Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنان اخیر محمدجواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه، مبنی بر اینکه شهید فخری‌زاده فردی بی‌مبالات بود یا آنکه مردم بعد برای اینکه در سال۹۶ به رئیسی رأی ندادند، تنبیه شدند یا حملات عجیب او به مصوبه اقدام راهبردی مجلس اهالی عالم سیاست را با حیرت مواجه کرد که چرا و چگونه فردی که هشت سال ریاست دستگاه دیپلماسی کشور را در اختیار داشته، چنین سخنان خلاف واقع و خلاف امنیت ملی بر زبان می‌آورد؟

محمدصادق کوشکی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع گفت: «اولین نکته‌ای که به ذهنم می‌رسد این است که برخی رسانه‌های خاص از سادگی آقای ظریف سوءاستفاده می‌کنند و سخنانی از او می‌گیرند که واقعا محتوایش اصلا قابلیت بحث ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه فردی با سابقه او چنین حرف‌هایی را بیان می‌کند عجیب است زیرا یک دیپمات معمولی هم می‌داند که نباید هر حرفی را به زبان بیاورد و نباید همیشه بلندبلند فکر کند اما گویا آقای ظریف این اصول ابتدایی را هم نمی‌داند».

بیشتر بخوانید:

ظریف: تیرها هنوز ادامه دارد/عکس حمله شدید شریعتمداری به ظریف با چاشنی تند دفاع از قالیباف «ظریف هراسی» ، علت حملات بدون توقف

او ادامه داد: «کارنامه آقای ظریف مشخص است و معلوم است چه عملکردی داشته است. به هر حال از یاد نمی‌بریم وقتی در مجلس می‌گفت فلان واژه در برجام نیامده اما بعدا که همه خلاف ادعای او را ثابت کردند، گفت بله آن واژه چهاربار در متن برجام آمده و من ندیده بودم یا آنکه معلوم شد که بعد از شش سال اعتماد به آمریکا و مذاکره با غربی‌ها چگونه و به چه راحتی آمریکا عهدشکنی کرد و دولت وقت چه‌قدر به چنین کشوری اعتماد داشت و از یاد نمی‌بریم وقتی کارشناسان می‌گفتند برجام چه ضمانت اجرایی دارد، آقای ظریف می‌گفت ضمانت اجرای برجام افکار عمومی جهانیان است».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «آقای ظریف در همان سال۸۴ باید بازنشست می‌شد اما به هر حال این امکان برایش فراهم شد تا از سال۹۲ تا ۱۴۰۰ هم وزیر امور خارجه باشد. اکنون او به سن و سالی رسیده که باید خاطراتش را بنویسد. حتما اگر خاطراتش از دوران برجام را صادقانه به رشته تحریر درآورد، مفید خواهد بود. بهتر است او خاطره بنویسد و به زندگی شخصی‌اش برسد و دیگر به هر شکلی از عالم سیاست کناره‌ بگیرد. دوران استراحت آقای ظریف فرا رسیده و نیازی نیست هر چندوقت یک‌بار بیاید و اظهارنظرهایی کند که خوراک رسانه‌های بیگانه فراهم شود».

کوشکی در پایان گفت: «آقای ظریف که می‌گفت نه طالب ریاست‌جمهوری و نه واقعا توان چنین کاری را داشت. خب اگر خودش هم این موضوع را می‌داند بهتر است فقط استراحت کند و باقی زندگی‌اش را به دور سیاست بگذارند که حتما چنین شرایطی برای خود او هم بهتر است زیرا اظهارنظرهای خارج از عرف دیپلماتیک او در وهله نخست به آبرو و شأنیت خودش لطمه می‌زند».

۲۱۲۱۷

کد خبر 1649909

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مهدی کوشکی محمدجواد ظریف آقای ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۷۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، علیرضامهاجر امروز دربازدید از موسسات تحقیقات گاودشت بابل گفت. بر اساس کاری که محققان کشورمثل دکتر فضایلی وهمکاران درموسسه چغندرقند و نیز موسسه اصلاح بذرونهال ومجموعه کارشناسان دامپروری در وزارت جهادکشاورزی انجام دادند باید نوید دادکه بدون اینکه حتی یک متر غیر از اب باران استفاده شود دراستان‌های گیلان مازندران وگلستان می‌توان صد‌ها هزارتن نیازکشور درباره علوفه را درداخل تولید وتامین کرد.

وی تصریح کرد: چغندر علوفه‌ای بدون نیازبه هیچگونه آبیاری قابل تولید است و بعد از برداشت برنج از زمین‌های کشاورزی می‌توان چغندر غلوفه‌ای کشت کرد

مهاجر تاکید کرد:با کشت این محصول بیشتر از ۱۰۰ تن درهکتار محصول تولید می‌شود وبرای خوراک دام‌ها قابل استفاده است واین نوع چغندر  بیشتر از ۸ درصد قند داردومی تواند جایگزین جو زرت. یونجه وکنجاله سویا وخیلی از محصولاتی که مجبور به واردات آن از خارج هستیم جایگزین بشود ومی تواند بهتر از خوراک های دیگر، تغذیه دام سنگین وسبک راتامین کرد.

دیگر خبرها

  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • مادری پسر معلول خود را خوراک تمساح کرد
  • نویدکیا: باید حساب‌شده به باخت مقابل صنعت نفت نگاه کنیم
  • کفتارهای سیاسی بر سر جنازه یک دختر نوجوان | بی‌اخلاقی رسانه‌های بیگانه درباره نیکا شاکرمی
  • پویش سلامت دهان و دندان در لرستان اجرا می‌شود
  • رویکرد دوگانه رسانه‌های بیگانه
  • طرز پخت خوراک ماهیچه توسط آشپز پاکستانی (فیلم)
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور