Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای مواجهه مناسب با بیماریهای خاص نیاز به فرهنگسازی و آگاه سازی جامعه هست.

به گزارش ایسنا، نرگس معدنی پور در جلسه مشترک با اعضای انجمن اتیسم ایران از نزدیک با دغدغه‌ها و مشکلات این بیماران و خانواده آنان آشنا شد و با تاکید بر ضرورت تقویت سازمانهای مردم نهاد به منظور تسهیل در خدمات دهی به مردم گفت: تقویت بخش مردمی دارای اهمیت بسزایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اگر ما بخواهیم کاری را در حوزه‌های مختلف اجتماعی به ویژه بیماری‌های خاص انجام دهیم می بایست سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری ها، دولت و وزارتخانه ها نباید در حوزه‌های اجتماعی به دنبال تصدی گری باشند، خواستار حمایت این نهادها از سازمان‌های مردم نهاد شد و ادامه داد: اگر می خواهیم کاری پایدار و ماندگار انجام دهیم باید نهادها به کمک سازمان‌های مردم نهاد بیایند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: یکی از دغدغه‌های انجمن اتیسم و خانواده‌های این دست از بیماران  مناسب سازی معابر و اماکن شهری به منظور حضور این قشر از جامعه در جریان اجتماع است. این یک دغدغه جدی است تا کودکان اتیسم بتوانند با آسودگی در شهر حضور یابند لذا شهرداری می بایست با همکاری انجمن اتیسم پیش نیازهای این موضوع را استخراج و زمینه را برای حضور اجتماعی این افراد در جامعه فراهم کند.

در ادامه معدنی پور از انجمن اتیسم ایران خواست تا الگوهای مناسب سازی پارک‌ها و معابر برای استفاده بیماران اتیسم را در اختیار مدیریت شهری قرار دهد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به در دستور کار قرار گرفتن مناسب سازی فضاهای بازی برای کودکان می توان دستورالعمل‌های لازم برای کودکان اتیسم را نیز مد نظر قرار داد تا حداقل در هر منطقه یک پارک برای کودکان اتیسم مناسب سازی شود تا از این طریق این قشر را در جریان فعالیت‌های اجتماعی حفظ و باری در از دوش خانواده‌ها برداشت.


معدنی پور در ادامه بر ضرورت استفاده از ظرفیت سرای محلات برای اطلاع رسانی در زمینه بیماری اتیسم تاکید کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با گلایه از عدم توجه به بسترهای خدمتی به دختران مبتلا به اتیسم گفت: درست است که شیوع بیماری اتیسم ۴ برابر در بین پسران بیشتر است اما اگر دختری به این بیماری مبتلا شود شدت بیماری در آن شدیدتر خواهد بود. جای تاسف است که در حوزه دختران اقدام خاصی صورت نگرفته در حالی که برخی از نیازها در حوزه دختران به مراتب بیشتر از پسران مبتلا به این بیماری است.

بنا براعلام دفتر این عضو شورای شهر تهران، وی در ادامه ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت مجموعه‌های ورزشی برای کودکان اتیسم و همچنین گالری‌ها و نگارخانه‌ها برای به نمایش گذاشتن آثار خلق شده این کودکان، گفت:  می‌شود از ظرفیت بازارچه‌های خوداشتغالی برای فروش محصولاتی که توسط این کودکان و خانواده‌هایشان تولید می شود استفاده و همچنین مراکز کوثری برای مادران و کودکان اتیسم ایجاد کرد که برای خانواده‌های این بیماران اشتغال آفرینی کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اوتيسم شورای اسلامی شهر تهران مردم نهاد کودکان اتیسم برای کودکان انجمن اتیسم مناسب سازی خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: شوراها از ارکان مهم تصمیم‌سازی و یکی از بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی هستند.

عمار ایزدیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز، اظهار کرد: بی‌تردید خدمتگزاری به همشهریان فرصت مغتنمی است، امیدوارم با نگاه مدبرانه اسباب رضایت خاطر آحاد مردم را فراهم کرده باشیم.

وی با بیان اینکه همراهی با شورا و شهرداری همراهی با مردم است، افزود: موظف هستیم در شورا برای رفاه حال عموم شهروندان از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: شورای شهر ناظر بر عملکرد شهرداری است و برای اجرای مصوبات خود باید در مقابل شورای شهر پاسخگو باشد تا انتظار شهروندان، مبنی بر ایجاد تحول در ساختار مدیریت شهری و بهبود عملکرد شهرداری در خدمت به مردم را محقق کند.

ایزدیار تصریح کرد: امید دارم در سایه همراهی مردم، مدیریت شورای دوره ششم شهر، مدیریت شهری و همراهی دستگاه‌های اجرایی، بتوانیم در تحقق شعار سال که با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید و مشارکت مردم» نامیده شده است گام‌های اجرایی برداریم؛ بنابراین هر دستگاهی باید وظایف خود را برای تحقق شعار سال به‌درستی انجام دهد.

کد خبر 748688

دیگر خبرها

  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت