Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@02:35:25 GMT

چین گل کاشت!

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۳۹۷۶

قیمت‌های مصرف‌کننده چین در ماه ژوئن ثابت ماند و تورم درب کارخانه برای ششمین ماه متوالی کاهش یافت زیرا تلاش‌های این کشور برای ترویج ازسرگیری تولید و تثبیت عرضه و قیمت‌ها به تدریج نتیجه داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از نیوز، دونگ لیجوان، آمارگیر ارشد اداره ملی آمار (NBS) گفت: شاخص قیمت مصرف‌کننده چین (CPI) که معیار اصلی تورم است، در ماه ژوئن ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد افزایش یافت.

شاخص CPI اصلی که به استثنای قیمت مواد غذایی و انرژی است، در ماه گذشته نسبت به سال قبل یک درصد افزایش یافت.

وانگ چینگ، محقق  گلدن کریدت اظهار کرد که این رقم در سطح قابل‌توجهی پایین باقی مانده و نشان‌دهنده این واقعیت است که قیمت‌های مصرف‌کننده فعلی همچنان در حد متوسط قرار دارند.

دونگ خاطرنشان کرد که به‌دلیل کنترل موثر کووید-۱۹ و عرضه کافی کالاهای مصرفی به‌صورت ماهانه، شاخص بهای مصرف‌کننده در ماه ژوئن کاهش ۰.۲ درصدی در ماه مه را معکوس کرد و ثابت ماند.

بر اساس این داده‌ها، قیمت مواد غذایی ۱.۶ درصد در ماه کاهش یافت که از کاهش ۱.۳ درصد ثبت شده در ماه مه که تورم ماهانه مصرف‌کننده حدود ۰.۳ درصد کاهشی بود، افزایش یافته است.

دونگ گفت که افزایش عرضه، بهبود تدارکات و کاهش تقاضا از طریق ذخیره‌سازی باعث کاهش قیمت سبزیجات، تخم‌مرغ، میوه‌ها و محصولات آبزی در ژوئن نسبت به یک ماه قبل شد.

قیمت‌های غیرخوراکی نسبت به سال گذشته ۲.۵ درصد افزایش یافت، در مقایسه با افزایش ۲.۱ درصدی در ماه مه که تورم سالانه مصرف‌کننده را حدود ۲.۰۱ درصد افزایش داد.

با افزایش قیمت‌های بین‌المللی نفت، قیمت بنزین و گازوئیل با رشد سالانه ۳۳.۴ و ۳۶.۳ درصدی به روند صعودی خود ادامه دادند.

با بهبود بخش خدمات، قیمت بلیط هواپیما و سفر افزایش یافتند و به ترتیب ۱۹.۲ درصد و ۱.۲ درصد رشد ماهانه داشتند.

شاخص قیمت تولیدکننده چین (PPI) که هزینه‌های کالاها را درب کارخانه اندازه‌گیری می‌کند، در ماه ژوئن ۶.۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و در حال حاضر ۰.۳ واحد درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشته است. دونگ این مورد را به تلاش‌های مستمر برای تسریع از سرگیری تولید و رفع انسداد زنجیره‌های صنعتی و تامین همچنین سیاست‌های موثر برای اطمینان از ثبات قیمت‌ها و عرضه نسبت داد.

در نیمه اول سال جاری، شاخص قیمت مصرف‌کننده چین نسبت به سال قبل ۱.۷ درصد افزایش یافت، در حالی که شاخص قیمت تولیدکننده چین  ۷.۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

با نگاه به آینده، تحلیلگران درباره فشار ترکیبی ناشی از تورم ساختاری و تورم وارداتی هشدار می‌دهند.

به گفته ون بین، اقتصاددان ارشد در بانک مین‌شنگ چین، انتظار می‌رود که بهبود تدریجی تقاضا، سطح تورم اصلی را از زیر یک درصد و میانگین تاریخی ۱.۲ درصد به ۱.۵ درصد برساند.

ون گفت که انتظار دارد با وجود افزایش احتمالی در نیمه دوم سال جاری، میانگین شاخص قیمت مصرف‌کننده سالانه در محدوده هدف امسال یعنی حدود سه درصد باقی بماند، در حالی که ممکن است به دلیل پایه مقایسه‌ای بالا در سال گذشته و کاهش سرعت افزایش قیمت جهانی کالاها کاهش قیمت شاخص قیمت تولیدکننده ادامه یابد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه مصطفی تاجزاده اسکوچیچ چین کاشت گل مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه مصطفی تاجزاده اسکوچیچ درصد افزایش یافت ماه ژوئن نسبت به سال مصرف کننده کننده چین شاخص قیمت قیمت ها ۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در روز دوشنبه پس از بالا رفتن قیمت نفت خام عربستان برای فروش به اکثر مناطق و همچنین کمرنگ شدن دورنمای آتش‌بس در غزه افزایش یافت. بدین ترتیب ترس از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه تشدید شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش ۷۸ دلار و ۴۷ سنت معامله می‌شود.
عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا، شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را در ماه ژوئن افزایش داده که حاکی از افزایش تقاضا در این مناطق در فصل تابستان است.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین کاهش قیمت هفتگی طی سه ماه گذشته را در هفته گذشته تجربه کردند. نفت برنت بیش از ۷ درصد و نفت آمریکا ۶.۸ درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داد. انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و به تعویق افتادن احتمالی زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور از دلایل کاهش قیمت نفت بود.
آغاز دوباره مذاکرات برای آتش بس در غزه هم تاثیر مخاطرات ژئوپلیتیکی در افزایش قیمت نفت را کاهش داده بود.
اما دورنمای رسیدن به یک قرارداد آتش‌بس کمرنگ شده است. حماس خواستار پایان جنگ در ازای آزادسازی گروگان‌ها شده و بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این درخواست را رد کرده است.
از طرف دیگر، شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا تا ۴۹۹ حلقه پایین آمده که بیشترین کاهش هفتگی از نوامبر ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت نفت صعودی شد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • افزایش قیمت جهانی موادغذایی
  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟