Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای حاکمیتی سودان و فرمانده ارتش این کشور با انتشار پیامی گروه‌های مختلف سیاسی از جمله کمیته‌های مقاومت این کشور را به عقل سلیم و گفتگو برای آشتی ملی دعوت کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان و فرمانده ارتش این کشور در پیام خود تصریح کرد: ما برای تامین امنیت، صلح و ثبات نیازمند همکاری با یکدیگر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این اصول از تمامی نیروهای سیاسی و اجتماعی، کمیته‌های مقاومت و سایر سازمان‌ها حمایت کرده و بار دیگر خواستار گفتگوی ملی برای دستیابی به چشم‌اندازی امیدبخش برای کشور هستیم.

البرهان با بیان اینکه دوره انتقالی می‌تواند به راحتی پشت سر گذاشته شود، افزود: برگزاری انتخابات در گرو گفتگو است. از نیروهای سیاسی می‌خواهم تا احزاب خود را تشکیل داده و خود را برای انتخابات آماده کنند. به این ترتیب زمینه برای ایفای کامل نقش ارتش در امنیت و دفاع از کشور فراهم خواهد شد.

پس از کودتای نظامی در سودان در ۱۱ آوریل ۲۰۱۹، یک دولت انتقالی با مشارکت نیروهای سیاسی-نظامی در اوت همان سال تأسیس و قرار شد تا ژوئیه ۲۰۲۳ ادامه یابد.

در روز ۲۵ اکتبر ۲۰۲۱ نیز این دولت به بهانه تهدیدات امنیتی و بقای کشور توسط گروه دیگری از ارتش ساقط شده و پس از اعلام وضعیت فوق العاده ده‌ها سیاستمدار از جمله عبدالله حمدوک، نخست وزیر تحت بازداشت قرار گرفت.

ابتکار آشتی و گفتگو که توسط سازمان ملل و اتحادیه آفریقا برای حل بحران سیاسی در این کشور آغاز شده نیز تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: کودتای سودان ، عبدالفتاح البرهان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کودتای سودان عبدالفتاح البرهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۷۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند

به گزارش خبرگزاری، «دریاسالار جان لانگ آکیولینو» فرمانده نیروهای آمریکا در منطقه این دو-پاسفیک چین را متهم به اتخاذ راهبرد «قورباغه آب‌پز» کرد، چون فعالانه تنش‌ها در این منطقه را به‌صورت تدریجی افزایش می‌دهد.

جان لانگ در گفت‌وگو با فایننشال‌تایمز گفت که در طول سه سالی که به عنوان فرمانده نیروهای آمریکا در ایندوپاسفیک بوده، چین سرعت توسعه نظامی خود را افزایش داده و توانایی‌های رو به رشد خود را با رفتارهای بی ثبات کننده تر مطابقت داده است.

وی دراین‌باره گفت: «چین روزبه‌روز تهاجمی‌تر، جسورتر و خطرناک‌تر می‌شود.»

آکیلینو همچنین افزود که چین رفتار تهاجمی خود را از طریق راهبرد «قورباغه آب‌پز» تشدید می‌کند، که از طریق آن به تدریج دما را بالا می‌برد به طوری که خطر نهایی تا زمانی که خیلی دیر نشده بود، نادیده گرفته می‌شد.

این مقام نظامی آمریکا مدعی شد که «باید رفتار بد چین که خارج از هنجارهای حقوقی بین المللی است توصیف شود. و این موضوع را باید همه کشورهای منطقه بیان کنند» وی افزود که پکن در کل منطقه درگیر راهبرد «شاید برابر است» است.

کد خبر 6091096

دیگر خبرها

  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم