Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با بیان اینکه هر فرهنگی برای نهادینه شدن، نیاز به زمان دارد، گفت: سنت‌های غلط ازدواج نیز به دلیل گذشت زمان تبدیل به ارزش شده و باید بتوانیم این سنت‌ها را بشکنیم.

به گزارش ایران اکونومیست از وزارت ورزش و جوانان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی متقی‌فر درباره برنامه‌های برگزار شده در هفته ازدواج امسال، و تاثیر برنامه‌های هفته ازدواج بر افزایش نرخ ازدواج جوانان اظهار داشت: به طور قطع کار ترویجی و تبلیغی در نهادینه شدن یک فرهنگ و شکستن سنت‌های غلط تاثیر بسزایی دارد اما این گام اول است و باید در این حوزه پیگیر باشیم و کارهای متعددی را از طریق کارگاه های آموزشی که سالیانه برای زوجین برگزار می‌شود انجام داد و بر محور ازدواج آسان تمرکز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بسیاری از موانع و ترس‌هایی که برای جوانان در مسیر ازدواج ایجاد می‌شود همین هزینه‌های گزاف، تشریفات و یک سری بدعت‌های غلط هستند. امروزه جوانان به خاطر اینکه دیگران راضی باشند زیر بار بدهی‌های سنگینی می‌روند که یک جشن باشکوه برگزار کنند در صورتی که هزینه این جشن می‌تواند صرف زندگی زوجین شود و به طور قطع در خوشبختی آنها تاثیر بسیار بالایی خواهد داشت.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان ادامه داد: باید در این حوزه تمرکز و فرهنگ‌سازی کنیم که اکنون این فعالیت  شروع شده و به طور قطع باید این راه را ادامه دهیم.

وی با تاکید بر تداوم کارهای فرهنگی در طول سال برای مثمرثمر بودن اظهار داشت: در مسیر فرهنگ سازی ازدواج آسان، از طریق کارگاه های آموزشی، مراکز مشاوره، تبلیغات و ساخت برنامه‌های رسانه‌ای فعالیت‌های خود را در طول سال ادامه خواهیم داد، البته هر فرهنگی برای نهادینه شدن نیاز به زمان دارد.

برگزاری ۱۸۴ جشن وصال در کشور
متقی فر تصریح کرد: هفته ازدواج امسال با یک تمرکز خوبی با حضور رئیس جمهور در جشن وصال تهران آغاز شد که در امتداد آن در ۱۵۰ شهر (۳۱ مرکز استان و ۱۱۹ شهرستان) و در مجموع ۱۸۴ جشن وصال در کل کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته ازدواج «آسان و آسمانی» بود، اظهار داشت: با همین شعار جشن‌های وصال با محوریت ازدواج آسان و حذف تشریفات در کل کشور برگزار شد و در کنار این جشن‌ها اتفاقاتی مثل رویدادهای آموزشی، مشاوره رایگان ازدواج و پیش از ازدواج و اکران بیلبوردهای شهری با موضوع ازدواج آسان را در سراسر کشور داشتیم که فقط در تهران ۳۰۰ بیلبورد تبلیغاتی در حوزه ازدواج با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران به نمایش درآمد.

متقی‌فر ادامه داد: در کنار همه این برنامه‌ها یک سری اتفاقاتی مثل اهدای جهیزیه و ارائه خدمات عروسی با تخفیف یا رایگان در سراسر کشور روی داد که از این بابت هم قدردان زحمات همه خیران و کسانی که در این حوزه نقش موثری دارند هستیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با قدردانی از استانداری ها بابت برگزاری ستادهای ساماندهی امور جوانان با موضوع ازدواج، اظهار داشت: امیدواریم با پیگیری محوریت «ازداواج آسان» بتوانیم با حذف تشریفات و سنت‌های غلط، در افزایش آمار ازدواج قدمی را برداریم.

وی همچنین با اشاره به دستورات رئیس جمهور در مراسم جشن وصال تهران افزود: دستوراتی که رئیس جمهور صادر کردند برای جوانان یک هدیه بود که حتما پیگیر اجرای این دستورات هستیم تا به ثمر بنشیند و عایدات و منافع آن به جوانان و تشکیل زندگی آنها برسد.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: هفته ازدواج ، وزارت ورزش و جوانان ، ازدواج ساده

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هفته ازدواج وزارت ورزش و جوانان ازدواج ساده ازدواج آسان هفته ازدواج سنت های غلط برنامه ها جشن وصال سنت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»

سینمای ایران در آخرین هفته فروردین ماه ۱۴۰۳ و در هفته‌ای که از اکران فیلم‌های نوروزی گذشت در مجموع میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب در ۷۶۱ هزار سانس بود که توانست ۴۲ میلیارد و ۵۵۳ میلیون و ۵۱۳ هزار تومان فروش داشته باشد و به طور کلی وضعیت سینمای ایران درحال رونق است.

فیلم سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی این هفته توانست ۲۳۲ هزار بلیط به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۰۴ میلیون تومان بفروشد و در رتبه اول فروش گیشه قرار بگیرد.

فیلم سینمایی «مست عشق» محصول مشترک ایران و ترکیه که اکران آن از چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد؛ توانست ۱۴۸ هزار بلیط به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۹۳ میلیون تومان بفروشد و در هفته اول اردیبهشت ماه در رتبه دوم فروش گیشه قرار گیرد‌.

«سال گربه» به کارگردانی و نویسندگی مصطفی تقی زاده با فروش ۱۹۵ هزار بلیط به ارزش ۱۰ میلیارد و ۳۵۸ میلیون تومان در رتبه سوم جدول فروش گیشه سینما قرار گرفت.

فیلم «بی بدن» که در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اکران شد این هفته میزبان ۹۸ هزار مخاطب شد و توانست پنج میلیارد و ۵۰۷ میلیون تومان فروش داشته باشد و در رتبه چهارم فروش گیشه قرار گیرد.

فیلم سینمایی «آسمان غرب» در هفته گذشته با فروش ۳۲ هزار بلیط به ارزش یک میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان در رتبه پنجم جدول فروش سینما‌ها قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • نامه دانشجویان دیار حافظ و سعدی به دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • نشانه‌های آمادگی برای ازدواج در دختران
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است