Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل فرهنگ و ارشاد همدان با بیان اینکه برگزاری جشنواره تئاتر به تقویت اقتصاد بخش گردشگری کمک کرد، گفت: گسترش شادی در بین مردم، بزرگترین دستاورد جشنواره است. - اخبار استانها -

مسعود ویژه در گفتگو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان برای استان اظهار داشت: همدان زادگاه جشنواره است و افتخار میزبانی از 21 دوره آن را دارد و حفظ این امتیاز در بین استان‌های مطرح برای میزبانی مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از طرف دیگر وجود هنرمندان بنام از استان در عرصه هنر نمایش و قدمت نمایش‌های آئینی در استان بر اهمیت برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تأکید می‌کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بیان کرد: میزبانی همدان از جشنواره تئاتر کودک، فرصتی برای بهره مندی هنرمندان همدان از تجربه و دانش استادان هنر نمایش در سطح ملی و بین المللی را فراهم کرده و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سطح علمی و کیفی کار آنها را افزایش می‌دهد.

ویژه گفت: در کنار همه اینها، همدان به مدت یک هفته مکان اجرای برخی برنامه‌های صدا و سیما شده و روی آنتن شبکه‌های سراسری و حتی بین المللی مطرح شد و این فرصت مهمی از بعد تبلیغی برای استان به شمار می‌رود.

وی اعلام کرد: برگزاری جشنواره تئاتر کودک در همدان به تقویت صنعت گردشگری استان و معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و صنایع دستی استان کمک کرد و از حضور میهمانان خارجی و میهمانانی از سراسر کشور بهره‌مند شدیم.

 ویژه تصریح کرد: میزبانی همدان از جشنواره تئاتر کودک ضمن کمک به اقتصاد بخش گردشگری، شور و شعف را برای کودکان و نوجوانان به ارمغان آورد.

وی گفت: برگزاری جشنواره بلافاصله پس از پشت سر گذاشتن دوران کرونا سبب ایجاد فضای شاد در استان شده و این تغییر روحیه بزرگترین دستاورد جشنواره است.

ویژه افزود: بیش از 100 هزار نفر از مردم همدان در طول 349 اجرا از لذت تماشای نمایش بهره مند شدند و در کنار آن، برنامه‌های شاد در پیاده راه همدان و شهرستان‌ها برگزار شد. 

 جای خالی هنرمندان بومی در بدنه مدیریتی جشنواره تئاتر 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد همدان ضمن آسیب شناسی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هم گفت: باوجود تولد این رویداد هنری در همدان و پس از 27 دوره هنوز جای اهالی این خطه در بدنه مدیریتی جشنواره و جایگاه دبیری جشنواره خالی است با اینکه همدان افراد بنام و توانمندی برای این کار دارد.

ویژه تصریح کرد: وجود افراد غیر بومی در بدنه اصلی دبیرخانه جشنواره تئاتر کودک و ناآشنایی با فرهنگ همدان سبب ایجاد دوگانگی شده و این به روند برگزاری این برنامه آسیب می‌زند.

وی افزود: وجود برخی ملاحظات در همدان از نظر محتوای نمایشی و زیر ساخت‌های لازم برای برگزاری از یک طرف و انتظارات مدیران جشنواره از همدان از طرف دیگر سبب بروز اختلاف نظر شده و این بر کیفیت اجرای برنامه‌ها اثرگذار است.

ویژه، افزایش قابل توجه تعداد میهمانان جشنواره، تغییر زمان برگزاری و افزایش هزینه‌ها را از آسیب‌های این اختلاف نظر دانست و گفت: جلو انداختن زمان برگزاری جشنواره، فشار زیادی به استان وارد کرد.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از تکرار این موضوع لازم است تا مواردی در تفاهم نامه بسته شده بین استانداری و وزارت فرهنگ و ارشاد به‌طور شفاف بیان شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد همدان با تأکید بر استفاده از توان بخش خصوصی به عنوان حامی مطرح کرد: باید پشتیبان ثابتی برای چند سال در تفاهم نامه تعیین شده و نقش شهرداری‌ها هم در تأمین هزینه‌ها پر رنگ تر شود.

ویژه اعلام کرد: اگر خواهان ماندگاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان هستیم؛ تنها نمی‌توان به اعتبارات دولتی اکتفا کرد.

وی، همراهی نکردن برخی مجموعه‌های مردمی با مسئولان جشنواره را مشکل دیگر برگزاری آن در استان دانست و گفت: برخی به دلیل رعایت نکردن برخی هنجارهای شرعی با برگزاری جشنواره مخالفند که البته باید برای آن راهکار در نظر گرفت تا هم نظر آنها تأمین شده و هم جشنواره برگزار شود.

جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ـ همدان| ‌تشریح اهداف بخش ملل ‌جشنواره تئاتر کودک‌جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ـ همدان| رونمایی از هفت کتاب تاریخ شفاهی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدانجشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ـ همدان| نظر مجری تلویزیون درباره جشنواره تئاتر کودک

 ریل‌گذاری برای تولید محتوای مناسب 

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد همدان با اشاره به دغدغه برخی مسئولان استان مبنی بر توجه به محتوای نمایش‌ها هم مطرح کرد: تولید فیلم و تئاتر کاری زمان بر است و تغییرات رویکردی در ساختار نمایش‌ها بر اساس نگاه دولت ارزشی به فرصت نیاز دارد.

ویژه تصریح کرد: آثاری که امسال روی صحنه رفت حاصل نگاه‌های قبل بود، اما دوبار بازبینی شد و عوامل ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم در سالن‌های نمایش حضور داشتند با این حال، تئاتر هنری زنده است و گاه پیش می‌آید که سر صحنه اجرا، حرف یا لباس بازیگر با آنچه به ما گفته شده، تفاوت پیدا می‌کند.

وی گفت: باید از فرصت برگزاری جشنواره تئاتر برای ریل گذاری به منظور تولید نمایش‌های دارای محتوای مناسب استفاده کرد تا در دوره بعد شاهد این موارد نباشیم.

گفتگوی اختصاصی: سمیه مظاهری

انتهای پیام/744/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره بین المللی تئاتر کودک جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد همدان برگزاری جشنواره تئاتر نمایش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۰۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، مایک لی، کارگردان کهنه کار فیلم‌های «ورا دریک»، «سالی دیگر»، «رازها و دروغ‌ها» و «الکی خوش» در جشنواره فیلم مدیترانه مالت با جایزه زنبور طلایی برای یک عمر دستاورد حرفه‌ای تجلیل می‌شود.

این کارگردان ۹۱ ساله که ۷ نامزدی اسکار در کارنامه دارد و نخل طلای جشنواره فیلم کن ۱۹۹۳ را برای فیلم «برهنه» دریافت کرده است، همچنین در یک مسترکلاس جشنواره شرکت می‌کند و با آدریان ووتن، مدیر اجرایی فیلم لندن و کمیسیون فیلم بریتانیا گفت‌وگو خواهد کرد.

جشنواره فیلم مدیترانه اعضای هیات داوران خود را که بخش رقابتی جشنواره متشکل از ۱۲ فیلم از منطقه را قضاوت خواهند کرد، معرفی کرده است.

در مراسم اختتامیه جشنواره که ۳۰ ژوئن برگزار می‌شود، جوایز زنبور طلایی جشنواره به بهترین فیلم بلند، بازیگری، فیلمنامه‌نویسی، طراحی تولید، اجرای فنی خلاقانه و جایزه ویژه هیات داوران اهدا خواهد شد.

گروه داوری شامل جان اس بیرد کارگردان اسکاتلندی، مارجری سیمکین مدیر بازیگران «آواتار»، پدرو لوکه فیلمبردار «جامعه برف»، ماریو فیلیپ آتزوپاردی کارگردان مالتی-کانادایی، نیتن کراولی انگلیسی طراح تولید «شوالیه تاریکی» و ریچی مهتا کارگردان کانادایی هستند.

امسال دومین دوره این جشنواره از ۲۲ تا ۳۰ ژوئن (۲ تا ۱۰ تیر) در شهر والِتا پایتخت مالت برگزار می‌شود.

کد خبر 6092677

دیگر خبرها

  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی