Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:10:08 GMT

فضاهای مناسب برای اسکان دانشجویان تدارک دیده شود

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۷۹۰۹

فضاهای مناسب برای اسکان دانشجویان تدارک دیده شود

ایسنا/زنجان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص ۱۰ درصد از درآمد دانشگاه و تملک دارایی برای ساخت خوابگاه دانشجویی خبر داد.

محمدعلی زلفی‌گل، صبح امروز (۲۰ تیرماه) در بازدید از دانشگاه زنجان به همراه رئیس سازمان دانشجویان، در مراسم کنلگ‌زنی خوابگاه متاهلان، با اشاره به اهمیت ایجاد محیط مناسب و امن آموزشی برای نسل جوان، عنوان کرد: وظیفه همه مسئولان و مدیران دانشگاهی است که در راستای ساخت فضای مناسب برای اسکان دانشجویان و امنیت تحصیلی قشر جوان تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، اظهار کرد: طبق این قانون، این وظیفه بر عهده دانشگاه‌ها است که در راستای تحقق این قانون قدم بردارند.

زلفی‌گل با اشاره به لزوم ایجاد شرایط مناسب برای دانشجویان ارشد و دکتری، بیان کرد: در صورتی که شرایط برای دانشجویان ارشد و دکتری فراهم شود، قطعاً این دانشجویان به ازدواج بموقع ترغیب و تشویق خواهند شد و برای حضور این قشر جوان در کارگاه و آزمایشگاه‌ها لازم است که دغدغه مسکن نداشته باشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اقدام بسیار مطلوب دانشگاه زنجان برای دانشجویان متاهل، تصریح کرد: این اقدام دانشگاه زنجان برای ایجاد فضای اسکان دانشجویان بسیار ستودنی است و امیدواریم این دسته از اقدامات ادامه‌دار باشد.

به گزارش ایسنا، خوابگاه دانشجویی متاهلی دانشگاه زنجان در مساحت هر طبقه ۵۵۰ مترمربع و در چهار طبقه و هر طبقه شامل ۱۰ واحد شامل موتورخانه مرکزی و سیستم سرمایش کولر آبی با هزینه کل حدود ۶۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی زنجان وزير علوم خوابگاه دانشجویی دانشگاه زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۷۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: ایجاد مراکز مشاوره فعال و استفاده از ظرفیت خیرین یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش مشکلات دانشجویان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جهانگیر جوانمرد در نشست با مسئولان فرهنگی دانشگاه ها اظهار داشت: در صورتی که از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها، نخبگان و صاحبنظران به خوبی استفاده شود در پیشگیری از وقوع بسیاری از معضلات اجتماعی به نتایج خوبی دست می یابیم.

وی با انتقاد از فاصله فکری ایجاد شده در بین اساتید و دانشجویان خاطرنشان کرد: تقویت مهارت های ارتباطی از طریق برگزاری دوره های آموزشی و گفتمان بین اساتید و دانشجویان به منظور فراهم کردن فرصت های آشنایی با مشکلات دانشجویان و تلاش برای حل آن ضروری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه مقوله پیشگیری یک امر فرازمانی و فراقوه ای است، گفت: یکی از مهمترین راهکارهای کاهش آسیب‌ها، استرس‌ها و نیز سایر مشکلات دانشجویان، ایجاد واحد‌های مشاوره فعال و مراکز نیکوکاری در دانشگاه‌هاست که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و نهاد‌ها و به ویژه خیرین نسبت به حل و فصل بسیاری از این مشکلات دست پیدا کرد.

در این نشست مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها نیز با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی استان از برنامه‌های پیشگیرانه در دانشگاه‌ها به تبیین و تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • توضیحات جدید و جالب سردار حاجی‌زاده از حمله نظامی به اسرائیل + فیلم | سپاه چند درصد تجهیزات تدارک دیده شده را استفاده کرد؟
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • تجمع دانشگاهیان زنجان درحمایت از خیرش دانشجویان آمریکا برگزار شد
  • تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود
  • توصیه بازیکن باتجربه پیکان به هم‌بازیان جوانش