Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@15:59:50 GMT

دانشگاه تقریب مذاهب کردستان بین‌المللی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۰۵۳۴

دانشگاه تقریب مذاهب کردستان بین‌المللی می‌شود

قائم مقام مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: با توجه به پتانسیلی که در استان کردستان وجود دارد در برنامه داریم که دانشگاه تقریب مذاهب کردستان را به یک دانشگاه بین‌المللی تبدیل کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام سید موسی موسوی ظهر امروز در دومین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی که در مرکز بزرگ اسلامی برگزار شد اظهار داشت: وظیفه ماست که به احسن وجه نسبت به برگزاری این اجلاسیه اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مردم کردستان از بهترین مرز داران تاریخ کشور محسوب می‌شوند، افزود: تصوری که در بیشتر استان‌های کشور در آن دوران از کردستان ایجاد شده بود، با واقعیتی که وجود داشت فرسنگ‌ها فاصله داشت.

قائم مقام مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: متأسفانه رسانه‌ها در آن روز غفلت می‌کردند و آنگونه که بایسته و شایسته بود که حضور و ایثارگری مردم کردستان شهدا و جامعه روحانیت را به تصویر بکشند، انجام ندادند.

وی با بیان اینکه سفر و حضور رهبر معظم انقلاب در استان کردستان در سال 88 همانند انفجار نور بود، گفت: انصافاً میزبانی مردم کردستان نیز از مقام معظم رهبری بی‌مانند بود.

موسوی عنوان کرد: اکثریت جمعیت اهل سنت کشور شافعی مذهب هستند، بنابراین در برنامه‌ریزی‌های مختلف نظام باید تمرکز خود را بر سقل شافعی مذهب‌ها بگذارد.

وی با بیان اینکه تمرکز روی جمعیت شافعی مذهبی‌ها در امور مختلف کشور امری بسیار مهم است، اظهار کرد: برگزاری این نوع اجلاسیه‌های بین‌المللی باعث شناخت بیشتر کردستان می‌شود چراکه رسانه‌ها در این اجلاسیه حضور فعال خواهند داشت.

قائم مقام مجمع تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: باتوجه به پتانسیلی که در استان کردستان وجود دارد در برنامه داریم که دانشگاه تقریب مذاهب کردستان را به یک دانشگاه بین‌المللی تبدیل کنیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی: "حفظ وحدت" بزرگترین وظیفه مسلمانان در برابر فتنه دشمنان استآیت الله سعیدی: حفظ وحدت و انسجام جامعه از امور واجب و ضروری است

محسن مسچی، معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: در راستای برگزاری این اجلاسیه سه کمیته اجرایی تشکیل خواهد شد.

وی افزود: کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی در این هفته در راستای برگزاری اجلاسیه بسیار مهم است.

معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تقویت وحدت شیعه و سنی را ضروری‌ترین کار در این برهه زمانی دانست و بیان کرد:  اجلاسیه منطقه‌ای وحدت 29 و 30تیرماه با مشارکت علما و بزرگان اقلیم کردستان عراق و استان‌های کرمانشاه و آذربایجان غربی در سنندج برگزار خواهد شد.

مسچی از برگزاری اجلاس منطقه‌ای در سیستان و بلوچستان با مشارکت پاکستان و در خراسان رضوی با همکاری افغانستان خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این کنفرانس‌ها این است که به عنوان یک عنصر فرهنگی خواستگاه و جایگاه قوم کُرد را در دنیا حفظ و تقویت کنیم.

انتهای پیام/487/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تقریب مذاهب اسلامی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۰۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس آغاز به کار کرد.

اجلاس کارگروه کشوری علوم اجتماعی با بررسی مباحث علوم اجتماعی در راستای سند تحول و تعالی و به‌منظور عملیاتی کردن برنامه‌های راهبردی دانشگاه با هدف توان‌افزایی مدیران گروه علوم اجتماعی از دقایقی پیش در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس با حضور اعضای این کارگروه شروع به کار کرد.

مقرر شده این اجلاسیه با هدف هم‌افزایی در قالب‌ها و کمیته‌های کارگروه سیاست‌گذاری و نظارت گروه اجتماعی، کارگروه تولید محتوا، کارگروه شاخص‌سازی در علوم اجتماعی، کارگروه راهبردی و آینده‌پژوهی در ساختمان شهید سلیمانی (اداری) به کار خود ادامه دهد.

نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی امروز و فردا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس برپاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی