Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

شهباز حسن‌پور بیگلری نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درخصوص نظر دولت مبنی بر تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: به نظر من هم وزارت صنعت، معدن و تجارت و هم وزارت راه و شهرسازی باید تفکیک شوند، در گذشته با توجه به کوچک‌سازی دولت، مجلس تصمیمی را مبنی بر ادغام این وزارتخانه‌ها گرفت اما متاسفانه نه‌تنها کوچک‌سازی انجام نشد، بلکه هزینه‌های دولت بیشتر و بیشتر شد و کارآمدی کاملا تنزل پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در نتیجه با توجه به وضعیت مسائل معیشتی مردم و نیاز جدی به کنترل بازار، امروز تشکیل وزارت بازرگانی یک نیاز ضروری است.

نماینده مردم سیرجان با اشاره به وضعیت حوزه معدن، عنوان کرد: حتی بنده معتقدم که وزارت صمت باید به سه وزارتخانه تبدیل شود؛ چراکه اکنون گرایش و تمرکز این وزارتخانه روی صنعت قرار گرفته و معادن هم رها شده‌اند. یعنی در کشوری که بهشت معادن دنیاست امروز چند هزار معدن رها شده و راکد داریم.

وی افزود: در چنین شرایطی این وزارتخانه باید به سه وزارتخانه تبدیل شود تا بخش صنعت برود کار تخصصی خودش را انجام دهد و وزارت معدن هم با تمرکز بر بخش معدن به عنوان یکی از پیشران‌های اقتصاد کشور بیاید این حوزه را فعال کند و بخش بازرگانی هم حوزه بازار و معیشت مردم را مدیریت کند. حتی در ملاقات و دیدار اخیر نمایندگان با مقام معظم رهبری، حضرت آقا نسبت به وضعیت معادن گلایه کردند.

حسن‌پور در ادامه عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی هم هرچه سریع‌تر باید تعیین تکلیف شود، سالانه ۱۷ هزار کشته در جاده‌های ما زیبنده این کشور و این مردم که تا پای جان کنار نظام و انقلاب و رهبری ایستادند، نیست و از سوی دیگر وضعیت مسکن هم وضعیت مطلوبی ندارد و امروز مسکن یک دغدغه اصلی جوانان عزیز شده است. از یک طرف قانون جوانی جمعیت را تصویب می‌کنیم و از طرف دیگر کسانی که ازدواج کردند با مشکل مسکن مواجه هستند یا به دلیل دغدغه مسکن به سمت ازدواج نمی‌روند.

وی افزود: متاسفانه جای بسی تاسف است که بعضی از خانواده‌های اصیل و نجیب امروزه مجبورند محل زندگی خود را فرسنگ‌ها دور از محل کار خود انتخاب کنند که هیچ آرامشی نیست. فراموش نکنیم که مسکن چند بعدی است و به ابعاد مختلف مسائل اقتصادی، اجتماعی و حتی مسائل امنیتی ارتباط پیدا می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: از سوی دیگر وقتی صنعت ساختمان و حوزه مسکن راه بیفتد و رونق بگیرد بیش از ۱۳۶ صنعت و شغل فعال می‌شود و باعث اشتغال و تولید می‌شود. شما همین امروز قیمت سیمان را در بازار ببینید، آدم خجالت می‌کشد در کشوری که همه زیرساخت‌ها را برای تولید دارد و باید امروز یکی از بزرگترین صادرکنندگان مواد معدنی مانند سیمان باشد برای تامین بازار داخلی سیمان هم با مشکل رو به رو هستیم.

وی افزود: در بحث فولاد هم ما می‌توانیم یکی از بزرگترین صادرکنندگان فولاد باشیم، قیمت‌های سر به فلک کشیده فولاد را نگاه کنید، این به خاطر این است که متولی خاصی در دولت مسئولیت این کار را ندارد. امیدواریم دولت ظرف مدت کمتر از دو ماه این وزارتخانه را تعیین تکلیف کند تا شاهد یک تغییر و تحول مثبت در وضعیت عملکردی این وزارتخانه در این حوزه‌ها باشیم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: معادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلاف دو وزارتخانه بر سر تغییر نام استقلال

کمتر از یک هفته بعداز واگذاری قطعی مالکیت استقلال به پتروشیمی خلیج فارس، حالا وزارت ورزش اولین دخالت را در تصمیم های این مجموعه در مورد باشگاه فروخته شده، انجام دادند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ درحالی که وزارت اقتصاد برای تغییر نام باشگاه استقلال توسط خریدار، اجبار قانونی قرار داده، معاون وزیر ورزش در واکنش به اضافه شدن پسوند «خلیج فارس» به نام استقلال گفت: «نمی‌شود که یک نفر شایعه‌ای را مطرح کند که نام باشگاه را تغییر دهند.» او البته اضافه کرده که «خریداران مختارند».

از شب گذشته شایعه‌هایی درباره اضافه شدن پسوند «خلیج فارس» به باشگاه استقلال و حذف نام ایران منتشر شد. خبرگزاری های رسمی کشور این خبر را تایید کردند. اما روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس مالک باشگاه استقلال، چنین چیزی را رد کرد.

ساعتی بعد عبدالعلی علی‌عسکری، مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس از تغییر پسوند استقلال خبر داد. نکته اینکه مدیر روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس، تایید کرد با افکار عمومی بازی کردند.

با این حال، شروین اسبقیان، معاون وزیر ورزش به یک برنامه تلویزیونی گفته «این شرکت‌ها مختار هستند که هیات مدیره خود را انتخاب کرده و آنها نیز مدیر عامل را تعیین کنند و در این میان هیچ دخالتی از سوی وزارت ورزش صورت نخواهد گرفت، چرا که این وزارتخانه دیگر تیمداری نمی‌کند.»

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود
  • اختلاف دو وزارتخانه بر سر تغییر نام استقلال
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت