Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جواهر سرخ» یکی از مسابقات جدید تلویزیونی است که از شبکه نسیم پخش می‌شود. اولین قسمت این مسابقه جمعه ۱۷ تیر به روی آنتن رفت. اجرای این مسابقه را که با حضور هنرمندان، ورزشکاران و نخبه‌های ورزشی است کامران تفتی بر عهده دارد. «جواهر سرخ» به کارگردانی سجاد شهریاری و تهیه‌کنندگی محمد رحیمی در ۲۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای پخش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین خصوص با محمد رحیمی تهیه‌کننده این‌ کار گفت‌وگویی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

محمد رحیمی، تهیه‌کننده‌ی برنامه‌های تلویزیونی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ درخصوص طرح اولیه‌ی مسابقه «جواهر سرخ» گفت: سال گذشته برای ساخت این کار ابتدا اتاق فکری را تشکیل دادیم تا بتوانیم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به ابعاد مختلف جزیره‌ هرمز و مسائل اقتصادی آنجا بپردازیم‌. پس از آن جلسات مختلفی را در خصوص محتوای کار داشتیم و در انتها به این‌جمع‌بندی رسیدیم که مسابقه‌ای را برای جزیره هرمز داشته باشیم. برنامه‌ای با ساختار جدید و رویکرد نمایشی و مسابقه‌ای.

رحیمی با اشاره به بخش‌های مختلف مسابقه به نحوه‌ی انتخاب شرکت‌کننده‌ها اشاره کرد و گفت: در کنار طراحی و تولید این برنامه نگاهمان این بود که از جامعه‌ی نمونه کشور در بخش دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان، هنرمندان و ورزشکاران استفاده کنیم. بنابراین سه گروه شش نفره را انتخاب کردیم که در هر گروه افرادی از شرکت‌های دانش‌بنیان، نخبه‌ها، هنرمندان و ورزشکاران در آن حضور دارند. در کل سعی کردیم فضای هنری را با فضای مسابقه ادغام کنیم تا برنامه‌ای مطلوب برای بینندگان به وجود بیاوریم.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این سوال که مسابقه «جواهر سرخ» مانند مسابقه‌های دیگر نمونه‌ی مشابهی داشته یا نه پاسخ داد: قطعا نمونه‌های مختلفی وجود داشته است. به هرحال هیچ مسابقه‌ای بی‌نمونه نیست. ما با بررسی و تحقیق، مسابقه‌‌‌ای ترکیبی طراحی کردیم.  یکی از نکات جالب این مسابقه این است که برای اولین بار در تلویزیون علاوه بر داوران، شرکت‌کننده‌ها هم درخصوص حذف افراد می‌توانند دخیل باشند.

او در خصوص دلیل انتخاب «کامران تفتی» به عنوان مجری مسابقه گفت: کامران تفتی را به دلیل این‌که اصالتا جنوبی بود انتخاب کردیم. حقیقتا می‌خواستیم بازیگر و مجری ما با فرهنگ جنوب آشنا باشد و مفاهیم را به خوبی منتقل کند.

رحیمی در ادامه اضافه کرد: ما سعی کردیم از مشارکت مردمی در جزیره هرمز استفاده کنیم به همین دلیل داورهایمان را هم از مردم جزیره انتخاب کردیم. مثلا داوری داریم که هم در بخش داوری است هم در بخش ماهیگیری. چون خودشان متخصص کادر جزیره هستند بنابراین از آن‌ها استفاده کردیم.

رحیمی در خصوص نحوه‌ی پخش برنامه و ساختار آن گفت: جمعه شب اولین قسمت برنامه پخش شد. از هفته‌ی آینده برنامه جمعه‌ها روی آنتن می‌رود. حقیقتا ما دکوپاژ و ساختار برنامه را از قبل در گروه طراحی و آماده کرده بودیم که طبق همین ساختار کار جلو برود و هرروز یک نفر در برنامه حذف شود که تا انتهای مسابقه ۳ نفر به فینال راه پیدا کنند و برندگان مشخص شوند.

او با اشاره به سبک مسابقه به هدف آن اشاره کرد و گفت: مسابقه کاملا سبک اجتماعی و زندگی دارد‌ و بیشتر به فعالیت‌های ذهنی می‌پردازد‌. ما توانسته‌ایم از طریق مسابقه جاذبه‌های گردشگری و طبیعی جزیره، غذاهای هرمز، فضای اشتغال و... را نشان دهیم. یعنی مستقیم در کارآفرینی و تولید کسب و کار موثر هستیم.

رحیمی در آخر از مردم شهیدپرور جزیره هرمز تقدیر و تشکر کرد و توضیح داد: در این مدت مردم ما را همراهی کردند و کمک‌حال ما بودند. اگر مشارکت آن‌ها نبود کار ما درست پیش نمی‌رفت‌. اگر شرایط محیا شود و کار خوب پیش برود این مسابقه را در شهرهای دیگر ایران برگزار خواهیم کرد.

خبرنگار: تبسم کشاورز

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رادیو و تلویزیون مسابقات شبکه نسیم کامران تفتی محمد رحیمی جزیره هرمز سجاد شهریاری جواهر سرخ انتخاب کردیم کامران تفتی محمد رحیمی جواهر سرخ مسابقه ای ی مسابقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۸۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایعه داغ در اصفهان؛ «محمد» نام جدید ژوزه مورایس؟

گویا محمد، نام جدید سرمربی سپاهان خواهد بود.

طرفداری | به نظر می رسد ژوزه مورایس نام جدیدش را انتخاب کرده است.

در نشست خبری بود که ژوزه مورایس رسما اعلام کرد به دین اسلام رو آورده و طبق آداب و رسوم حالا باید نام جدیدی را برای خودش انتخاب کند. عصر دیروز هم بازیکنان سپاهان قرآنی را به مورایس تقدیم کردند.

گفته می شود سرمربی سپاهان قصد دارد با یک زن ایرانی ازدواج کند و یکی از دلایلی که او به دین اسلام رو آورده، همین موضوع است.

حالا در اصفهان این شایعه داغ به وجود آمده که ژوزه مورایس روی نام جدید خود به جمع بندی رسیده است و می خواهد «محمد» را به عنوان نام جدیدش انتخاب کند و زین پس محمد مورایس باشد!

باید دید آیا این شایعه رنگ واقعیت به خودش می گیرد یا نه.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • جا پای قربانی در روسیه سفت شد(عکس)
  • پست کانال روستوف از محبی و قربانی: سلام ایران!
  • شایعه داغ در اصفهان؛ «محمد» نام جدید ژوزه مورایس؟
  • درگیری شدید صلاح با کلوپ؛ خشم فرعون
  • تفکیک امتیازات 5 مربی در تیم خبرساز
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • پس از درگیری جنجالی با کلوپ؛ محمد صلاح: اگر حرف بزنم، آتش به پا خواهد شد!
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • معاونت املاک و حقوقی اقدامی موثر در پیشبرد اهداف دارد