Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در بازدید از یک شرکت دانش بنیان فعال در عرصه حمل و نقل با تأکید بر این که هوشمندی حمل و نقل بین شهری و تحول زیرساختی این حوزه را شرکت‌های دانش بنیان و خلاق فعال در این حوزه رقم می‌زنند، ادامه داد: مهم ترین لازمه برای تحقق اقتصاد دانش بنیان و خلاق ، فرهنگ این اقتصاد است و اگر فرهنگ این اقتصاد ترویج پیدا کند، شاهد حل مشکلات و رفع موانع خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که در بخش حمل و نقل بین شهری به ویژه بار، چالش های بسیاری وجود دارد که حل آن‌ها نیازمند یک تحول فرهنگی است، ادامه داد: با وجود تلاش‌های فراوان برای رسوخ شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در حوزه حمل و نقل هوشمند بین شهری، پایانه‌های بار و حوزه های مرتبط، در این حوزه چندان پیشرفتی نداشته ایم که مهم ترین دلیل آن نقش دولت به عنوان اجراکننده و عدم وجود این فرهنگ دانش بنیان یعنی سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه اجرا است.

معاون علمی و فناوری، حضور فین‌تک‌ها و ابزارهای هوشمند مالی را نمونه‌ای موفق از میدان دادن به شرکت های دانش‌بنیان و خلاق دانست و گفت: در حوزه مالی و بانکی، با نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان، این پیشرفت رخ داده است چراکه بانک مرکزی نقش نظارتی را ایفا کرد و بانک ها هم درک کردند که با همان ساختار قبلی نمی توانند پیش بروند بنابراین، به سوی سرمایه گذاری روی فین تک ها روی آوردند. اکنون به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق این حوزه، روزانه میلیون ها تراکنش بدون حتی یک خطا صورت می‌گیرد.

ستاری، نقش دولت را نظارت و تنظیم گری دانست و افزود: در حوزه حمل و نقل بین شهری نیز این گونه است و باید بخش خصوصی به این باور برسد کسب و کارهای دانش بنیان و خلاقی که در یک فضای محدود کار می کنند نوآوری‌هایی دارند که ارزش آفرین و سودآور خواهد بود، به سرمایه گذاری در این حوزه روی خواهد آورد. کافی است مجال و فضای لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی را ایفا کنیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، به ضرورت ورود نوآوری به حوزه بار، راهداری و حمل و نقل اشاره کرد و گفت: سازمان راهداری که از شفافیت بارنامه ها و سایر موارد سود می برد و خوشبختانه اتفاقات خوبی در یک سال اخیر رخ داده است. یکی از کلیدهای این توسعه، بارنامه الکترونیکی است که خوشبختانه محقق شده و گام ارزشمندی به سوی هوشمندسازی به حساب می آید. اگر فضایی ایجاد شود که باور کنیم آینده حوزه حمل و نقل، هوشمند خواهد بود، مقاومت بخش های سنتی شکسته خواهد شد و به سوی حمایت از شرکت های دانش بنیان و خلاق این حوزه روی می آورند.

کد خبر 5535695 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمل و نقل شرکت دانش بنیان شرکت دانش بنیان حاکمیت سایبری اینترنت حکمرانی فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فضای مجازی تحقیقات علمی حکمرانی داده تکنولوژی توییتر قانون ناسا ایالات متحده امریکا تولید دانش بنیان شرکت های دانش بنیان و خلاق حمل و نقل بین شهری سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۱۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محصولاتی، چون دستگاه همو دیالیز و یا تجهیزات صنایع بالادستی ازجمله این محصولات فناورانه است که در کنار جلوگیری از خروج ارز، با توسعه بازار صادراتی ارز آوری برای کشور هم داشتند. 


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بنابر اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری هم اکنون بیش از ۹ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد هزار شرکت محصولاتشان را به عرصه صادرات رسانده اند.

دیگر خبرها

  • خلاقیت؛ موتور رشد شهرها
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • فروش دانش‌ بنیان‌ها طی سال گذشته به ۵۳۰ هزار میلیارد تومان رسید
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است