Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته محققان، داروی «سابیزابولین» در کمک به بیماران مبتلا به کووید ۱۹، بیشتر از دارو‌های مجاز قبلی موثر است.

دکتر ایلان شوارتز، متخصص بیماری‌های عفونی، گفت: به نظر می‌رسد نتیجه فوق العاده چشمگیر است. ما تعداد کمی درمان برای بیماران مبتلا به بیماری شدید داریم که مرگ و میر را کاهش می‌دهند و از درمان دیگری که می‌تواند مرگ و میر را بیشتر کاهش دهد، بسیار استقبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، حجم نمونه مطالعه نسبتاً کوچک بود و تنها ۱۳۴ بیمار این دارو را دریافت کردند.

این دارو که به صورت قرص مصرف می‌شود، مانع ساخت اتصال‌های مولکولی می‌شود که برای انتقال مواد از ناحیه‌ای از سلول به ناحیه دیگر است.

اما به نظر می‌رسد این دارو در بیماران مبتلا به کووید با کاهش التهاب ریه عمل می‌کند.

این کارآزمایی شامل بیمارانی بود که برای درمان کووید و دریافت اکسیژن یا تهویه مکانیکی در بیمارستان بستری شده بودند. آن‌ها عوامل خطر دیگری مانند چاقی یا فشار خون بالا داشتند که در خطر بالای مرگ ناشی از این بیماری نقش داشت.

به همین دلیل، آن‌ها مجاز به درمان با دارو‌های دیگر مانند استروئید‌هایی نظیر دگزامتازون بودند که گفته می‌شود خطر مرگ ناشی از کووید را تا یک سوم کاهش می‌دهد.

اما از ۱۳۴ داوطلبی که دارو مصرف کردند و ۷۰ داوطلبی که دارونما دریافت کردند، میزان مرگ و میر دو گروه پس از ۶۰ روز به شدت متفاوت بود. بیش از ۴۵ درصد از گروه دارونما در مقایسه با حدود ۲۰ درصد از کسانی که سابیزابولین مصرف می‌کردند و جان خود را از دست دادند، معادل کاهش ۵۵ درصدی در خطر کلی مرگ.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرطان دارو کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۷۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت

محمدمهدی ناصحی درباره پوشش اقلام دارویی جدید بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: در سال جاری، ۲۲۹۰ دارو تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند و تعداد داروهای تحت پوشش بیمه‌پایه برمبنای مصوبه شورای عالی بیمه افزایش یافته است.

وی گفت: داروهایی که تحت پوشش بیمه‌ای قرارگرفته‌اند برای بیماری‌های دیابت، فشارخون و بیماری‌های روانی به خصوص اسکیزوفرنی کاربرد دارند. 

وی با بیان اینکه ۵۹ دارو براساس مصوبه شورای عالی بیمه تحت پوشش قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: داروهایی که به سبد پوشش بیمه‌ای اضافه شده‌اند شاید به شکلی دیگر یا در دوز دیگری تحت پوشش بوده‌اند. بنابراین تمام مراکز خصوصی و دولتی عرضه‌کننده دارو، ۷۰ درصد از هزینه‌ها را پوشش می‌دهند.

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: افراد مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج علاوه بر پوشش ۷۰ درصدی بیمه، مشمول پوشش مازاد به میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد می‌شوند. گاهی اوقات، پوشش مازاد بیماران مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نیز تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس