Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@20:40:44 GMT

تعیین شاخص‌های مکانی برای طراحی شبکه معابر پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۷۶۴۳

تعیین شاخص‌های مکانی برای طراحی شبکه معابر پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد سلیمی سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران درباره شاخص‌های مهم مناسب سازی معابر پایتخت، گفت: در تهیه مدل طراحی شبکه هم‌پیوند معابر شهر تهران برای تهیه برنامه جامع اقدام به تعیین بیش از ۵۰ شاخص مکانی، در دو دسته شاخص با عملکرد در سطح محلی و ناحیه‌ای و شاخص با عملکرد در سطح منطقه‌ای و شهری مشخص شده که در بانک اطلاعاتی مکانی ثبت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر این شاخص‌ها، برخی از موارد نیز تحت عنوان شاخص‌های فرا-داده در تدوین مدل برنامه جامع مورد استفاده قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران ادامه داد: منظور از شاخص‌های فرا-داده (Meta-Data) آن دسته از اطلاعاتی هستند که به صورت کلان بر معابر اصلی تأثیر گذاشته و امکان سطح‌بندی آن‌ها را به دو دسته سطح یک و سطح دو میسر می‌سازند.

وی با اشاره به شاخص‌های فرا-داده بیان کرد: موضوعاتی مانند موقعیت پیاده راه‌های شهر تهران، موقعیت طرح ارتقا کیفی و ساماندهی میادین شهری، طرح مسیریابی دوچرخه در شهر تهران، موقعیت معابر با شیب بالاتر از هشت درصد، موقعیت ساختمان‌ها، پارک‌ها، بوستان‌ها و محورهای مناسب‌سازی شده، برنامه‌ریزی صورت گرفته جهت اجرای خیابان کامل، توجه به موقعیت مکانی ساختمان‌ها و مراکز ویژه خدمات‌رسان به معلولان، جانبازان و افراد با معلولیت خاص و در نهایت نقطه نظرات و تحلیل‌های کارشناسی شامل این مقوله می‌شود.

سلیمی تاکید کرد: پس از انجام مدل‌سازی منطبق بر شاخص‌ها، در این مرحله با هدف تدقیق و اولویت‌بندی نهایی معابر، سلسله جلسات منظم و فشرده‌ای با حضور نمایندگان اداره کل معماری و ساختمان حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، نمایندگان کمیته‌های مناسب‌سازی مناطق، نمایندگان حوزه فنی و عمرانی شهرداری تهران، نمایندگان حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران، نمایندگان انجمن‌ها و سمن‌های مرتبط با امور معلولان، نمایندگان شورای شهر و نمایندگان مشاور ذی‌صلاح در تهیه برنامه جامع و اقدامات مناسب‌سازی تشکیل شده و نظرات مشترک نمایندگان مذکور در قالب صورت‌جلسه و نقشه‌های مختلف جهت انتخاب نهایی معابر هر یک از مناطق بیست‌ودوگانه شهر تهران تعیین می‌شود.

وی درباره نتیجه آن هم توضیح داد: در نهایت نتیجه این سلسله اقدامات منجر به تهیه نقشه‌های اولویت‌بندی معابر شهر تهران به جهت انجام امر مناسب‌سازی پیاده راه‌های مجاور آن‌ها می‌شود.

کد خبر 5535322 مهشید جعفری معظم

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران مناسب سازی معابر شورای شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران حج تمتع شهردار تهران سازمان حج و زیارت آتش سوزی عید سعید قربان ترافیک هلال احمر جمهوری اسلامی ایران علیرضا زاکانی کمیته امداد امام خمینی آلودگی هوا شهر تهران سازمان محیط زیست شهرداری تهران مناسب سازی شهر تهران شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در وضعیت کم سابقه

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۵ اردیبهشت) پاک است.

ایسنا در خبری نوشت: آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۵۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت.

آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۴۱ و کیفیت هوا در وضعیت پاک است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

٤٧٢٣٦

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902615

دیگر خبرها

  • هوای تهران پاک شد
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • کاهش تعداد ساختمان‌های فرسوده پایتخت
  • هوای تهران پاک شد  
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • هوای پایتخت در شرایط قابل قبول / باران در راه تهران
  • تنفس هوای قابل قبول در پایتخت
  • هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • هوای پایتخت در آستانه پاکی قرار گرفت
  • هوای تهران «پاک» است