Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حامد تقدیری گفت: هم اکنون ۲۰۰ مدرسه صدرا در سطح کشور وجود دارد که بزرگترین شبکه مدارس دولتی بعد از وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ حجت‌الاسلام حامد تقدیری در نشست خبری که ظهر امروز(دوشنبه) در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی هستیم ‌که گام اول را با حماسه ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در دفاع مقدس پیش رفتیم و امروز اهداف گام دوم انقلاب را هم کودکان و نوجوانان محقق خواهند ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شروع گام اول انقلاب با جنگ تحمیلی بود و شروع گام دوم انقلاب هم با جهاد است که مقام معظم رهبری دراین‌باره فرمودند: "جهاد تبیین یک واجب قطعی فوری است."

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در راستای تبیین دستاوردها و اقدامات انقلاب اسلامی تلاش می‌کند و یکی از محورهای جدی فعالیت‌های خود را کودکان و نوجوان انقلاب اسلامی گذاشته که می‌خواهند گام دوم انقلاب اسلامی را رقم بزنند.

وی عنوان کرد: تلاش شده تا با گفتمان و نگاه کودکان و نوجوانان، دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل امروز منتقل شود و هیئت هم یکی از خانه‌ها و خیمه‌های خوب تربیتی و جایی است که عاطفه‌ها، گفتمان‌ها و افکار کودکان و نوجوانان رشد پیدا می‌کند.

بانوان فرماندهان عرصه تعلیم و تربیت جامعه اسلامی هستند

تقدیری بیان کرد: همیشه هیئت را مکانی برای برگزاری مراسم روضه و سینه‌زنی می‌دیدیم؛ در حالیکه هیئت می‌تواند مدرسه و مکتب حسینی باشد که کودکان در آن با معارف حسینی آشنا شده و رشد و تربیت می‌یابند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یک نگاه جدید به هیئت با عنوان حسینیه کودک و نوجوان جهت آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با معارف مکتب حسینی شروع کرده است.

مسئول واحد کودک و نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: کودکان می‌توانند مخاطب اصلی فعالیت کودک باشند و ما باید برای آنان برنامه‌ریزی‌های دقیق محتوایی و تربیتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بانوان همان فرماندهان تعلیم و تربیت جامعه اسلامی هستند؛ بیان کرد: حسینیه‌های کودک فعالیت خودجوش بانوانی است که دغدغه تربیت کودکان و نوجوانان را دارند. 

فعالیت ۴۵۰۰ معلم در مدارس صدرا

تقدیری ابراز کرد: تعداد زیادی حسینیه کودک در سطح کشور وجود دارد که برخی از آن ثبت مستقلی نکردند و در واقع هیئت اصلی که به ثبت رسیده با همان مجوز، هیئت کودک را هم راهبری می‌کند.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با برگزاری اردوها و رویدادها و اقدامات جذاب برای کودکان و نوجوانان، بتوانیم هویت انقلاب اسلامی آنان را رقم بزنیم.

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا گفت: هم اکنون ۲۰۰ مدرسه صدرا در سطح کشور وجود دارد که بزرگترین شبکه مدارس دولتی بعد از وزارت آموزش و پرورش است.

وی عنوان کرد: حدود ۱۴۵ مدرسه صدرا در مقطع متوسطه دوم در رشته علوم و معارف اسلامی، ۴۵ مدرسه در مقطع متوسطه اول و ۱۰ مدرسه در دوره ابتدایی فعالیت دارد.

تقدیری خاطرنشان کرد: حدود ۱۴ هزار دانش‌آموز در مدارس صدرا کشور مشغول به تحصیل هستند و ۴ هزار و ۵۰۰ معلم و کادر رسمی آموزش و پرورش در این مدارس اشتغال دارند.

وی در پایان گفت: طی ۵ سال گذشته گام اول سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با قوت در سازمان مدارس صدرا برداشته و به مسئولان مربوطه ارائه شده است و اکنون در حال برداشتن گام‌های دوم با عنوان الگوسازی را  دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کودکان و نوجوانان کودکان و نوجوان تبلیغات اسلامی گام دوم انقلاب انقلاب اسلامی مدرسه صدرا آموزش و پرورش سطح کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۲۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند

بنابر گزارش منتشر شده در رسانه‌های بلژیک بیش از ۵۰ هزار کودک بی‌سرپرست که در ۳ سال گذشته به اروپا مهاجرت کرده‌اند، ناپدید شده‌اند.

به گزارش ایسنا،‌ سه رسانه‌ بلژیکی در پی انجام مطالعاتی در این باره اعلام کردند از ۵۱ هزار و ۴۳۳ کودک مهاجر که بدون بستگان خود بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ به اروپا رفته‌اند، خبری نیست.

تخمین زده می‌شود که این کودکان ممکن است به دست گروه‌های جنایت سازمان یافته افتاده یا مجبور به کار شده باشند.

بیشترین تعداد کودکان بی سرپرست گمشده در ایتالیا با ۲۲ هزار و ۸۹۹ نفر ثبت شده است.

اتریش نیز با ۲۰ هزار و ۷۷ نفر و بلژیک نیز با ۲ هزار و ۲۴۱ کودک ناپدید شده در رده‌های بعدی قرار دارند.

با این حال تخمین زده می‌شود که تعداد واقعی، بسیار بیشتر باشد زیرا ۱۳ کشور از ۳۲ کشور اطلاعاتی را در محدوده تحقیق ارائه نکرده‌اند.

به گزارش آناتولی، «آخی لیون»، دبیرکل فدراسیون کودکان گمشده در اروپا، یک سازمان غیردولتی مستقر در بلژیک که در ۲۷ کشور اروپایی در مورد کودکان گم شده فعالیت می‌کند، تأکید کرد این ارقام نگران کننده است و گفت: افزایش تعداد گزارش‌های مربوط به ناپدید شدن «خردسالانِ بدون همراه» بسیار نگران کننده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟