Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@23:03:58 GMT

ساخت بخشی از نهضت ملی مسکن در بافت های فرسوده

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۵۰۲۶

ساخت بخشی از نهضت ملی مسکن در بافت های فرسوده

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آئینی در برنامه زنده تلویزیونی درباره بافت‌های فرسوده اظهار کرد: در محدوده بافت‌های نابه سامان شهری مشکلات زیادی داریم؛ خانه‌های ناپایدار سهم بالایی از تعداد واحدهای مسکونی موجود در این بافت‌ها دارند ۱۰۶ درصد بناهای موجود در بافت‌های فرسوده ناپایدار است.

وی افزود: کمبود خدمات روبنایی و زیربنایی در محلات هدف بازآفرینی شهری مشهود است که قرار شده تا پایان ۱۴۰۱ سرانه خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات هدف بازآفرینی به متوسط میزان این خدمات در سایر بافت‌های شهرها برسد؛ خدمات زیربنایی و روبنایی که کمبود داریم شامل بهسازی معابر، شبکه فاضلاب، احداث مدرسه و درمانگاه، نوسازی مساکن و توانمندسازی ساکنان در این بخش‌ها خصوصاً از طریق اشتغال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ادامه داد: قرار است هر مورد را در قالب اقدام مشترک با دستگاه‌های مربوطه پیگیری کنیم.

وی کارویژه ستاد ملی بازآفرینی شهری را در ۴ محور دانست و گفت: محور اول جلب مشارکت دستگاه‌های مربوطه برای اجرای نوسازی بافت‌های نابه سامان شهری است؛ محور دوم جلوگیری از موازی کاری و دوباره کاری دستگاه‌های متعدد در بافت‌های نابه سامان شهری است تا این دستگاه‌ها به همگرایی برسند؛ در استان‌ها هم محوریت این همگرایی با استانداران است سومین محور کارویژه ستاد ملی بازآفرینی شهری دستیابی به وحدت رویه مناسب در نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده، تاریخی و حاشیه‌ای است. چهارمین محور، هم افزایی منابع و اعتبارات دستگاه‌های مختلف برای دستیابی به برنامه‌های طراحی شده از سوی هر دستگاه در نوسازی بافت‌های نابه سامان شهری است؛ چون اگرچه اعتبارات دستگاه‌ها در حوزه بهسازی بافت‌های هدف بازآفرینی شهری زیاد نیست اما اگر این اعتبارات هم راستا شوند، می‌توانند مشکلات بافت‌های نابه سازمان شهری را برطرف کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یکی از بازیگران اصلی نوسازی بافت‌های فرسوده و نابه سامان شهری را شهرداری‌ها دانست و افزود: در نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری، قرار شد سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بودجه شهرداری‌ها برای تخصیص به نوسازی بافت فرسوده را برنامه ریزی و ابلاغ کند.

وی یادآور شد: دستگاه‌های خدمات رسان از جمله وزارت نیرو مکلف به حفظ انشعابات قبلی بود و از سوی دیگر برای ارائه انشعابات جدید در بافت‌های فرسوده هزینه‌ای دریافت نکنند؛ بسیار مشاهده می‌کنیم که در بافت‌های فرسوده، کوچه‌ها تعریض می‌شود ولی تیر چراغ برق جابه جا نمی‌شود و در وسط کوچه باقی می‌ماند.

آئینی با بیان اینکه یکی از مزایای باف فرسوده این است که در صورت نوسازی، نیازی به انشعابات جدید دستگاه‌های تابعه وزارت نیرو نیست، گفت: از این وزارت انتظار می‌رود انشعابات برق واحدهای مسکونی بازسازی یا تجمیع شده در بافت فرسوده را خارج از نوبت به انبوه سازان واگذار کند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، قرار است بخشی از واحدهای نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده اجرا و ساخته شود.

کد خبر 5536030 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: سید محمد آیینی نهضت ملی مسکن ساخت یک میلیون مسکن بافت فرسوده نوسازی بافت فرسوده تسهیلات بافت فرسوده ستاد ملی بازآفرینی شهری بازآفرینی شهری ایران شرکت بازافرینی شهری بازار سهام وزارت نیرو مرکز مدیریت راه های کشور مالیات بورس بورس انرژی تردد وسایل نقلیه امید قالیباف بورس کالا سازمان امور مالیاتی وزارت راه و شهرسازی بانک مرکزی وضعیت ترافیکی جاده ها وزارت صمت بافت های نابه سامان شهری بافت های فرسوده بازآفرینی شهری نوسازی بافت دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۵۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایت‌های مسکن در چهار شهر کرمان آماده واگذاری است

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ سیدمصطفی آیت اللهی موسوی، در گروه کاری نهضت ملی ‌مسکن شمال استان کرمان گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف به تأمین زیرساخت‌های آب و برق در سایت‌های مسکن هستند.     وی، افزود: زمین‌های طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در چهار شهر ریحان‌شهر، بردسیر، خواجوشهر و بم آماده شده و در هفته‌های آینده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.    موسوی، تصریح کرد: سایت‌های راین، نرماشیر، نظام‌شهر، گلباف، نجف‌شهر، چترود، هجدک و ارزوئیه آماده شده و منتظر دریافت مصوبه از کارگروه هستند.    معاون عمرانی استاندار کرمان افزود: سایت‌های کرمان، کوهساران، بافت، شهربابک، خرسند، بم و رفسنجان نیز مراحل آخر آماده‌سازی را می‌گذرانند و به زودی جهت ساخت و ساز واگذار می‌شوند.    وی همچنین از انجام مراحل کار در سایت‌های نهضت ملی مسکن بافت، خرسند، انار، باغین و فاز دو ماهان، رفسنجان، اندوهجرد، شهداد و گنبکی خبر داد.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان افزوده شد
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • سایت‌های مسکن در چهار شهر کرمان آماده واگذاری است
  • آماده شدن سایت های مسکن در چهار شهر استان کرمان
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان