Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@00:05:37 GMT

نجات جان ۱۵۰ نفر از دل آتش

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۹۹۲۷

نجات جان ۱۵۰ نفر از دل آتش

سخنگوی سازمان اتش نشانی تهران گفت: در اتش سوزی بیمارستان رسول اکرم (ص) نمای کامپوزیت ساختمان باعث انتقال آتش به طبقات بالا تر شده بود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ جلال ملکی سخنگوی سازمان اتش نشانی تهران در تشریح حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان رسول اکرم (ص) گفت: ساعت 18:50 عصر روز گذشته یکشنبه 19 تیرماه 1401  آتش‌سوزی در یک بیمارستان در خیابان ستارخان به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اعلام شد و بلافاصله چهار ایستگاه آتش‌نشانی همراه چند دستگاه بالابر، نردبان هیدرولیکی و خودروهای حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدکه اتش نشانان در مدت سه دقیقه به محل رسیدند که دریک ساختمان هفت طبقه بیمارستان در طبقه سوم ودر انتهای راهرودریک سالن همایش حریق رخ داد وکاملا شعله ور بود که به دلیل نمای  کامپوزیت  ساختمان اتش به طبقات بالایی راه پیدا کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران اظهار کرد: در حدود ۱۵۰ نفر از بیماران به سلامت به فضای باز منتقل شدندو دراین حادثه مصدومیت وتلفات جانی نداشتیم ودرحال حاضر تخلیه دود انجام شده ونیروها مشغول مراحل پایانی عملیات هستند. 

پیش از این نیز نمای کامپوزیت در مجتمع تجاری لیدوما سبب گسترش آتش به نقاط دیگر شده بود؛ این در حالی است که سرپرست سازمان آتش‌نشانی تهران از ممنوعیت استفاده از نمای کامپوزیت خبر داده بود.

 تقی ریاحی؛ رئیس مجتمع بیمارستانی حضرت رسول اکرم درخصوص اتش در بیمارستان  گفت: در بخشی از طبقه دوم ساختمان (بخش گوش و حلق و بینی) حریق رخ داده بود که باعث گسترش دود و زبانه های آتش از پنجره به طبقه بالا شد‌ه بود .

وی افزود: به کمک آتش‌نشان‌ها آتش‌سوزی در اسرع وقت کنترل شد و در این فاصله، تمام بیماران بستری در طبقات فوقانی، به بیرون منتقل شدند.

ریاحی تصریح کرد: هیچ حادثه‌ای برای بیماران و پرسنل اتفاق نیفتاده و بیمارانی که به دلیل حریق به خارج از بیمارستان منتقل شده بودند در حال برگشت به بیمارستان برای ادامه روند درمان خود هستند. با کنترل آتش‌، پرسنل و بیماران در حال بازگشت به بخش‌های مربوطه هستند.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس تهران درخصوص حادثه اتش سوزی بیمارستان رسول اکرم(ٌص) گفت: ۶ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه موتورلانس و سه دستگاه اتوبوس‌ آمبولانس به محل حادثه اعزام کرده است .

خالدی در ادامه افزود:این حادثه مصدومی نداشته است وهیچ بیماری از بیمارستان ترخیص نشده است یا به مرکز درمانی دیگری منتقل نشده است .

طبق این گزارش حادثه اتش سوزی بیمارستان رسول اکرم (ص) روز گذشته یکشنبه هیچ کس اسیب جانی ندیده است و150 نفر از پرسنل وبیمارها توسط اتش نشانان نجات پیدا کرده اند .

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حریق آتش سوزی بیمارستان رسول اکرم بیمارستان رسول اکرم نشانی تهران آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۹۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند/ آغاز جستجوی غرق‌شدگان توسط تیم غواصی

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: دو نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند و نیروهای این سازمان برای جستجوی مفقودین به محل حادثه اعزام شده است.

حسین سرباز رشید در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی از غرق‌شدگی دو نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه خبر داد.

وی افزود: هم اکنون پس از دریافت خبر غرق‌شدگی، ستاد فرماندهی آتش نشانی ارومیه، بلافاصله گروه امداد و نجات ایستگاه شماره شش را به همراه تیم غواصی این سازمان جهت جستجوی مفقودین به محل حادثه اعزام کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: تیم‌های تخصصی غواصی و امداد و نجات اعزامی آتش نشانی تا پیدا شدن این دو نفر در محل حادثه حضور خواهند داشت.

خبر در حال تکمیل است...

کد خبر 748140

دیگر خبرها

  • جزییات آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • دو نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند/ آغاز جستجوی غرق‌شدگان توسط تیم غواصی
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال
  • آتش سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد
  • آتش سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان