Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@02:41:08 GMT

دلایل تعویض ال‌ سی‌ دی گوشی

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۲۶۴۳

دلایل تعویض ال‌ سی‌ دی گوشی

چرا تعویض ال سی دی گوشی در اسمارت فون های جدید رایج تر است؟ تعویض شیشه a30 فرایند تعویض شیشه a30 تعویض گلس s8 plus تفاوت خرید ال‌سی‌دی در اکسیژن تیم و دیجی کالا  به گزارش اقتصاد آنلاین، از علل رایجی که منجر به این آمار شده است در وهله‌ی اول می‌توان به سهل انگاری کاربر اشاره کرد. - زمانی که اسمارت فون شما از دستتان بر جسم سختی نظیر زمین سقوط می‌کند  - برخورد مایعاتی مانند اب و الکل و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. که منجر به سوختن ال سی دی می‌شود  - قرار گیری در کنار جسم نوک تیزی مانند کلید و وارد شدن فشار به نمایشگر  عمده دلایلی است که منجر به اسیب نمایشگر می‌شود. 

چرا تعویض ال سی دی گوشی در اسمارت فون های جدید رایج تر است؟

آسیب پذیرترین بخش هر اسمارت فون از همان ابتدا و حتی در گوشی های دکمه‌ای قدیمی، نمایشگر بوده است، اما چرا آمار شکستگی گوشی‌های جدید از گوشی‌های قدیمی در برابر سقوط از ارتفاع بیشتر است؟ 

یکی از دلایل زیبایی نمایشگرهای جدید را می‌توان حاشیه‌ی کم ال سی دی و داشتن سهم بیشتری از پنل جلویی که به تصویر اختصاص یافته است، دانست.  طبق گفته‌ی سایت ifixit این زیبایی معایبی هم دارد!  در واقع لایه‌ی ال‌سی‌دی که در زیر شیشه ال‌سی‌دی قرار دارد بزرگترو به لبه‌های بیرونی گوشی نزدیک‌تر شده است، هنگامی که اسمارت فون شما از بخش لبه ها به جسم سختی برخورد می‌کند موج ضربه‌ی وارد شده قبل از آنکه در گلس گرفته و کم شود به ال‌سی‌دی می‌ر‌سد، در صورتیکه در مدل های قدیمی  حاشیه‌ی زیاد به معنای فاصله‌ی قرار گرفتن ال سی دی از لبه ها بود و قبل از اینکه موج ضربه به ال سی دی برسد در گلس کامل از بین می‌رفت و نهایتا در 80% مواقع فقط با نیاز به تعویض گلس ال سی دی گوشی روبرو بودیم؛  اما در مدل های جدید به علت این موضوع با آمار بالای نیاز به تعویض ال سی دی مواجه هستیم. اما نکته‌ای که باید بدانید تفاوت جنس ال‌سی‌دی در دومدل تخت و edge است که این موضوع کاملا در قیمت تعویض گلس و البته ال سی دی متاثر بوده است. در ادامه قصد داریم هر کدام از موارد را با ذکر یک نمونه اسمارت فون شرح دهیم.  تعویض شیشه a30

تعویض شیشه a30 به معنای جداسازی گوریلا گلس از لایه ی ال‌سی‌دی است که از جنس کریستال مایع و از نوع لمسی خازنی ساخته شده است، به زبان ساده جنس این نمایشگر مشابه شیشه، سخت و شکننده است . 

در نمایشگر این مدل چندین لایه‌ی مختلف روی هم پرس شده‌اند که به ترتیب عبارتند از :  گوریلا گلس، چسب مابین گلس و ال‌سی‌دی، پلاریزه، تاچ و در نهایت ال‌سی‌دی است .  جالب است بدانید زمانی که گوشی شما در اثر برخورد با جسم سخت دچار شکستگی در نمایشگر می‌شود اما عملکرد تاچ سالم و تصویر بدون هیچ مشکلی مانند روز اول است ؛یعنی ضربه وارد شده فقط به گوریلا گلس آسیب زده و باقی لایه‌های تاچ و ال‌سی‌دی سالم هستند و با تعویض شیشه a30  مشکل رفع می‌شود.

در تعویض شیشه a30 باید ابتدا تکنسین عملکرد تاچ را با استفاده از کد دستوری مربوطه تست کرده و در صورت سلامت تصویر روند را شروع کند.

فرایند تعویض شیشه a30

در فرایند این تعمیر ابتدا باید با استفاده از دستگاه سپراتور ، چسب زیر قاب پشتی دستگاه را آب  و آن را جدا کنیم سپس پیچ شیلدهای پشتی بُرد را باز و سپس آنها را برمی‌داریم. حال باید سوکت سیم کارت را خارج کرده و سپس با استفاده از اسپاتول کانکتورهای باتری، دوربین، ال‌سی‌دی و تمام اتصالات را جدا کنیم. حال بُرد آماده‌ی جداسازی از تاچ ال سی دی است. مجددا از دستگاه سپراتور استفاده می‌کنیم و با کاردک های مخصوص بدون وارد کردن هیچ آسیبی به تاچ ال‌سی‌دی باید آن را از برد جدا کنیم. یکی از مراحل مهم همینجاست که بدون وارد شدن فشار به نمایشگر بتوانیم آن را  از برد جدا کنیم.

حالا تاچ ال‌سی‌دی ما تنها شده است و می‌توانیم با استفاده ازحرارت سپراتور، گلس شکسته را از روی ال‌سی‌دی جدا کنیم. برای انجام این مرحله مهارت بالای تکنسین لازم است که بدون آسیب زدن به لایه‌های تاچ و ال‌سی‌دی بتواند گلس را جدا کند . در مرحله‌ی بعدی باید ال‌سی‌دی را از هرگونه آلودگی و زائده پاک و آن را اماده برای مرحله‌ی بعدی یعنی قرار دادن گلس جدید کنیم.

در نهایت با استفاده از دستگاه پرس تحت فشار 280 کیلوبار گلس و ال‌سی‌دی را روی هم پرس می‌کنیم. دستگاه پرس در واقع نسخه‌ی کوچک همان تجهیزات صنعتی است که در کارخانه‌های ساخت نمایشگر استفاده می‌شود .

حال باید با استفاده از خلاء دستگاه دیبابل، حباب‌های هوا زیر ال سی دی را درآوریم و در نهایت فرایند تعویض شیشه a30 ، ال‌سی‌دی گوشی ما کاملا مشابه با روز اول و سالم است و تنها باید آن را بر روی گوشی ببندیم. 

گفتنی است که کیفیت گلس جدید، شیشه یونی یا گوریلا گلس بودن و مقاومتش در برابر ضربه  کاملا در هزینه نهایی که شما به مرکز تعمیرات می‌پردازید موثر است و به قول گفتنی همانقدر که پول آش میخورید. 

هرچند که بطور کلی قیمت تعویض گلس در مدل نمایشگرهای تخت ارزانتر از نمایشگرهای edge است.

تعویض گلس s8 plus

نمایشگر این اسمارت فون و بطور کلی ال‌سی‌دی های خمیده edge ، جنسی کاملا متفاوت از باقی صفحه نمایش ها دارد. به زبان ساده در نگاه اول جنسی مشابه با مُشما به ذهن می آید که انعطاف پذیری کوچک دارد و هیچگونه شکنندگی در لمس اسن قطعه به شما القا نمیشود . روش برخورد برای تعویض گلس s8+ کاملا متفاوت از نمایشگرهای تخت است و این‌بار دستگاه‌های فریزر با دمای منفی 200 درجه وارد می‌شوند!

در این مدل هم باید ابتدا ال سی دی را از برد جدا کنیم اما اینبار جدا کردن تاچ ال سی دی از شاسی و گلس شکسته با فریزر انجام می‌شود. در واقع  بجای اینکه چسب مابین ال‌سی‌دی و گلس را با حرارت آب کنیم، فریزر صنعتی را در دمای انجماد چسب تنظیم می‌کنیم و با انجماد لایه ی چسب، در واقع گلس هیچ اتصالی با ال سی دی ندارد و از هم جدا می‌شوند. مدت زمانی که قطعه باید درون فریزر قرار داشته باشد و دمای دقیق برای هر مدل بسته به میزان شکستگی گلس و موارد جزیی از این قبیل نکاتی است که یک تعمیرکار باتجربه به آن اشراف دارد.

مدت زمان تعویض گلس s8 plus از یک اسمارت فون با ال‌سی‌دی تخت بیشتر است و به همین دلیل هزینه‌ی آن هم بیشتر است.

لازم به ذکر است که در سری گوشی های edge روش تعویض گلس در هر مدل متفاوت از دیگری است و یک قانون و استراتژی کلی وجود ندارد.

تفاوت خرید ال‌سی‌دی در اکسیژن تیم و دیجی کالا 

در تفاوت خرید ال سی دی در اکسیژن تیم و دیجی کالا باید بگوییم، چه قصد تعویض گلس و چه تعویض ال‌سی‌دی دارید نیاز به قطعات اورجینال در کنار خدمات حرفه‌ای دارید. 

به همین علت بهترین مکان، جایی است که هر دو مورد را در کنار هم داشته باشد. فروشگاه‌های اینترنتی مانند دیجی کالا و ترب و... باوجود اعتبارشان در میان مردم اما به علت فقدان ارائه‌ی خدمات تعمیرات، شاید در آینده کار را برای پیداکردن تعمیرکارمناسب سخت کند و چه بسا که در صورت وجود مشکل در قطعه، زحمت را برای شما زیاد کرده و باید به فکر مرجوع کردن آن باشید.  در حالیکه اگر تعمیرکار قطعه را برای شما تهیه کند از مزایای زیر برخوردار هستید؛ - اطمینان از اورجینال بودن قطعه  - انجام کار در مدت زمان بسیار کمتر (حدود 2 ساعت)  - انجام فرایند خدمات و تست کامل قطعه در حضور خودتان  - بودن یک مکان فیزیکی که در صورت بروز هر مشکلی میتوانید به آن مراجعه کنید 

تعمیرات موبایل اکسیژن تیم به صورت تخصصی به تعمیرات مرتبط با نمایشگر از قبیل تعویض شیشه شکسته نمایشگر، تعویض ال‌سی‌دی گوشی و البته تعمیر نمایشگر گوشی آبخورده می‌پردازد ، در اکسیژن تیم حتی ل‌سی‌دی‌های بدون تصویر هم شانس تعمیر دارند و تمام فرآیند تعمیرات در حضور مشتری در زمانی بسیار کوتاه انجام می‌شود . شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس 09126262852 ارتباط بگیرید. 

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر گوشی موبایل اخبار مرتبط گوشی گم‌ شده را چطوری پیدا کنیم؟ ۱۴۰۱/۴/۱۶ کدام گوشی ها با بودجه دانشجویی قابل خرید است؟ ۱۴۰۱/۲/۲۵ خرید و فروش فله ‌ای پاسپورت برای ورود گوشی های مسافری ۱۴۰۱/۲/۲۱ کدام مدل گوشی همراه بیشترین تشعشع را دارند؟ ۱۴۰۱/۱/۲۵ آیفون با روکش طلا در لیست فروش ۱۴۰۱/۱/۲۰ مشکلات در عملکرد، گوشی پرچمدار سامسونگ را نیامده ارزان کرد ۱۴۰۱/۱/۲۰ آخرین ویدیو ها ثروت میلیارد دلاری دونالد ترامپ ۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۶:۳۷ ماشین فوق لاکچری امین حیایی در خیابان های تهران + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۵:۲۵ زیبایی نفس گیر سوسک جواهرنشان! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۴:۴۲ پاسخ های عجیب و غریب حسین‌ رضازاده به مجری صندلی داغ + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۳:۲۰ تاکتیک یک دزد برای سرقت آیفون ۱۳ + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۳:۱۷ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۷:۲۱ دلایل تعویض ال‌ سی‌ دی گوشی ۱۷:۱۹ اگر میخواهید ثروتمند شوید این کارها را انجام ندهید ۱۷:۰۶ تولیت حرم حضرت معصومه (س): توطئه استکبار در حوزه حجاب و عفاف را افشا کنید ۱۷:۰۳ کارخانه‌ها می‌توانند قانونی بیت کوین ماین کنند ۱۶:۵۹ برانکو شایعه حضور در تیم ملی ایران را رد کرد ۱۶:۵۵ حقوق کارکنان کاخ سفید چقدر است؟/ ۱۶ کارمند بایدن صفر دلار درآمد دارند! ۱۶:۴۶ واکنش کمالوندی به شیطنت غربی ها درباره راه اندازی آی‌ آر ۴؛ مسئله جدیدی نیست ۱۶:۳۸ نسخه اندروید تی‌وی اپلیکیشن لنز منتشر شد ۱۶:۳۷ ثروت میلیارد دلاری دونالد ترامپ ۱۶:۳۴ ایده پرداز ترور شهید حاج قاسم سلیمانی که بود؟/ ماجرای ایمیلی که در نهایت به دست ترامپ رسید! ۱۶:۳۲ حق العمل خدمات جایگاه های سوخت ۴۵ درصد افزایش یافت ۱۶:۳۰ عاقبت وحشتناک اضافه کردن نمک به غذای پخته! ۱۶:۲۶ مکاتبه با رییس جمهور برای ترمیم حقوق کارکنان رسمی شهرداری تهران ۱۶:۲۴ زمستان های بیت کوین چه زمانی بود؟ ۱۶:۲۳ جدیدترین قیمت گیلاس، زردآلو،‌ انگور و هندوانه ۱۶:۱۹ ورود غیرقابل شناسایی تاج و نبی به فدراسیون! ۱۶:۱۳ خودروی ایرانی روسی؛ در حد یک ایده ۱۶:۱۱ ۴ علامت مهم ابتلا در پیک جدید کرونا ۱۶:۰۸ رابطه بورس و تورم تغییر کرده است؟ / معضلی به نام شاخص‌ بازی! ۱۶:۰۸ معضلی به نام مدیریت دولتی در صنعت خودرو / ۲۹ نهاد برای صنعت خودرو تصمیم می‌گیرند ۱۶:۰۵ دختران بی خواستگار کلیک کنند؛ شما هیچ خواستگاری ندارید فقط به این دلیل ۱۶:۰۳ استراتژی بایدن و ترامپ در برابر چین، دو روی یک سکه؟! ۱۶:۰۲ سقف تسهیلات تکلیفی توسط بانک مرکزی تعیین شود ۱۵:۵۸ کارگزاری ها ملزم به ثبت اطلاعات مشتریان شدند ۱۵:۵۷ چگونه مالیات اجاره املاک را بپردازیم؟ ۱۵:۲۶ بازدید مدیران استانی بانک ایران زمین، از هلدینگ فناوری اطلاعات جامپ ۱۵:۱۸ طرز تهیه بستنی هلویی خوشمزه، از نوعی رژیمیش ۱۵:۱۴ چگونه می توان معامله خودرو را فسخ کرد؟ ۱۵:۰۶ معجزه ادویه محبوب برای گیاهان آپارتمانی ۱۵:۰۰ نهایی شدن «لیست سفید» اینترنت کودکان ۱۴:۵۸ تست شخصیت؛ کارتی که انتخاب می کنید اشتباه شما را لو می دهد ۱۴:۵۰ کدام گوشی‌ های هوشمند سهم بیشتری در بازار دارند؟ ۱۴:۴۸ نتیجه چندین تریلیون دلار هزینه ۱۰۰ کشور در منطقه جز شکست سنگین نبود، آینده ائتلاف جدید هم مشخص است ۱۴:۴۶ کاهش ۲۵۶ میلیارد دلاری ثروت میلیاردهای فناوری در سالجاری ۱۴:۴۳ پاسخ قاطع سفیر ایران به اظهارات اسرائیل؛ ای هیچ، برای هیچ بر هیچ مپیچ! ۱۴:۴۲ زیبایی نفس گیر سوسک جواهرنشان! + فیلم ۱۴:۳۹ ارتش اسرائیل حداقل ۲۰ نظامی مصری را به آتش کشید، با چند لودر گودال بزرگی حفر و جنازه ها را در آن دفن کرد ۱۴:۳۸ تعرفه های برق هر چه سریع تر اصلاح شود ۱۴:۳۸ کاهش قیمت جهانی مواد غذایی برای سومین ماه متوالی ۱۴:۳۵ عذرخواهی گروه سایپا از مشتریان بابت تاخیر در تحویل خودروهای تیبا و تیبا۲ ۱۴:۳۱ حدود ۴۰ درصد موارد کرونا در کشور سویه BA.۵ است ۱۴:۲۰ دستورات صریح محسنی اژه ای درباره نحوه برخورد با موضوع حجاب ۱۴:۱۵ بانک قرض الحسنه مهر ایران به باشگاه ۱۰۰ هزار میلیاردی ها پیوست ۱۴:۱۱ حمله سایبری جدید به رژیم صهیونیستی؛ این بار شهرداری تل آویو ۱۴:۱۰ این عینک آفتابی ۱۹ میلیون قیمت دارد + جدول قیمت ۱۴:۰۲ زعفران ایران در چنبره مافیا! / کشاورزان، تماشاچیان سودهای هزاران میلیاردی مافیا ۱۳:۵۹ ترفندهای ساده برای رفع زردی بالش ۱۳:۵۷ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۱/۴/۲۰) ۱۳:۵۵ تشدید مقررات استخراج غیرقانونی رمزارز ​ ۱۳:۵۲ وعده های متناقض خودرویی؛ کیفیت یا کمیت؟ / باید برای خودروهای وارداتی هم منتظر قرعه کشی‌ باشیم اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گوشی موبایل تعویض ال سی دی اکسیژن تیم ال سی دی گوشی تعویض شیشه a30 تاچ ال سی دی تعویض گلس s8 ال سی دی اسمارت فون ال سی دی گوریلا گلس دیجی کالا ی ال سی دی ال سی دی جدا کنیم فیلم ۱۴ گوشی ها لایه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۲۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی واقف بهروزی ادامه داد: این استان در موضوع سرمایه گذاری خارجی جزو استان‌های پیشرو است و متوسط سه سال گذشته شاخص‌های آن به عنوان الگویی برای سنجش به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: با وجود تحریم‌های سنگین خارجی و سختی مسیر‌های تبادل ارز و مواد اولیه، اما مسیر‌هایی برای تبادل ارز از استان ما طی شده که به عنوان الگو در کشور مطرح هستند، بر این اساس میزان هدفگذاری برای جذب سرمایه گذاری خارجی استان در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۳ میلیون دلار بود ولی بیش از ۲۷ میلیون دلار سرمایه گذاری تحقق یافت.

بهروزی اضافه کرد: ۱۲ طرح در سال ۱۴۰۱ و تعداد ۱۳ طرح نیز در سال ۱۴۰۲ با سرمایه گذارانی از کشور‌های ترکیه، چین، جمهوری چک، امارات و ایرانیان مقیم خارج در استان آغاز شدند که بیشتر در بخش‌های گلخانه، تولید کنسانتره، نساجی، صنایع چوب و تجهیزات هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌ شرقی همچنین از کسب رتبه دوم آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ مربوط به واحد‌های تولید کننده، راکد و نیمه تعطیل و سایر موارد خبر داد و گفت: این تبصره از حدود هفت سال گذشته در قوانین بودجه دستگاه‌های مختلف در حال چرخش بود و بر اساس گزارش مجلس شورای اسلامی میزان تسهیلات تحقق یافته از محل این تبصره تا قبل از سال ۱۴۰۰ بیشتر تک رقمی بوده و ما جزو استان‌های متوسط به پایین بودیم.

بهروزی با بیان اینکه مجموع مجوزهای سرمایه گذاری صادر شده در سال ۱۴۰۱ شامل ۱۰ هزار (کمتر از ۵۰ درصد تقاضاها) و در سال ۱۴۰۲ نیز با افزایش ۵۱۳ درصدی شامل ۶۱ هزار و ۵۰۰ بود، افزود: این افزایش ناشی از اقدام تحولی دولت در راه اندازی درگاه مجوزهای کسب و کار است.

 

دیگر خبرها

  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌های ایرانی
  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا