌بیت(ع) دارند می‌توان از احادیث و روایات و بیانات مراجع استفاده کرد.

این کارشناس مسائل خانواده افزود: راه دیگر ترویج عفاف و حجاب برگزاری نشست‌های در قالب کنفرانس و سمینار است که افراد انگیزه‌های خود را مطرح کرده تا مشکل را ریشه‌یابی شود.

انواری با اشاره به اینکه حجاب جزء ضروریات دین است یادآور شد: اگر افرادی شبهه قرآنی، فقهی دارند که مثلاً در زمان گذشته این‌چنین نبوده است ما  پیشینه حجاب را در زمان پیامبر(ص) و حتی قبل از اسلام مطرح کنیم و شبهه پاسخ داده شود.

وی گفت: نگاه مرد به زن باید نگاه انسانی باشد اگر فردی بی‌حجاب است نگاه مردان  نگاه غریزی و حیوانی می‌شود درحالی‌که مسائل زناشویی مربوط به حصار منزل است و باید زن در جامعه به‌گونه‌ای رفتار کند که نگاه به او نگاه به انسان باشد و جنسیت مطرح نباشد و این نگاه انسانی در صورتی، صورت می‌گیرد که حجاب رعایت شود.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۷۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه اسلام به جامعه کارگری همراه با رأفت و احترام است

حسین بامیری در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: همانطور که نبی مکرم اسلام (ص) کار و کوشش را همانند جهاد در راه خدا مقدس دانسته و کارگر را به مجاهد فی سبیل‌الله تشبیه می‌نماید و همان اجر و پاداش را برای او متذکر می‌گردد.

وی تصریح کرد: آیین مقدس اسلام کار مفید و سازنده را عبادت تلقی نمود و رشد تعالی انسان را تنها در سایه کار و کوشش می‌داند، در دین مبین اسلام نیل به مدارج عالیه کمال و راه رسیدن به مراتب پیشرفت، صرفاً در سایه کار و تلاش آگاهانه براساس معیارهای الهی بوده، و به همین جهت اسلام با عبادت تلقی کردن کار و کوشش، انسان‌ها را توصیه به رعایت آداب و شرایط عبادت در انجام کارهای مختلف کرده است.

بامیری بیان داشت: نگاهی که دین مبین اسلام به جامعه کارگری دارد نگاه رأفت همراه با احترام است، جامعه‌ی کارگری ما یک جامعه‌ی وفادار به کشور و وفادار به نظام بوده، ما چه در شکل گیری انقلاب و چه بعد از انقلاب و چه در ۸ سال دفاع مقدس شاهد از خود گذشتگی از این عزیزان بوده ایم و به دفعات زیادی این عزیزان مقابل دشمنان این نظام صف آرایی کرده جانانه از این نظام انقلاب دفاع کردند.

وی با اشاره به خلأهای موجود در قوانین مربوط به قانون کار در کشور بیان داشت: اگر شجاعت و از خود گذشتگی این قشر زحمت کش و بی ادعا نبود، اکنون شاهد این همه پیشرفت در تمامی حوزه ها نبوده ایم، متاسفانه قوانینی که فعلاً در کشور در خصوص قوانین مربوط به قانون کار می‌باشد، خلأهایی مشاهده می‌شود و در برخی موارد نیز قوانینی که وضع شده است به درستی اجرا نشده که این کار باعث بوجود امدن نارضایتی‌هایی شده که اکثراً هم به حق بوده است.

بامیری در پایان خاطر نشان کرد: بسیار ضرورت دارد که در قوانین وضع شده در رابطه با کار بازنگری صورت پذیرد و قطعاً این امر در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مربوطه با جدیت پیگیری خواهد شد.

کد خبر 6092778

دیگر خبرها

  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • حجاب مانعی برای پیشرفت نیست
  • نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • نگاه اسلام به جامعه کارگری همراه با رأفت و احترام است
  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • نوری قزلجه: با زور گشت ارشاد دین حفظ نمی‌شود /موضوع لایحه حجاب هنوز در رفت و برگشت است
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند