Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه غدیر یک ملاک برای جریان اسلام است گفت: باید در اقتدای به غدیر این نقش انسانی فراموش‌شده آن توسط ستمگران را علنا برملا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دشمن و استکبار کلماتی چون آزادی، استقلال و مبارزه را به نفع خود تفسیر می‌کند اظهار داشت: درد انسان با عمل به نسخه پزشک درمان می‌شود و از این جهت درس‌های غدیر به‌صورت عملی باید در جامعه پیاده شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: وقتی ما مسلمانان سخن از آزادی می‌زنیم یعنی در مسیر و سیر الی الله باید موانع انسان برداشته شود ولی غرب آزادی را طور دیگری تفسیر می‌کند و در واقع آزادی نفس و هوس است.

وی گفت: ماده ولی و ولایت به معنای قرب و نزدیکی است و این قرب به معنای نزدیکی زمانی و مکانی نیست بلکه به معنای نزدیک کردن صفات خداوند در خویشتن است.

آیت الله عبادی بیان کرد: اگر کسی صفات و کمالات خداوند را در خویشتن ایجاد کند، ولایت تکوینی در او فعلیت پیدا می‌کند اما آنچه مهم است اینکه غدیر تنها یک روز تاریخی نیست بلکه یک جریان برای معنا بخشیدن به معنای ولایت حقیقی و ملاک‌های مربوط به آن است.

وی یادآور شد: ولایت تشریعی و قانونگذاری نیز جنبه دیگری از معنای ولی است، همه ذرات این عالم و هستی آفریده شده تا انسان با عبودیت به کمال برسد و آن کسی که از بندگی خدا فاصله گرفته و ولایت شیطان، نفس و طاغوت را می‌پذیرد در واقع به خود آسیب می‌رساند.

امام جمعه بیرجند افزود: غدیر به معنای واقعی یک جریان الهی است تا زمانی که فطرت انسان دست نخورده و آلوده نشده است تمایل به آرمان‌ها و ارزش‌های دینی دارد.

انتهای پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس

کلیدواژه: غدیر ولایت خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۴۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه خاش پیش از ظهر شنبه در اردوی اعتلای فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز جمعه که با حضور مسؤولان شهرستان خاش، فعالان خواهر و برادر عضو این ستاد در اردوگاه فرهنگی و تفریحی دره گل شهرستان تفتان برگزار شد، گفت: جامعه و مردم در سه چیز یعنی شرکت در نماز جمعه، جهاد و مناسک حج با رهبران و پیشوایان خود مخالفت نکنند که هلاک می‌شوند.

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان افزود: باید مسلمانان به نماز جمعه که یک محفل معنوی، عبادی و سیاسی بوده و مسائل جهان و عزت اسلام بیان می‌شود، بیش از پیش اهمیت بدهند، زیرا هم به عبادت خداوند متعال می‌پردازند و هم وحدت، انسجام و شکوه و همبستگی و عظمت و ابهت اسلام برای دشمنان به نمایش گذاشته می‌شود.

حجت الاسلام حسن شیبک امام جمعه موقت و مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاش هم در این مراسم گفت: نماز جمعه در حقیقت حج مساکین و محلی باشکوه برای نمایش اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی به شمار می‌رود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شد.

کد خبر 6089950

دیگر خبرها

  • اعلام همبستگی دانشگاهیان  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اساتید و دانشجویان ِ آزادی خواه ِ حامی فلسطین
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • مردود شدن لیبرالیسم در آزمون آزادی/محکومیت برخورد پلیس آمریکا
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • نامه دانشجویان دیار حافظ و سعدی به دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • محکومیت ۸۸۸ میلیون تومانی متهم قاچاق سوخت در بیرجند