Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارجمند گفت: ۵۹ نفر در دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در رشته‌های چارق‌دوزی، ملیله‌کاری، قلم‌زنی روی مس، زیورآلات سنتی و جاجیم‌بافی  استان شرکت کردند.

او می‌گوید: ۴۰ اثر صنایع‌‎دستی زنجان در رشته‌های ملیله‌کاری، چاقوسازی، مسگری، زیورآلات سنتی، قلم‌زنی، چارق‌دوزی، گیوه‌دوزی، ابزارآلات چوب، ساز سنتی نشان ملی دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از ابتدای سال تاکنون ۱۹۰ نفر از هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی به فهرست بیمه‌شدگان جدید سازمان تأمین اجتماعی اضافه‌شده‌اند و برای ۹۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

ارجمند گفت: نوروز امسال ۶۸ غرفه بازارچه موقت در شهرستان‌های سلطانیه، ابهر، طارم و خدابنده و سه بازارچه موقت به مناسبت صنایع‌دستی در محل بازارچه جنب نمایشگاه صنایع رختشویخانه، محوطه چلبی اوغلو و کارخانه کبریت برگزار شد.

او می‌گوید: حضور چهار نفر از هنرمندان در نمایشگاه صنایع‌دستی یزد، حضور دو نفر از هنرمندان در نمایشگاه صنایع‌دستی لرستان، حضور یک نفر از هنرمندان در نمایشگاه صنایع‌دستی هندوستان و مشارکت یک مورد در برگزاری مسابقه ملی ملیله‌کاری در سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۱ اتفاق افتاد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: ۹۱۱ پروانه تولید انفرادی و ۴۳ کارت صنعتگری، ۱۲ پروانه تولید کارگاهی، ۲۵ فقره مجوز مستقل، ۵ فقره مجوز پشتیبان صادر و ۲۰۰ مورد بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی انجام شده است.

ارجمند می گوید: ۱۲۸ فقره پرونده تسهیلات در سه‌ماهه اول امسال از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به مبلغ ۱۰۶ میلیارد ریال به صندوق کارآفرینی مهر ایران معرفی شدند.

او گفت: در سه‌ماهه اول امسال، صادرات به ارزش ۵۰۲ هزار دلار انجام شد و برنامه‌ریزی ما برای آینده این است در مسیری حرکت کنیم که صنعتگران در زمینه فروش محصولات خود به سود بیشتر برسند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری مجوز صنایع دستی نفر از هنرمندان نمایشگاه صنایع صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۹۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته شهرستان زابل گفت: این نمایشگاه به مدت شش روز در دانشگاه زابل دایر است.
مهین جاودان افزود: این نمایشگاه تا ۱۴ اردیبهشت ماه  با هدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است. 

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، این نمایشگاه با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

دیگر خبرها

  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان