Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا کریمی فرد در جلسه شورای اداری استان گفت: درحال حاضر صنعت برق کشور و استان روز‌های سخت و دشواری را پشت سر می‌گذارد، اهمیت این موضوع تا بدان جاست که رئیس جمهور نیز در سخنان خود به این موضوع مهم اشاره داشته اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: پیک بار استان سال گذشته ۴۳۰۰ مگاوات بود، حال آنکه پیش بینی می‌شود با توجه به گرم شدن بیشتر هوا نسبت به مدت مشابه پارسال مصرف برق از این میزان فراتر رفته که این امر ضرورت همکاری تمامی مشترکان برق اعم از اداری، صنعتی، کشاورزی، تجاری و به ویژه مشترکان خانگی در روز‌های آینده را دوچندان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول، خواستار همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی، اداره‌ها و نهاد‌های عمومی غیر دولتی در مدیریت مصرف برق در پیک بار تابستان سال جاری شد و گفت: دولت مدیریت مصرف برق را از خودش آغاز کرده است و برق مشترکان اداری پرمصرف طی دو هفته اخطار و در صورت تداوم روند و بی توجهی به لزوم مدیریت مصرف، در هفته‌های آتی قطع می‌گردد و وصل آن منوط به تعهد بالاترین مقام استانی سازمان است.

کریمی فرد به این موضوع نیز اشاره کرد و افزود: بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی امنیت ملی، کلیه دستگاه‌های اجرایی، قضایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها، نیرو‌های مسلح و نهاد‌های عمومی غیردولتی موظف به کاهش مصرف به میزان ۳۰ درصد در ساعات اداری (۷ تا ۱۳:۳۰) و ۷۰ درصد در ساعات غیراداری هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، به اعمال برنامه‌های مدیریتی مصرف برق در قالب بسته‌های تشویقی هم اشاره کرد و افزود: دربخش کشاورزی مقرر شده است آن دسته از کشاورزانی که از ساعت ۱۱ تا ۱۸ در بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۱ در ساعات اوج بار، به مدت ۵ ساعت اقدام به خاموش کردن پمپ چاه‌های کشاورزی خود نمایند، علاوه بر اینکه هزینه برق مصرفی آن‌ها در ۱۹ ساعت باقی مانده شبانه روز به صورت رایگان محاسبه خواهد شد، مشمول دریافت پاداش‌های تشویقی براساس دستورالعمل‌های وزارت نیرو خواهند شد.

کریمی فرد، در خصوص مشترکان صنعتی نیزگفت: به آن دسته از مشترکان صنعتی که در بازه زمانی ۱۰ خرداد تا ۱۵ شهریورماه سال جاری مصرف خود را کاهش دهند، متناسب با مقدار کاهش مصرف و روز‌های همکاری پاداش تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش و همکاری مردم در مدیریت مصرف برق تاکیدکرد و ابراز داشت: استان فارس بیش از ۱ میلیون مشترک برق دارد که ۸۷ درصد آن در بخش خانگی است و از این رو این گروه از مشترکان می‌توانند با مدیریت مصرف بهینه برق سهم قابل توجهی در عبور موفق از پیک بار تابستان سال جاری داشته باشند.

وی ساعات اوج مصرف در تابستان سال جاری را از ۱۸ - ۱۱ و ۲۳-۲۰ عنوان کرد و گفت: ازکلیه مشترکان خانگی درخواست می‌شود تا در این زمان از شبانه روز از وسایل پرمصرف همچون اتو، جاروبرقی، ماشین لباسشویی، ظرفشویی و... استفاده ننمایند.

کریمی فرد، به بسته تشویقی در این بخش نیز اشاره کرد و افزود: مشترکان پرمصرف و بدمصرف در صورت کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته و رعایت الگوی مصرف، به ازای هرکیلو وات ساعت مبلغ ۵۰۰ تومان پاداش در قبض برق آن‌ها اعمال می‌شود و پاداش دریافت خواهند کرد. وی یادآورشد: براساس این طرح که از ابتدای خرداد ماه سال جاری آغاز شده، مشترکان خانگی در صورت رعایت سقف الگوی مصرف و کاهش مصرف، ۵ برابرمتوسط قیمت فروش در صورت حساب بستانکار می‌گردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، در ادامه خواستار همکاری صدا و سیمای مرکزفارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی در جهت اطلاع رسانی موثر، آگاه سازی عمومی و آموزش روش‌های مدیریت مصرف برق و فرهنگ سازی بویژه در شبکه‌های تصویری و مجازی در ساعات پربیننده و تریبون‌های مردمی شد و بیان داشت: همکاری دستگاه‌های تبلیغی – اطلاع رسانی می‌تواند نقش کلیدی درتنویر افکارعمومی و فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی در بین جامعه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، در پایان سخنان خود به موضوع دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز در استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به موثربودن گزارش‌های مردمی، شهروندان می‌توانند از طریق شماره ۱۱۳ ستاد خبری وزارت اطلاعات، شماره ۱۱۴ ستاد خبری اطلاعات سپاه، سامانه"سمات" شرکت توانیر به آدرس www.tavanir.org.ir/samaat وثبت گزارش و یا ارسال پیامک به شماره های: ۳۰۰۰۲۹۰۱۵۷ و شماره فضای مجازی ۰۹۹۱۶۶۷۲۴۸۳ دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس و استفاده از اپلیکیشن برق من، استخراج کنندگان غیر قانونی رمز ارز‌ها را معرفی و از پاداش میلیونی تا سقف ۲۰ میلیون تومان، مطابق دستورالعمل وزارت نیرو بهره مندگردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت توزیع نیروی برق فارس خط قرمز وزارت نیرو اعمال خاموشی بخش خانگی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس مدیریت مصرف برق کریمی فرد کاهش مصرف سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۹۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترافیک تهران عجالتا تغییری نخواهد داشت

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد که امسال هیچ تغییری در طرح ترافیک تهران اعمال نخواهد شد.   سرهنگ فیروز کشیر در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه آیا امسال تغییری در طرح ترافیک تهران اعمال خواهد شد یا خیر گفت:‌ امسال هیچ تغییری در طرح ترافیک اعمال نشده و اعمال نیز نخواهد شد. تصمیمات این‌چنینی باید در کمیته مشترک میان کارشناسان حوزه شهری و امور ترافیکی و انتظامی برگزار شود و پس از رسیدن به نظرات واحد و تصویب آن، اطلاع رسانی انجام خواهد شد.   وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح ترافیک تهران مانند سال گذشته در حال اجراست، گفت:‌ تا امروز نشست مشترک و تصمیمی در مورد تغییر در طرح ترافیک گرفته نشده و اگر تصمیم جدیدی اتخاذ شود، قطعا اطلاعات لازم داده خواهد شد. البته مواردی در مورد طرح جدید ترافیک مطرح شده که این ها باید در شورای ترافیک مطرح و تصویب شود.   معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هسته مرکزی شهر، ترافیک سنگینی دارد و باید مدیریت کلان شهری برای آنجا صورت گیرد تا مردم متضرر نشوند. لذا اگر در آینده طرح جدیدی ریخته شود به اطلاع مردم خواهد رسید.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تابستان امسال خاموشی نخواهیم داشت
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • امسال خاموشی نداریم | ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق صحت ندارد
  • امسال خاموشی نداریم
  • طرح ترافیک تهران عجالتا تغییری نخواهد داشت
  • طرح ترافیک تهران امسال تغییری نخواهد داشت
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد