Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت "خارک" (نخستین مرحله میوه و نوبرانه درخت نخل ) از سطح باغات نخیلات این استان آغاز و به بازار عرضه شد.

 سمیه فرح بخش روز دوشنبه در گفت وگو با ایران آنلاین افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۹ هزار تن محصول نخیلات استان بوشهر در مرحله نخست برداشت و نوبرانه (به صورت خارک) به بازار داخلی عرضه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برداشت خارک از هفته جاری در استان بوشهر آغاز شده است اضافه کرد: مهمترین ارقام خارک در استان بوشهر برحی، حاج باقری و بریمی است.

فرح بخش ادامه داد: همچنین در سال‌جاری پیش بینی می‌شود بیش از ۴۶ هزارتن محصول نخیلات استان بوشهر در مرحله دوم و به صورت "رطب" برداشت شود.

وی با بیان اینکه  برداشت رطب با رقم زودرس استعمران در استان بوشهر آغاز می‌شود اضافه کرد: رقم غالب کبکاب، شهابی، برحی و گنطار مهمترین ارقام نخیلات این استان به شمار می‌روند  که محصول آنها به صورت رطب قابل عرضه به بازار است.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به توسعه ظرفیت سردخانه های تخصصی محصول خرما، امکان ذخیره محصول رطب در این استان وجود دارد که این امر کمک شایانی به تنظیم بازار و متناسب سازی عرضه و تقاضای این محصول و کاهش ضایعات می‌کند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر64 واحد سردخانه ای با ظرفیت 50 هزار تن ذخیره در استان بوشهر ایجاد شده است.

فرح بخش ادامه داد: همچنین با توجه به تمهیدات فراهم شده از سوی سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران امکان واگذاری غرفه های تک محصولی عرضه خرما و رطب برای تولیدکنندگان بوشهر فراهم شده است.

وی یادآور شد: در همین ارتباط سال گذشته برای عرضه مستقیم حدود هفت هزار تن انواع محصول خرما مجوز برای تولید کنندگان بوشهری داده شده است.

به گفته فرح بخش پیش بینی می‌شود در سال‌جاری ۱۷۰ هزار تن انواع محصول خارک، رطب و خرما در استان بوشهر تولید و روانه بازار شود.

سطح نخیلات استان بوشهر۳۴ هزار هکتار است که از این میزان ۳۱ هزار هکتار بارور و سه هزار هکتار از این نخیلات غیر بارور هستند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استان بوشهر فرح بخش هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۷۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بهروز قمرزاده با اشاره به پایان برداشت سیر در دزفول گفت: ۵۳۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی دزفول در سال زراعی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ به کشت سیر اختصاص یافت و کشاورزان امسال ۱۳ تن محصول برداشت کردند.

وی با اشاره به کیفیت بالای سیر تولیدی دزفول، افزود: کیفیت بالای سیر تولیدی این شهرستان باعث شده تا علاوه بر مصرف این محصول در دزفول و خوزستان به سایر استان‌های کشور و درصورت فراهم بودن شرایط، به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و روسیه نیز صادر می‌شود.

قمرزاده ادامه داد: به منظور ارتقای سطح کیفی سیر تولیدی دزفول و کمک به بازاریابی فروش این محصول، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه توصیه‌های فنی برای تنظیم بازار فروش سیر تولیدی این شهرستان اقدام شده است.

برداشت سیر در دزفول هرسال از اوایل اسفند ماه آغاز می‌شود و تا اوایل اردیبهشت ادامه دارد.

سال گذشته زراعی ۹ هزار تن سیر از ۳۷۰ هکتار از مزارع دزفول برداشت شد که امسال با ۴ هزار تن افزایش، به ۱۳ هزار تن رسید.

دیگر خبرها

  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • ۸۰۰۰هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر بهسازی می شود
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول
  • آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم