Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@17:22:56 GMT

جدال صنعتگران با بانک تخصصی حوزه صنعت

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۶۵۳۹۰

جدال صنعتگران با بانک تخصصی حوزه صنعت

ایسنا/چهارمحال و بختیاری بانک‌داری یا بنگاه‌داری این سال‌ها به یک دغذغه بسیار بزرگ برای فعالان اقتصادی در کشور تبدیل شده است، بانک‌های تخصصی در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری به‌منظور حمایت از فعالان این حوزه برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای ایجاد شدند، اما به‌نظر می‌رسد برخی از بانک‌های تخصصی به‌جای حمایت از فعالان حوزه کاری خود، به‌دنبال ایجاد مانع و سنگ‌اندازی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌گزارش ایسنا، بانک صنعت و معدن یکی از بانک‌های تخصصی در حوزه حمایت از صنعتگران برای پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش محسوب می‌شود، اما عموما صنعتگران از عملکرد این بانک در چهارمحال و بختیاری گلایه‌مند هستند و معتقدند این بانک همراهی لازم را با صنعتگران ندارد.

چند واحد تولیدی بزرگ در چهارمحال و بختیاری از جمله کارخانه تولید چادرمشکی حجاب، تاراز و آب معدنی زاگرس اقدام به اخذ تسهیلات ارزی از این بانک کرده‌اند و افزایش چند برابری نرخ ارز در سال‌های اخیر این واحدهای صنعتی را برای بازپرداخت تسهیلات با مشکل مواجه کرده است، برای مثال تسهیلات با نرخ ارز ۳۰۰۰ تومانی به این واحدها پرداخت شده و اکنون باید این تسهیلات با نرخ روز به بانک پرداخت شود.

قطعا بانک طبق قرارداد منعقد شده با صنعتگر باید منابع مالی خود را باز پس بگیرد، اما در این شرایط اقتصادی و مشکلات مالی که واحدهای تولیدی با آن در سال‌های اخیر مواجه شده‌اند، فشار سنگینی به واحد تولیدی برای بازپرداخت تسهیلات ارزی وارد می‌شود و بانک می‌تواند با ابزارهای قانونی این بازپرداخت را تسهیل و یا مشوقی برای این بدهکار درنظر بگیرد، زیرا ورشکستگی و تعطیلی واحد صنعتی مساوی با بیکار شدن عده کثیری از کارگران است.

عملکرد  ضعیف بانک صنعت و معدن شهرکرد در پرداخت تسیهلات تبصره ۱۸

سجاد رستمی- رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری در خصوص عملکرد شعبه بانک صنعت و معدن در استان، اظهار کرد: گلایه‌هایی به عملکرد این بانک در بحث پرداخت تسهیلات بانکی وارد است.

وی بیان کرد: ۱۰۸ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک صنعت و معدن چهارمحال و بختیاری برای پرداخت تسهیلات اختصاص پیدا کرده است، اما این بانک تنها دو میلیارد تومان از سهمیه اختصاص یافته را در قالب تسهیلات به متقاضیان طرح‌های اشتغالزا پرداخت کرده است.

رستمی با اشاره به اینکه عملکرد بانک کشاورزی در حوزه تسهیلات تبصره ۱۸ در استان قابل مقایسه با بانک صنعت و معدن نیست، عنوان کرد: این بانک در بحث وثیقه سختگیری بسیاری دارد، در حالیکه افرادی که برای دریافت تسهیلات به این بانک مراجعه می‌کنند، نسبت به متقاضیان بانک کشاورزی از وضعیت بهتری برای تامین وثیقه برخودار هستند.

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: بانک صنعت و معدن باید هرچه سریعتر وضعیت پرونده‌های ارسالی به بانک برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ را تعیین تکلیف کند.

بانک صنعت و معدن شعبه شهرکرد با تعداد محدودی مشتری کار می‌کند

محمدکاظم منزوی- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری در خصوص عملکرد بانک صنعت و معدن استان، اظهار کرد: ایجاد امنیت برای بانک یک امر بسیار حائز اهمیت است، همان‌طور که بانک باید با صنعتگر همراهی داشته باشد، صنعتگر نیز با انتقال سرمایه به این بانک باید به بانک امنیت بدهد.

وی با تاکید بر اینکه شعبه بانک صنعت و معدن در شهرکرد باید به شعبه استان تغییر پیدا کند، گفت: این مسئله نیازمند پیگیری است تا اختیارات بانک افزایش پیدا کند، گردش مالی بانک باید افزایش داشته باشد تا بتوان شعبه دیگری نیز در شهرستان بروجن ایجاد کرد.

منزوی با بیان اینکه ضعف روابط‌عمومی بانک صنعت و معدن شهرکرد موجب شده است تا صنعتگران ارتباط چندانی با این بانک تخصصی حوزه صنعت برقرار نکنند، خاطرنشان کرد: مدیریت این بانک ضعیف است و با تعداد محدودی مشتری کار می‌کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: شعبه بانک صنعت و معدن در شهرکرد، اختیارات چندانی ندارد و برای تعیین تکلیف تسهیلات ارزی کارخانه حجاب با شعبه تهران وارد مذاکره شدیم، این مسئله زمان زیادی را طلبید، زیرا برقراری ارتباط با مسئولان بانک در تهران دشوار است.

مشکل چند صنعتگر با بانک صنعت و معدن به کل مشتریان تعمیم داده نشود

علی باقری- مدیریت شعبه بانک صنعت و معدن شهرکرد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه این بانک تمامی مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را اجرایی کرده است، اظهار کرد: چند واحد تولیدی بزرگ در چهارمحال و بختیاری از جمله کارخانه حجاب، تولید فولاد تاراز و آب معدنی زاگرس از این بانک تسهیلات ارزی دریافت کرده‌اند و برای بازپرداخت با مشکل مواجه شده‌اند و این مشکل را به کل مشتریان بانک تعمیم می‌دهند.

وی بیان کرد: تسهیلات ارزی از بانک مرکزی اختصاص پیدا می‌کند و بانک صنعت و معدن عامل پرداخت این تسهیلات است، در قرارداد منعقد شده با واحدهای تولیدی تاکید شده است که بازپرداخت تسهیلات باید با نرخ روز ارز باشد، این واحدها تسهیلات ارزی را با نرخ ۳۰۰۰ تومان دریافت کرده‌اند و اکنون نمی‌خواهند به تعهد خود عمل کنند و تسهیلات را با نرخ ۳۲ هزار تومان پرداخت کنند.

باقری گفت: این چند واحد تولیدی بزرگ که از بانک صنعت و معدن تسهیلات ارزی دریافت کرده‌اند، اکنون در حال تخریب بانک هستند.

مدیریت شعبه بانک صنعت و معدن شهرکرد در خصوص کمبود شعب بانک صنعت و معدن در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: تعداد شعبات بانک در استان‌ها بر اساس تعداد صنعتگران مشخص می‌شود، برای مثال در استان اصفهان سه شعبه و شیراز دو شعبه بانک وجود دارد، تعداد یک بانک صنعت و معدن برای استان کافی است.

وی تاکید کرد: بانک صنعت و معدن به وظایف خود در قبال مشتریان عمل می‌کنند، مشتریان می‌توانند با افتتاح حساب در این بانک از خدمات استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری صنعتگران بانک صنعت و معدن تسهیلات ارزی چهارمحال و بختیاری شعبه بانک صنعت و معدن بانک صنعت و معدن بانک صنعت و معدن پرداخت تسهیلات تسهیلات ارزی واحد تولیدی تبصره ۱۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۵۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، در اجرای مواد ۵۸، ۶۳ و ۶۳ مکرر قانون نظام وظیفه و وظایفی که به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده نشست مشترکی بین محمدکاظم صادقیان مدیرکل صنعت، معدن وتجارت و معاونت نظام وظیفه فرماندهی انتظامی استان یزد مبنی بر شناسایی مشمولین نظام وظیفه و عدم بکارگیری آنها در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی برگزار شد.
در این نشست مقرر شد ضمن بازدید مشترک از واحد‌های مذکور مفاد قانونی مربوط به اطلاع صاحبان صنایع، بهره برداران معادن و متصدیان واحد‌های صنفی رسانده شود. 
کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه ها، به کارگیری کنند، توسط نیروی انتظامی، وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت شناسایی و به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.
بر اساس ماده ۶۳ مکررقانون نظام وظیفه عمومی، مجازات به کارگیری مشمولان غایب نظام وظیفه برای بار اول، هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر، هزینه سالانه ۳ سرباز است.

دیگر خبرها

  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود