Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:58:18 GMT

۴۸ بیمار کرونایی در خراسان شمالی بستری هستند

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۱۶۷۴

۴۸ بیمار کرونایی در خراسان شمالی بستری هستند

سید جواد پورنقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هم اکنون ۴۸ بیمار به علت ابتلاء به کرونا در بیمارستان‌های خراسان شمالی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته ۱۰ نفر بستری شدند اما خوشبختانه تعداد موارد فوت شده صفر بود.

وی در ادامه به لزوم تزریق دزهای یادآور برای افراد بالای ۱۸ سال اشاره کرد و افزود: افرادی که ۶ ماه از تزریق واکسنشان گذشته می‌بایست دز بعدی را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورنقی گفت: مراکز جامع خدمات سلامت آماده تزریق واکسن به شهروندان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۵ شهرستان خراسان شمالی در وضعیت زرد و ۳ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

کد خبر 5535756

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ویروس کرونا شیوع کرونا عید سعید قربان بوشهر بیست و هفتمین سفر استانی دولت ویروس کرونا کرمانشاه دعای عرفه نماز عید قربان آمار کرونا سنندج خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی حجاب و عفاف اردبیل مشهد خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۱۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود