Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:33:23 GMT

رئیس جمهور تونس به دنبال انتقام گرفتن از مخالفان است

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۱۲۳۶

رئیس جمهور تونس به دنبال انتقام گرفتن از مخالفان است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه الجزیره، راشد راشد الغنوشی رهبر جنبش النهضه تونس امروز دوشنبه در ارتباط با آخرین تحولات سیاسی در این کشور صحبت کرد.

وی با اشاره به اینکه مخالفان در این کشور برای اتحاد بیشتر تلاش می‌کنند، گفت: رئیس جمهور تونس به دنبال انتقام گرفتن از مخالفان خود است، اما قوه قضائیه با این اقدامات موافق نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما از طرح‌ها و اهداف دولت قیس سعید رئیس جمهور تونس اطلاعی نداریم و هیچ سندی در توضیح آن نیز وجود ندارد.

رهبر جنبش النهضه تونس تاکید کرد: حامیان پروژه رئیس جمهور تونس، مانند یک سازمان مخفی هستند که به دلیل وفاداری شأن به شخص وی و نه براساس تخصص‌های لازم، به مناصب دولتی منصوب می‌شوند.

غنوشی افزود: درخواست‌هایی برای آغاز گفتگوهای سیاسی در تونس بدون حضور رئیس‌جمهور وجود دارد، چون وی پیش از این درخواست اتحادیه کارگری و بسیاری از احزاب را برای آغاز این گفتگوها، رد کرده است.

رهبر جنبش النهضه تونس تصریح کرد: گفتگو می‌تواند منجر به تشکیل یک دولت نجات ملی در تونس شود که مشروعیت خود را از پارلمان گرفته و کشور را از خطر سقوط دولت نجات دهد.

از سوی دیگر احمد نجیب الشابی رهبر جبهه رهایی ملی تونس نیز امروز در سخنانی تاکید کرد: شاهد کمپین‌های رسانه‌ای با هدف آماده‌سازی فضا برای پیگرد امنیتی رهبران سیاسی جریان مخالف دولت، هستیم.

وی با اشاره به مبهم بودن اتهامات در زمینه تعقیب قضائی حمادی الجبلای و عبدالکریم زبیدی، افزود: هم اکنون فضایی برای تهدید آزادی‌ها وجود دارد و بسیاری حتی تا زمانی که بیگناهی آنها ثابت نشود در زمره متهمان قرار محسوب می‌شوند.

الشابی افزود: الغنوشی تأیید کرد که در پرونده مربوط به «جمعیت نماء» برای پاسخگویی در برابر قوه قضائیه حاضر خواهد شد.

رهبر جبهه رهایی ملی تونس تاکید کرد: کمپین‌های رسانه‌ای علیه بسیاری از سیاستمداران با انگیزه‌های خصمانه از سوی رئیس جمهور تونس دنبال می‌شود.

وی افزود: ما نمی‌توانیم بیکار بمانیم و دست روی دست بگذاریم، زیرا کشور در آستانه موج انحلال‌های سیاسی است.

الشابی تاکید کرد: نیروهای آزاد و دموکرات باید وارد عمل شوند و از دخالت دادن نهادهای دولتی در درگیری‌های سیاسی خودداری کنند.

رهبر جبهه رهایی ملی تونس در پایان خواستار برخورد عادلانه سرویس قضائی تونس با پرونده‌های مختلف اتهامی شد.

کد خبر 5535703 محمدعلی تخت رونده

منبع: مهر

کلیدواژه: تونس راشد الغنوشی دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی اوکراین ایالات متحده امریکا روسیه فلسطین جنگ اوکراین عراق انگلیس عربستان سعودی بوریس جانسون ترکیه جو بایدن سریلانکا مسکو رئیس جمهور تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۱۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تویوتا به دنبال فرصت در آفریقا

دایهاتسو تویوتا قصد دارد توسعه خودروهای خود را در سال جاری از سر گیرد.

به گزارش ایسنا، رئیس این خودروساز ژاپنی به خبرنگاران گفت دایهاتسو، شرکت تابعه تویوتا قصد دارد بعد از رسوایی در تخلف در بررسی‌های ایمنی خودروها توسعه خودروها را از سر بگیرد و افزود که فرصت‌هایی را در آمریکای جنوبی و آفریقا دید.

دایهاتسو سال گذشته اعلام کرد که آزمایش‌های ایمنی را برای حدود ۸۸ هزار خودروی کوچک تقلب کرده است که اکثر آنها با نام تجاری تویوتا فروخته می‌شوند و این رسوایی برای بزرگترین خودروساز ژاپن خطری برای شهرت ایجاد کرده است.

رئیس جدید این شرکت، ماساهیرو اینوئه از تویوتا اعزام شد تا دایهاتسو را تغییر دهد و آن را در مسیر رشد قرار دهد. از سرگیری توسعه خودروهای جدید یک نقطه عطف مهم خواهد بود و اقداماتی را برای جلوگیری از تکرار انجام دادیم و قصد داریم تا پایان سال به جلو حرکت کنیم.

او در یک میزگرد به خبرنگاران گفت که بازارهای نوظهور برای ما مناسب هستند و مانند پرتاب یک توپ سریع و مستقیم در وسط منطقه حمله است. وی گفت که آمریکای جنوبی و آفریقا، بازارهایی هستند که باید در ۱۰سال آینده کانون توسعه باشند.

بر اساس گزارش رویترز، همه مدل‌های دایهاتسو به جز یک مورد، مطابق با استانداردهای داخلی تایید شده‌اند و محموله‌ها از سر گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • دیدار رهبر مخالفان نتانیاهو با وزیز خارجه امارات
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • برگزاری همایش بزرگ عقیدتی سیاسی در بافق
  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • دیدار تیم والیبال دانش‌آموزی با رهبر انقلاب
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • تویوتا به دنبال فرصت در آفریقا
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است