Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:16:23 GMT

شیوع آفت پروانه تک نقطه ای و بلاست در مزارع مازندران

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۰۰۴۶

شیوع آفت پروانه تک نقطه ای و بلاست در مزارع مازندران

عبدالرحمن زاغی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نقش تعیین کننده عوامل مختلف از جمله تغییر اقلیم در بروز و رشد ونمو آفات در باغات و مزارع اظهار داشت: در سال‌های اخیر آفت پروانه تک نقطه‌ای با گرم شدن هوا در برخی مزارع با افزایش جمعیت و بروز خسارت روی برگ و خوشه شالی شده است.

وی با اظهار اینکه این آفت به آفت خوشه زن معروف شده است، افزود: در سال‌هایی که با نمناکی هوا روبرو هستیم بیماری بلاست در مزارع منجر به ایجاد خسارت در مرحله برگ و خوشه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال جاری از اردیبهشت تاکنون بارندگی چندانی نداشتیم، گفت: به رغم این شرایط، بلاست برگ خسارت چندانی وارد نکرده است و آمارها نشان می‌دهد که نسبت به بلاست برگ با کاهش ۱۰ هزار هکتاری سمپاشی روبرو هستیم.

زاغی با تاکید براینکه مبارزه با بلاست خوشه باید مورد توجه قرار گیرد، خواستار مبارزه کمی و کیفی با این بیماری شد و گفت: پروانه تک نقطه‌ای در مزارع بیوکاشت از جمله در منطقه هولار دارای جمعیت بالایی است.

مدیر حفظ و نباتات جهاد کشاورزی مازندران با اظهار اینکه جمعیت آفت در حال حاضر کنترل شده است، گفت: کشاورزان باید نسبت به مراقبت و کنترل مزارع اقدام و توصیه‌های لازم را از کارشناسان فراگیرند.

کد خبر 5535549

منبع: مهر

کلیدواژه: جهادکشاورزی مازندران شالیزار آفات نباتی عید سعید قربان بوشهر بیست و هفتمین سفر استانی دولت کرمانشاه ویروس کرونا دعای عرفه نماز عید قربان آمار کرونا سنندج خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی اردبیل حجاب و عفاف مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۰۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل روستای «تختان» در دهلران خسارت جانی نداشت

به گزارش خبرنگار مهر، حمز ه محمدی فر مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بارش شدید در روستای تختان دهلران اظهار کرد: خوشبختانه تا این لحظه هیچ گونه خسارت جانی براثر جاری شدن سیل نداشتیم.

وی افزود: بلافاصله نیروهای جمعیت هلال احمر شهرستان‌های دهلران و آبدانان با تجهیزات کامل برای امداد رسانی اعزام شدند.

وی افزود: تنها یک منزل در روستای تختان دچار آبگرفتگی و خسارت از سیلاب شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در تمامی شهرستان‌های استان ایلام در آماده باش کامل هستند.

هم اکنون مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان به همراه تیم‌های ارزیاب در روستای تختان حضور دارند.

کد خبر 6095929

دیگر خبرها

  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • سیلاب به مزارع روستای سرچاه شور خسارت زد + تصاویر
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان/میزان خسارت بارندگی به اراضی اعلام می‌شود
  • سیل روستای تختان در دهلران خسارت جانی نداشت
  • سیل روستای «تختان» در دهلران خسارت جانی نداشت
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • برداشت توت فرنگی از مزارع مازندران (فیلم)
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد