Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@18:36:32 GMT

آثار زیست محیطی علی فرامرزی به هدایت رسید

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۸۹۰۹

آثار زیست محیطی علی فرامرزی به هدایت رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نمایشگاه، «هجوم ۲» عنوان این مجموعه است که در آن طراحی، نقاشی و حجم‌هایی با موضوع گسترش کویر و تسخیر حیات توسط خشکی ارائه می‌شود. مجموعه‌ای از تابلوهای رنگی و حجم نقاشی‌هایی که هجوم کویر به طبیعت و زندگی بشری و درختانی که به خشکی دچار می‌شوند را بازتاب می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرامرزی هجوم ۱ را سال ۹۶ ارائه داده بود و اکنون در سال‌های کرونا زده و توجه دوباره انسان به طبیعت هجوم ۲ را با ۲۹ اثر به تماشا می‌گذارد. حجم‌هایی که بر روی‌شان نقاشی شده و برخی از سقف آویخته شده‌اند در زمره جذابیت‌های این نمایش هستند.

علی فرامرزی در سال ۱۳۲۹ در محله امام زاده یحیای تهران به دنیا آمده است. در دوره دبیرستان برای مدتی به کلاس‌های جعفر پتگر رفت و پس از آن با نامی پتگر آشنا شد که به دوستی طولانی تبدیل شد، در سال ۱۳۵۵ موفق به اخذ جایزه در کاخ نیاوران شد و نخستین نمایش گروهی خود را برگزار کرد. پس از انقلاب در موزه هنرهای معاصر تهران تابلوی اختناق دوسر را در ابعاد بزرگ ۶ متر در ۸ متر به صورت ورک شاپ اجرا کرد.

وی در سال ۱۳۵۸ موفق به کسب بورس از آکادمی رم شد که به خاطر شروع جنگ تحمیلی نتوانست از آن استفاده کند؛ فرامرزی نخستین نمایشگاه انفرادی خود را در سال ۱۳۶۷ در موزه هنرهای معاصر تهران برپا کرد. او همزمان کلاس‌های آموزش نقاشی خود را تأسیس نمود که تا سال ۱۳۹۹ ادامه داشت. او چندین نمایشگاه انفرادی و جمعی در ایران و آمریکا داشته و هم چنین در سال ۲۰۱۲ میلادی در دانشگاه استنفورد درباره نقاشی معاصر ایران سخنرانی ایراد کرد.

فرامرزی مقالات و نقدهای متعددی درباره هنر ایران در رسانه‌های معتبر به چاپ رسانده است.

نمایشگاه هجوم تا ۲۱ مرداد در گالری هدایت به نشانی تهران، خیابان استاد نجات‌الهی (ویلا)، کوچه ششم، پلاک ۱۵ به تماشاست.

کد خبر 5535431

منبع: مهر

کلیدواژه: علی فرامرزی موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه نقاشی نقاشی تئاتر ایران فیلم سینمایی هنرمندان تئاتر فیلم کوتاه عکاسی کنسرت موسیقی بازیگر سینما درگذشت چهره ها جشنواره فیلم شهر موسیقی ایرانی کارگردان تئاتر کارگردان سینما اداره کل هنرهای نمایشی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۸۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم

سید محمدرضا بهشتی پور مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، چیدن گونه‌های گیاهی از جمله ریواس و گیاهان دارویی در مناطق حفاظت شده ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود. 

وی در ادامه افزود: متأسفانه حضور بدون مجوز مردم در منطقه حفاظت شده پلنگ دره، موجب اختلال در امنیت منطقه و انجام وظایف محیط بانان، ریختن زباله و آلودگی زیست محیطی و روشن کردن آتش و افزایش احتمال آتش سوزی در منطقه شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: از کانال‌های خبری و تبلیغاتی در فضای مجازی خواهشمندیم به هیچ عنوان با انتشار فیلم‌ها و تصاویر از ریواس چینی در منطقه پلنگ دره، مردم را نسبت به انجام این عمل غیرقانونی تشویق و ترغیب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم