Web Analytics Made Easy - Statcounter

هانس گروندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل در سازمان ملل اعلام کرد: آتش بس در یمن منجر به کاهش قابل توجه قربانیان غیرنظامی شده است.

 نماینده ویژه سازمان ملل در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی به شورای امنیت در مورد آتش بس گفت: آتش بس در یمن منجر به کاهش قابل توجه قربانیان غیرنظامی شده است، به طوری که تعداد تلفات غیرنظامیان در مقایسه با سه ماه قبل از آغاز آتش بس، دو سوم کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در عین حال افزود: با توجه به کاهش شدید درگیری ها، تلفات غیرنظامیان مرتبط با درگیری در حال حاضر بیشتر به دلیل انفجار مین و بمب‌های عمل نکرده است.

این در حالی است که وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن یکشنبه شب اعلام کرد که شکار قربانیان نقض آتش‌بس در یمن از زمان آغاز ترک مخاصمه پیشنهادی سازمان ملل متحد به ۳۱ کشته و ۳۵۶ زخمی رسیده است.

به گزارش ایران اکونومیست از المیادین، این وزارتخانه اعلام کرد که از این تعداد، تنها در نتیجه حمله توپخانه‌ای ائتلاف متجاوز سعودی به صعده ۳۱ کشته و ۲۶۱ غیر نظامی زخمی شدند.

ائتلاف متجاوز سعودی، عصر یکشنبه بار دیگر آتش‌بس در یمن را نقض کرده و شهرستان مرزی «شدا» در غرب استان صعده را هدف قرار داده است.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در ادامه سخنانش تصریح کرد: تمدید آتش بس در دوم ژوئن به ادامه جریان سوخت به بندر الحدیده منجر شد. از زمان تمدید آتش بس، هفت کشتی سوخت حامل نزدیک به ۲۰۰ هزار تن انواع فرآورده های سوختی برای ورود به بندر حدیده مجوز دریافت کرده اند، قیمت سوخت در یمن کاهش یافته و این به نفع مردم این کشور است.

گروندبرگ توضیح داد: از زمان آغاز آتش بس، ۱۵ پرواز رفت و برگشت تجاری تقریباً ۷ هزار مسافر بین صنعا و عمان در مصر را جابه جا کرده اند.

وی با اشاره به وضعیت استان تعز و عدم بازگشایی جاده ها در آن گفت: مایه تاسف است که بسیاری از جاده های این استان پس از گذشت هفت سال متوالی همچنان بسته است. توافق بر سر باز کردن جاده ها در تعز و سایر استان ها بسیار مهم خواهد بود و مزایای آن در سراسر یمن بازتاب خواهد داشت.

گروندبرگ با اشاره به سوالها در خصوص مزیت آتش بس در یمن گفت: جایگزین آتش بس، بازگشت به درگیری ها و احتمالاً  تشدید جنگ با تمام پیامدهای قابل پیش بینی آن برای غیرنظامیان یمن و امنیت منطقه است.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش قیمت سوخت و وضعیت اقتصادی جهانی، اطمینان از وجود سوخت، برق و کالاهای مصرفی با قیمت مناسب برای یمنی ها اهمیت دارد.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفت: آتش بس نشان دهنده بهترین فرصت در سال های اخیر برای صلح در یمن است و باید طرفین را تشویق و حمایت کنیم تا از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

به پیشنهاد سازمان ملل متحد یک آتش بسی از دوم آوریل (۱۳ فروردین) در یمن برقرار شده است که از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود.

با وجود نقض مکرر این آتش بس توسط ائتلاف سعودی، هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن ۱۲ خرداد ماه از تمدید دوماهه آتش بس در یمن خبر داد و بدون اشاره به طرف نقض کننده آتش بس در یمن گفت که  گزارش هایی از نقض آتش از سوی طرفین درگیری دریافت کرده است.

نمایندگان طرف‌های درگیر عضو کمیته هماهنگی نظامی در یمن در ۱۵ تیرماه  با تجدید تعهد خود مبنی بر توقف تمام عملیات و فعالیتهای‌ نظامی در داخل و خارج یمن با تمدید آتش‌بس فعلی موافقت کردند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: جنگ یمن ، سازمان ملل متحد ، یمن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جنگ یمن سازمان ملل متحد یمن سازمان ملل متحد ویژه سازمان ملل سازمان ملل آتش بس در یمن نماینده ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۴۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در پی ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شاخص های عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، آی تی و منابع انسانی مناطق آزاد اروند و ارس در بین مناطق آزاد حائز کسب مقام برتر شدند.

سهولت کسب کار، جذب سرمایه گذار و دیگر  معیارها، ۳ منطقه ویژه و دو منطقه آزاد توانستند عنوان برتری را به خود اختصاص دهند.

طی نامه حجت اله عبدالملکی دبیرشورایعالی مناطق آزاد به ریاست محترم جمهور و بر اساس امتیازات به دست آمده اروند و ارس بعنوان مناطق سبز انتخاب شده بودند و امروز توسط وزیر کشور رسما مورد تجلیل قرار گرفتند.

 در ادامه این همایش نیز و با توجه به عناوین به دست آمده در حوزه های مختلف، از «علی زارعی» رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • جای خالی نام تراکتور در لیست قربانیان روزبه
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • تصاویر حمله پهپادی اسرائیل به یک خودروی غیرنظامی
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • طرح احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان توسط رژیم اسرائیل با کشف گور‌های دسته‌جمعی