Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، از اواخر سال گذشته که خبری مبنی بر سفر قریب الوقوع آیت‌الله رئیسی به استان کردستان در برخی رسانه‌ها منتشر شد و از آن زمان تا آخر هفته گذشته مردم این استان همچنان منتظر وقوع این سفر بودند.

بعد از گذشت چند ماه از انتشار آن خبر، بالاخره آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان صبح جمعه گذشته ساعت 7 و 37 دقیقه وارد فرودگاه سنندج شد و مورد استقبال مسوولان استانی کردستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیرمقدم «نازگل عبدی»

پس از خیرمقدم «نازگل عبدی» فرزند شهید جواد عبدی از شهدای بسیجی کردستان، رئیس جمهور پشت تریبون قرار گرفت و عنوان کرد: کردستان با ظرفیت‌های بسیار، قطب کشاورزی، دامداری، گردشگری و سرزمین معادن بسیاری است.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: کردستان در تاریخ انقلاب اسلامی، استانی مقاوم شناخته شده است، بیش از ۵ هزار شهید، ۹ هزار جانبار داشته است که در کشور به عنوان استانی باتمدن و با فرهنگ شناخته می‌شود.

رئیس جمهور افزود: در بررسی‌هایی که چند روز گذشته انجام شده، پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی در کردستان وجود دارد که در وسط راه رها شده و ما باید به پایان برسانیم.

دیدار با مردم شیمیایی زده روستای «قلعه‌جی»


آیت‌الله رئیسی بلافاصله از طریق مسیر هوایی به روستای «قلعه‌جی» یکی از روستاهایی شهرستان سروآباد رفت _ این روستا در دوران جنگ تحمیلی توسط رژیم بعثت بمباران شیمیایی شده بود که هنوز هم مردم با رنج‌های بسیاری مواجه هستند _ و با مردم این روستا دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی پس از شنیدن سخنان مردم این روستا، دستوراتی برای پیگیری درخواست‌ها و رفع مشکلات اهالی این روستا و مناطق اطراف که مورد حمله شیمیایی قرار گرفته بودند، صادر کرد.

بازدید رئیس جمهور از مزرعه بزرگ پرورش قارچ کشور


رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کردستان، با حضور در شهرستان سروآباد از یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین مزارع پرورش قارچ در کشور با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰۰ تن قارچ بازدید کرد.

این مزرعه که از سال ۱۳۹۶ و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعالیت خود را با تولید سالیانه ۱۲۰۰ تن قارچ آغاز کرده بود، در حال حاضر با ۲۰ سالن فعال، روزانه ۵ تن قارچ تولید می‌کند. ۱۱۰ نفر به شکل مستقیم در این واحد تولیدی مشغول کار هستند که نیمی از این تعداد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

با تکمیل فازهای دوم و سوم این واحد علاوه بر افزایش ظرفیت روزانه تولید قارچ تا ۲۵ تن، سالانه ۳۵ هزار تن کمپوست نیز تولید خواهد شد و تعداد افراد شاغل در این واحد تولیدی نیز به ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

قارچ تولیدی در این واحد از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و به کشورهای عراق، کویت‌ و امارات صادر می‌شود.

دیدار بی‌واسطه آیت‌الله رئیسی با مردم سقز

رئیس جمهور بعد از سفر به سروآباد، به شهرستان سقز رفت و با مردم این شهرستان دیدار کرد.

مردم این شهرستان توانستند بی‌واسطه و از نزدیک با رئیس جمهور صحبت کنند.

آیت‌الله رئیسی سپس در دیدار با نخبگان، علما و خانواده‌های شهدا و جانبازان شهرستان سقز اظهار کرد: آمدن من به این منطقه برای عرض سلام و احترام به خانواده شهدا و هم به عموم مردم که تلاش و زحمت کشیدند و هم آشنا شدن از نزدیک با مشکلات و خواست مردم است.

وی اضافه کرد: می‌توان در تهران نشست و گزارشاتی را گرفت و عده‌ای فیلم تهیه کنند و امثال بنده ببینیم و مطلع شویم اما این گزارش‌ها و دیدن فیلم کافی نیست. 

رییس‌جمهور عنوان کرد: باید از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شد و مسائل و مشکلات را لمس کرد و برای برون‌رفت از مشکلات هم باید با نخبگان به مشورت نشست و بهترین راهکارها را برگزید و با تاکید و پیگیری دنبال کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: سقز دارای تاریخ و مدنیت و تمدن بوده و این شهرستان در قله‌های تاریخ این سرزمین و انقلاب و ارزش‌ها ایستاده است.

رئیس جمهور گفت: تولید و اشتغال را در این شهرستان بصورت خاص فعال و فعال تر خواهیم کرد تا زمینه اشتغال را برای جوانان تحصیل کرده فراهم کنیم.

آیت‌الله رئیسی یادآور شد: یکی از پروژه‌هایی که به ظاهر افتتاح شده فرودگاه سقز است که از مصوبات این سفر این است هرچه زودتر این فرودگاه به بهره‌برداری برسد و این کار توسط استاندار صورت می‌گیرد تا رفت و آمد مرد را تسهیل و امورهای دیگر تسهیل ببخشد.

رییس جمهور در ادامه عنوان کرد: مرز تهدید نیست بلکه مرز فرصت است که باید بازارچه مرزی سیف سقز هرچه زودتر فعال شود تا علاوه بر رونق اقتصادی و تجاری، مسئله کولبری نیز حل شود و کولبران بصورت قانونی از این فرصت استفاده کنند.

انتظار مردم سنندج به سر رسید


مردم سنندج که ساعت‌ها در سالن 6 هزار نفری 22 گولان این شهر برای دیدار رئیس جمهور انتظار می‌کشیدند، آیت‌الله رئیسی با چند دقیقه‌ تاخیر از موعد مقرر وارد سالن شد.

مردم با به اهتزار درآوردن پرچم‌هایی که در دست داشتند، و شعارهایی نظیر «صلی علی محمد یاور رهبر آمد» و شعار کُردی « سه‌روک کوماری ئیران خوش‌هاتی بو کوردستان»، شادمانی خود از دیدار با آیت‌الله رئیسی را به نمایش گذاشتند.

نکته قابل توجه اینکه، جدای از اشغال صندلی‌های سالن 6 هزار نفری، وسط سالن، راهروها و روی پلکان‌های ورودی به سالن نیز مملو از جمعیتی بود که برای دیدار با رئیس جمهور کشورمان آمده بودند.  


رییس جمهور در این دیدار با قدردانی از حضور باشکوه مردم اظهار کرد: مردم کردستان برای سال‌ها حفظ و حراست از مرزهای کشور و ایستادگی با بصیرت در مقابل معاندین و ضدانقلاب، بیش از 5 هزار شهید و بیش از 9 هزار جانباز تقدیم کرده‌اند.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: قومیت‌ها برای جامعه ما یک فرصت تلقی می‌شوند و همواره قوم کرد مردمانی اهل کار، تلاش، فعالیت بوده و مردمانی هستند که در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده‌اند.

وی گفت: علی‌رغم اینکه کارهای خوبی در طول این 40 و چند سال در کردستان انجام شده اما بازهم این استان نیاز به کار و تلاش بیشتر دارد چرا که علی رغم این همه ظرفیت، نیروی جوان ما بیکار است و می‌طلبد با تصمیمات جدی دولت و مدیران، اشتغال در کردستان ایجاد شود تا نرخ بیکاری کاهش یابد.

وی افزود: رشد اقتصادی در گرو دو اصل مهم افزایش سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری است که فرصت زیادی در کردستان برای افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی وجود دارد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: اولویت ما استفاده از نیروهای بومی و کارآمد استان کردستان در ادارات است و این موضوع را به مسوولان تاکید کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: دولت مردمی، شعار نیست بلکه مردم عملا باید بیایند نقش ایفا کنند چون هرجا مردم پای کار بوده‌اند موفق بوده‌ایم و هرجا غایب بوده‌اند با شکست مواجه شده‌ایم.

رییس جمهور اظهار کرد: مردم کردستان در برهه‌های حساس نظام دشمن را ناکام گذاشته‌اند و نشان داده‌اند همیشه همراه با انقلاب و نظام هستند لذا بدانید افتخار نظام و دولت، نوکری برای مردم است.

دولت سیزدهم، میدان عمل و اجراست


رییس جمهور همچنین در شورای اداری استان کردستان گفت: انتظار من از تک تک مدیران این است که اهل اقدام و عمل با نگاه تحولی و حرکت جهادی باشند چون این دولت میدان عمل و اجرا است، میدان شعار و حرف نیست.

آیت‌الله رییسی خطاب به مدیران افزود: آنچه امروز مردم می‌خواهند تحول است مردم انتظار تحول در زندگی و موضوع اشتغال دارند، مردم از تورم ناراحت هستند لذا باید تلاش کنیم هر چیزی که دلالت بر تورم دارد انجام نشود.

وی با بیان اینکه مردم همیشه پای کار بوده و امتحان خود را پس داده‌اند گفت: افزایش بهره‌وری تنها به بخشنامه وزیر نیست و هر اقدامی که منجر به بهره‌وری می‌شود باید از سوی مسوولان و مدیران انجام گیرد.

وی در ادامه از وحدت شیعه و سنی و امنیت پایدار در استان به عنوان بزرگترین سرمایه نام برد و گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها در مسیر رفع مشکل بیکاری و اشتغالزایی برای جوانان استفاده شود و معطل یک دستگاه خاص نباشیم.

رییس جمهور کشورمان تصریح کرد: ایجاد خط تولید جدید نیاز ضروری برای رفع مشکل بیکاری جوانان تحصیلکرده کردستان است.

اعلام رهاورد سفر در نشست با خبرنگاران


آیت‌الله رئیسی در نشست پایانی سفر با خبرنگاران رسانه‌ها گفت: در این سفر به استان اعتبارات بسیار خوبی برای ۱۸۲ طرح در حوزه‌های مختلف بهداشت، آب و خاک، فرهنگ و صنعت و معدن اختصاص یافت.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۹ طرح در حوزه زیربنایی، ۱۰ طرح بهداشت و درمان، ۱۸ طرح در حوزه آب و خاک و طرح هایی نیز در بخش های اشتغال، فرهنگ، صنعت و معدن است.

رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار شبکه آبیاری در استان، افزود: محوریت و طرح‌های ما در کردستان بیشتر بر مبنای اشتغال و محرومیت‌زدایی است و ضمانت این مهم پیگیری وزرا در مرکز و مدیران کل استانی است، به گونه‌ای که مردم احساس آنچه تصویب شده در جهت تغییر زندگی آنان نقش دارد.

وی اذعان داشت: اعتبارات بسیار خوبی به استان اختصاص داده شده است و در این راستا هشت هزار شغل جدید در حوزه‌های مختلف ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: ۱۰ طرح صنعتی در ۱۰ شهرستان هم از طریق به شرکت‌های وابسته به وزارت کار در استان کردستان اجرایی می‌شود که اشتغال قابل توجهی برای استان ایجاد می‌شود و این غیر از سرمایه‌گذاری های خارجی است که دولت پیگیری می‌کند.

عکس با خبرنگاران هم پایان‌بخش برنامه‌های سفر یک روزه آیت‌الله رئیسی به استان کردستان بود.

انتهای پیام/2330/70/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به کردستان آیت الله رئیسی استان کردستان سرمایه گذاری رئیس جمهور رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۳۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلامگفت حس سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جمع مردم جنوب غرب پایتخت در امام زاده حسن گفت: در ابتدای دولت گفتیم که هر سال باید یک میلیون شغل ایجاد می‌شد که اگر می‌شد امروز با مشکل روبرو نبودیم.


وی ادامه داد: امروز از وعده خود عقب نیستیم، در بسیاری از استان‌ها نرخ بی‌کاری در کشور کاهشی است، مسئله مسکن هم مهم است. اگر در سال‌های قبل سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد، امروز در تهران و استان‌ها مشکل مسکن نداشتیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: هم قانون می‌گوید و هم نیاز کشور است که یک میلیون مسکن ساخته شود، اگر این اتفاق رخ دهد نیاز مردم برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: آن‌چه که شهدای عزیز ما جان خود را نثار آن کردند، توجه به قوانین خداوند و اجرای آن در همه عرصه‌های زندگی است

رئیسی خاطرنشان کرد: آن‌چه در وصایای شهدا آمده، اجرای عدالت است، یعنی آن ظرفیتی که در کشور وجود داردبر اساس عدالت توزیع شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز طبق برنامه‌ریزی‌ها مشکلات آبی و برقی کشور در حال برطرف شدن هستند.

کد خبر 6088713 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • فساد و مفسد در دولت سیزدهم تحمل نخواهد شد
  • رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد