Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:54:20 GMT

سامانه هوشمند پایش و مشاوره مزارع کشاورزی طراحی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۸۱۷۸

سامانه هوشمند پایش و مشاوره مزارع کشاورزی طراحی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، سامانه هوشمند پایش و مشاوره مزارع کشاورزی، محصولی است که یک شرکت دانش‌بنیان در اختیار کشاورزان قرار داده است، محصولی که به زبان ساده در قالب اپلیکیشنی طراحی شده است که با استفاده از فنون سنجش از راه دور و عکس‌های ماهواره‌ای امکان بازدهی بیشتر برای تولید محصولات زراعی را به کشاورزان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرا طوفانی‌نژاد، مدیرعامل شرکت گفت: تاکنون هزار و ۴۰۰ کشاورز در این اپلیکیشن حساب کاربری ایجاد کرده و از آن در قامت یک ابزار کشت استفاده می‌کنند.

به گفته وی، این نرم‌افزار توانسته در قالب یک اپلیکیشن کاربردی موبایل به کمک کشاورزانی بیاید که نیاز به تحلیل‌های جزئی‌تر و پیچیده‌تری از مزارع خود دارند. کاربران این اپلیکیشن کشاورزانی با مزارع بیش از دو هکتار هستند اما هرچقدر مقدار مساحت زمین از این مقدار بیشتر باشد داده‌ها و آورده‌‎های نرم‌افزار ما برای کشاورزان بیشتر است و عملکرد مزرعه آن‌ها را بیشتر افزایش می‌دهد.

مدیر عامل شرکت گفت: سرویس‌هایی خارجی نیز وجود دارند که خدماتی مشابه با این اپلیکیشن را ارائه می‌دهند

وی اضافه کرد: در این اپلیکیشن بسته ای از خدمات ارائه می‌ شود که کشاورزان با استفاده از آن‌ها می‌توانند عملکرد مزرعه خود را بیشتر افزایش ‌دهند و هزینه را کاهش ‌دهند. این نرم افزار، به نوعی پایش مزرعه را برعهده دارد که به‌طور اختصاصی بر پایه سنجش از دور، اطلاعات مزرعه را واکاوی می‌کند و در اختیار کشاورزان قرار می دهد.

وی افزود: در واقع این نرم‌افزار وضعیت مزرعه را از آغاز کشت محصول تا پس از برداشت بررسی می‌کند و اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ را با پیام‌‍‌های در حساب کاربری کشاورز که بر گوشی او نصب شده نظیر میزان سلامت محصول، مقدار سبزینگی، عملکرد آن و ... را یادآور می‌شود.

به گفته مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، سادگی و آسانی استفاده از نرم‌افزار وجه دیگری از نقاط قوت آن است و تاکنون نیز هزار و ۴۰۰ کشاورز در جالیزان حساب کاربری ایجاد کرده‌اند.

طوفانی‌نژاد در ادامه گفت: اگر سازمان‌ها یا وزراتخانه‌هایی مثل وزارت جهاد کشاورزی در ترویج چنین محصولاتی بکوشند، باعث می‌شود که هم آمار تولید کشاورزان بالا رود و هم نمونه‌های خارجی که کارآمدی چندانی هم برای کشاورزان ایران ندارند، کنار روند.

کد خبر 5535352 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: کشاورزی صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت دانش بنیان شرکت دانش بنیان حاکمیت سایبری اینترنت حکمرانی فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ماهواره توییتر ناسا فضای مجازی تولید دانش بنیان فیس بوک تحقیقات علمی شبکه ملی اطلاعات فیبر نوری نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۸۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد

علی جورابلو مدیر جهاد کشاورزی گرمسار گفت: در بیشتر از ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان گرمسار اکنون عملیات کشاورزی حفاظتی شامل کم‌خاک‌ورزی و بی خاک‌ورزی اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: طبق برنامه پیش بینی می‌شود سطح خاک‌ورزی حفاظتی در این شهرستان در سال‌های آتی افزایش پیدا کند و به بیش از یکهزار هکتار برسد.

وی گفت: افزایش رطوبت ذخیره شده در خاک مهم‌ترین عامل تولید درمناطق خشک وکم‌بارش است و باقی ماندن بقایای گیاهی بر روی سطح خاک و همچنین افزایش مواد آلی خاک، کاهش نیروی کار و انرژی و هزینه‌های سرمایه‌گذاری از مهمترین مزایای خاک ورزی حفاظتی است.

این مسئول بیان کرد که کاهش تردد ادوات خاک ورزی در مزرعه و صدمه کمتر ساختمان خاک از مزایای اجرای خاک ورزی حفاظتی است. در خاک ورزی مرسوم ۶ تا هفت بار تردد در مزرعه برای کشت، علاوه بر تخریب ساختمان خاک هزینه بسیاری دارد و این در حالی است که در خاک‌ورزی حفاظتی رایج در گرمسار فقط ۲ یا حداکثر سه بار ادوات خاک ورزی به سطح مزرعه می‌روند.

مدیر جهاد کشاورزی گرمسار افزود: کشت محصول در بقایای گیاهی سال قبل با دستگاه‌های مستقیم کار، حذف شخم عمیق در خاک و جایگزینی شخم سبک و استفاده از ادوات کم‌خاکورزی از روش‌های متداول خاک‌ورزی حفاظتی توصیه شده به کشاورزان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان