Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجواد پور نقی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه مردم عزیز استان به‌ویژه افراد بالای ۱۸ سال امسال باید یک دز واکسن یادآوری را تزریق کنند، اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان برای خدمت‌رسانی به مردم و مقابله با موج احتمالی کرونا پای کار هستند.

وی گفت: ایمنی واکسن، ایمنی موقت است و مادام‌العمر نخواهد بود، بنابراین با توجه به افزایش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در سراسر کشور، از افرادی که ۶ ماه از تزریق واکسن آنها گذشته است، تقاضا داریم برای تزریق دوز یادآور اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه هم‌استانی‌های عزیز می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا در روزهای غیرتعطیل از ساعت ۷ الی ۱۳:۳۰ به نزدیک‌ترین مرکز جامع خدمات سلامت محل زندگی خود مراجعه کنند، افزود: در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و مانه و سملقان، عصرها تا ساعت ۱۸ مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا فعال هستند.

وی با تأکید بر اینکه واکسیناسیون کرونا در تمام مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه تمامی زیرساخت‌های حوزه واکسیناسیون در استان مهیاست، خانواده‌ها می‌توانند نسبت به تزریق واکسن کودکان خود اقدام کنند.

پورنقی با اشاره به اینکه در حال حاضر تقریبا تمام واکسن‌های سبد کشوری ازجمله سینو فارم، پاستو کووک، اسپایکوژن، فخرا و نورا در استان موجود است، گفت: پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون کووید-۱۹ در حال افزایش و فعال‌سازی برای ارائه خدمات به مردم است، همچنین در بجنورد مرکز نمونه‌گیری کرونا در مرکز بهداشت این شهرستان واقع در خیابان حر در ساعت ۷صبح الی ۱۳:۳۰ آماده خدمت‌رسانی است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه تزریق نوبت یادآور واکسن باعث کاهش شدت ابتلای بیماری کرونا می‌شود، اظهار کرد: کشورهایی که پوشش واکسن کاملی داشتند ولی زمان زیادی از تزریق واکسن گذشته مجدداً موارد ابتلا در آنها فراوان گزارش شده است، پس باید تزریق واکسن یادآور را جدی بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان‌های راز و جرگلان، شیروان، فاروج، اسفراین و جاجرم در شرایط زرد کرونایی و شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان و گرمه در شرایط آبی قرار دارند، بر لزوم تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و استفاده از ماسک تأکید کرد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تزریق واکسن پاستو کووک اسپایکوژن دریافت واکسن کرونا تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۹۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند