Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@21:30:50 GMT

اجرای سیستم خنک‌کننده منطقه‌ای در وین اتریش

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۸۶۰۰

اجرای سیستم خنک‌کننده منطقه‌ای در وین اتریش

شرکت انرژی وین قصد دارد میلیون‌ها دلار برای یک اجرای یک سیستم خنک‌کننده منطقه‌ای سرمایه‌گذاری کند، تا تن‌ها CO2 را ذخیره کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت انرژی شهری وین اعلام کرد که یک کارخانه خنک‌کننده منطقه‌ای جدید در Stubenring شروع به کار کرده است. سرمایش منطقه‌ای مفهومی نسبتاً جدید در اروپا است و با به‌کارگیری بسیاری از زیرساخت‌های مشابه گرمایش منطقه‌ای، عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به تغییرات اقلیمی که هر سال دمای هوا را به رکورد جدیدی می‌رساند، دولت وین به طور جدی در حال برنامه‌ریزی برای گسترش خدمات در این رابطه است. بر اساس بیانیه‌ای رسمی، شرکت انرژی وین باید تا سال ۲۰۳۰ بتواند ۳۰۰ مگاوات انرژی خنک تأمین کند و پایتخت اتریش را به الگوی سرمایش اروپا تبدیل کند

در ژوئن گذشته، وین بالاترین دما را از زمان شروع اندازه‌گیری‌ها به ثبت رساند و گرما به مدت ۱۲ روز به ۳۰ درجه رسید. علاوه بر این، به گفته مسئولان شرکت انرژی شهری وین، تعداد روزهای گرم در این کشور در ۳۰ سال گذشته دو برابر شده است و همین امر، یافتن یک راه‌حل را به یک امر ضروری تبدیل کرده است.

این شرکت در ۱۵ سال گذشته به طور پیوسته در حال کار بر ارائه خنک کننده منطقه‌ای بوده است، با این حال، اکنون به نظر می‌رسد که آنها یک دستور کار بلندمدت دارند و به صرفه‌جویی در انتشار گازهای گلخانه‌ای مربوط می‌شود.

در حال حاضر، ۱۸۰ ساختمان در پایتخت اتریش دارای سیستم خنک‌کننده منطقه‌ای با خروجی حدود ۲۰۰ مگاوات هستند. این به معنی کاهش ۵۰ درصدی انتشار CO2 و ۷۰ درصدی مصرف انرژی در مقایسه با تهویه مطبوع معمولی است. علاوه بر این، طبق اعلام این شرکت، خنک‌کننده منطقه‌ای نزدیک به ۱۰۰ هزار دستگاه تهویه مطبوع را تکمیل کرده است و سیستم را از نظر وجود کربن، کارآمد و پایدار کرده است.

این شرکت، کار بر نیروگاه Stubenring را در سال ۲۰۲۰ آغاز کرد و اکنون که عملیاتی شده است، می‌تواند تا ۳۰۰ هزار متر مربع از فضای کف را با توان خروجی ۱۵ مگاوات خنک کند.

طبق یک بیانیه رسمی، تا سال ۲۰۳۰، این شرکت باید ۳۵۰ مگاوات برق اختصاص داده شده به خنک‌کننده منطقه داشته باشد. مسئولان انرژی شهر توضیح دادند که تا سال ۲۰۲۷، این شرکت قصد دارد حدود ۹۰ میلیون یورو برای توسعه ظرفیت‌های تولید در داخل شهر و بعضی مناطق خارج از آن سرمایه‌گذاری کند.

در حال حاضر، مشتریان بزرگ برای این خنک‌کننده منطقه‌ای شامل ساختمان‌های اداری بزرگ، سالن‌های ورزشی وهتل‌ها می‌شود. روش کار فن‌آوری خنک‌کننده بسیار شبیه به عملکرد گرمایش منطقه‌ای است؛ شرکت به جای تغذیه رادیاتور با آب گرم، آب سرد شده را با دمای ۵-۶ درجه وارد آن می‌کند و به این ترتیب هوای خنک منتشر می‌شود.

کد خبر 587261

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وین اتریش شهرهای جهان فصل گرما گرمای هوا کاهش co2 کاهش دی اکسید کربن شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شرکت انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۸۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد۵برابری معاملات بورس انرژی در اجرای طرح اصلاح نقدینگی صنعت برق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، نخستین روز از هفته سوم معاملاتی اردیبهشت ماه جاری با رشد چشمگیر معاملات برق در بورس انرژی آغاز شد.

در این روز شاهد رشد حدوداً ٥ برابری معاملات نسبت به روز معاملاتی قبل (١٢ اردیبهشت بودیم). در این روز شرکتهای توزیع بیش از ١٦٣ میلیارد تومان برق برای تحویل در ماههای اردیبهشت و خرداد معامله کردند. ٧٥ درصد از این معاملات مربوط به برق تحویلی خرداد و ٢٥ درصد مربوط به برق تحویلی در اردیبهشت بود.

در معاملات امروز تعداد ١١٦ معامله در بازار اوراق سلف بورس انرژی مبادله شد که نسبت به روز قبل رشدی بالغ بر ٥٠ درصد داشت.

کد خبر 6097409 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • رشد۵برابری معاملات بورس انرژی در اجرای طرح اصلاح نقدینگی صنعت برق
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • اجرای پویش « با انرژی» در غرب مازندران
  • هر آنچه از سیستم VRF باید بدانید
  • هوشمندسازی ساختمان: خانه‌ای که فراتر از تصورات شماست
  • آتش‌سوزی در پایتخت آلمان/ دود سمی آسمان برلین را فرا گرفته است
  • بزرگ‌ترین فرودگاه جهان در دبی/ هلند میزبان آینده‌نگرترین محله دنیا