Web Analytics Made Easy - Statcounter

تامین نیروی انسانی توانمند و ماهر یکی از دغدغه‌‌های شرکت‌ها و سازمان‌های دانش‌بنیان و صنعتی است که در پنج سال اخیر با برگزاری آزمون استخدام بخش خصوصی گام موثری برای رفع آن برداشته شده است. آزمونی که ثبت نام ششمین دوره آن از 18 تیر آغاز شده‌است.

گزارش شبکه فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نشان می‌دهد در پنجمین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی 167 هزار داوطلب شرکت کردند که بیش از 33 هزار نفر از برگزیدگان آن از سوی نزدیک به 4900 شرکت و موسسه تجاری، صنعتی و فناور دعوت به کار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این گزارش آمده است که 91 درصد از کارجویان دارای سه مهارت یا بیشتر، 79 درصد دارای دو مهارت، 64 درصد دارای یک مهارت و 23 درصد بدون هیچ مهارتی (در هیچ مهارتی نمره‌ای بیش از 85 درصد کسب ننموده ‌است) به شرکت‌ها معرفی و دعوت برای کار شدند که میزان حقوق برای دعوت به کار شدگان این آزمون بین 6 میلیون و 900 هزار تومان تا 15 میلیون و 600 هزار تومان است

در این آزمون علاوه بر مهارت‌های تخصصی تمرکز ویژه‌ای بر ویژگی‌های شخصیتی و مهارت‌های نرم افراد می‌شود که این کار با آزمون‌هایی مانند شخصیت‌شناسی، علاقه‌مندی شغلی و هوش هیجانی صورت می‌گیرد.

علاوه بر این موارد تسهیلات شبکه فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به برگزیدگان آزمون تعلق می‌گیرد. این شبکه خدمات و تسهیلات متنوعی به اعضای فناور و نخبه خود ارائه می‌کند. امکان اخذ امریه یا پروژه جایگزین خدمت در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، دریافت بیمه تکمیلی، تسهیلات مربوط به کسب‌وکار و کارآفرینی، فضای کار اشتراکی، تسهیلات آموزشی و مهارت‌افزایی برخی از این خدمات هستند. این خدمات پیش‌تر فقط مختص برگزیدگان بنیاد ملی نخبگان بود اما پیرو تفاهم‌نامه منعقد شده بین دبیرخانه آزمون و شبکه نوآوری، چهار سال است این تسهیلات به برگزیدگان موفق آزمون استخدام بخش خصوصی نیز ارائه می‌شود.

به گزارش دبیرخانه آزمون استخدام بخش خصوصی، برای داوطلبان برگزیده پنجمین دوره این آزمون امکان عضویت در شبکه فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری فراهم شده است.

لازم به ذکر است پیرو ابلاغیه مورخ 11/04/1401 سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه‌های اجرایی، آزمون استخدام بخش خصوصی به عنوان یکی از مبادی امتیازی استخدام در دولت بدون نیاز به شرکت در آزمون استخدامی دولتی می‌باشد.

گفتنی است ثبت نام ششمین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی برای بیش از 4900 سازمان و شرکت معتبر در 232 دسته شغلی از 19 تیر آغاز شده و به مدت دو هفته تا 31 تیر ادامه خواهد داشت و متقاضیان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت آزمون استخدام بخش خصوصی به نشانی    www.inre.ir  مراجعه کنند.

منبع: فارس

کلیدواژه: آزمون سازمان های دانش ثبت نام ۱۸ تیر آزمون استخدام بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۰۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، در روز‌های اخیر مطالب نادرستی درباره دخالت و اعمال نظر مدیران باشگاه پرسپولیس در تخصیص سهام ترجیحی به کارکنان و پیشکسوتان باشگاه منتشر شده است.

در این ارتباط به اطلاع می‌رساند؛ مطابق ماده ۱ آیین‌نامه نحوه واگذاری سهام ترجیحی، حداکثر ۵ درصد از سهام شرکت می‌تواند در قالب فروش سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان شرکت واگذار شود.

مواد قانونی در این ارتباط وجود دارد و در دسترس عموم است. تاکنون ۹۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب عرضه بلوکی و عرضه عمومی از محل افزایش سرمایه به بخش خصوصی واگذار شده است.

درخواست برای تخصیص سهام ترجیحی به اعضای باشگاه (حداقل دارای یک سال سابقه بیمه‌ای نزد باشگاه) نیز انجام شده است و سازمان خصوصی سازی سقف سهام اعطایی به هر فرد را مشخص می‌کند. در این ارتباط سازمان خصوی‌سازی افراد شاغل در باشگاه با حکم مشاور را نیز اصلا در زمره کارکنانی که به آنها سهام تعلق می‌گیرد قرار نداد.

حسب اطلاع این باشگاه با توجه به حضور شرکت پیشکسوتان کهن و با تصمیم مقام‌های ذیربط، امور سهام مربوط به پیشکسوتان نیز از آن طریق در حال پیگیری است و تاکنون در خصوص اسامی و نحوه شناسایی پیشکسوتان، مکاتباتی با باشگاه صورت نگرفته است.

در نهایت تصمیم گیری درباره سهم بندی و نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان، سازمان خصوصی‌سازی و هیات واگذاری است. باشگاه پرسپولیس نیز مانند تمام مراحل قبلی، مجری دستورالعمل ابلاغی در جهت انجام تکالیف مربوط به خود خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ◄ معرفی شرکت های کشتیرانی در ایران
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است!
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم