Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از مدیسن نت، پس از تجزیه و تحلیل تقریباً سه دهه داده‌های مربوط به حدود نیم میلیون بیمار نارسایی قلبی، محققان به این نتیجه رسیدند کسانی که غم و اندوه ناشی از از دست دادن عزیزانشان را تجربه کرده بودند، با افزایش ۵ تا ۲۰ درصدی خطر مرگ قلبی در طول چهار سال بعد روبرو بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کریستینا لازلو»، نویسنده این مطالعه از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد گفت: «یافته‌ها نشان می‌دهد اعضای خانواده، دوستان و پزشکان بیماران داغ‌دیده دچار نارسایی قلبی باید به وضعیت این افراد، به‌ویژه بلافاصله پس از از دست دادن عزیزشان توجه داشته باشند.»

لازلو توضیح داد که نارسایی قلبی یک بیماری مزمن است که به تدریج رو به وخامت می‌رود، و در آن عضله قلب قادر به پمپاژ خون کافی برای پاسخگویی به نیازهای خون و اکسیژن بدن نیست.

تیم او خاطرنشان کرد که برآوردها نشان می‌دهد که بیش از ۶۴ میلیون مرد و زن در سراسر جهان با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند.

در این مطالعه، محققان داده‌های سلامت و سوگواری مربوط به بیش از ۵۰۰ هزار بیمار که توسط ثبت نارسایی قلبی سوئد بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ جمع‌آوری شده بود، بررسی کردند.

بیماران در مقطعی پس از سال ۱۹۳۱ در سوئد متولد شده بودند و بسیاری از آنها میانسال یا مسن‌تر بودند.

در نهایت نزدیک به ۵۹۰۰۰ نفر از بیماران (۱۲%) دچار از دست دادن یکی از عزیزان خود شدند. و این تیم بسته به رابطه بیمار نارسایی قلبی با فردی که فوت کرده بود، به افزایش قابل توجهی در خطر مرگ نارسایی قلبی پی بردند.

به عنوان مثال، از دست دادن همسر باعث افزایش ۲۰ درصدی خطر مرگ ناشی از نارسایی قلبی می‌شود، در حالی که از دست دادن یک برادر یا خواهر با افزایش ۱۳ درصدی این خطر و از دست دادن فرزند یا نوه به ترتیب ۱۰ درصد و ۵ درصد با افزایش خطر همراه است.

اما نویسندگان این مطالعه خاطرنشان کردند که این میزان افزایش خطر در عرض هفت روز پس از از دست دادن یک عزیز، ۷۸ درصد بود.

بر اساس رابطه، از دست دادن فرزند باعث افزایش خطر ۳۱ درصدی در هفته اول شد، در حالی که از دست دادن همسر یا شریک زندگی باعث افزایش ۱۱۳ درصدی شد.

با این حال، تیم تحقیقاتی یک استثنای بزرگ را برای این قانون شناسایی کردند: از دست دادن والدین. هیچ خطر افزایشی برای مرگ در میان بیماران نارسایی قلبی پس از از دست دادن مادر یا پدر مشاهده نشد.

در مورد اینکه چه چیزی می‌تواند افزایش همه جانبه خطر را توضیح دهد، محققان اذعان کردند که عوامل ژنتیکی و سبک زندگی ممکن است نقش داشته باشند.

لازلو گفت: «با این حال، مکانیسم مرتبط با استرس توضیح محتمل برای این است که چرا به نظر می‌رسد از دست دادن یک عزیز به آسیب پذیری بیشتر نارسایی قلبی تبدیل می‌شود.»

محققان گفتند که افزایش خطر مرگ ممکن است ریشه در روش پیچیده‌ای داشته باشد که سیستم عصبی غدد درون ریز و سیستم عصبی سمپاتیک بدن به رویدادهای بسیار استرس زا و احساسی واکنش نشان می‌دهند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه مصطفی تاجزاده اسکوچیچ غم و غصه از دست دادن عزیزان بیماران قلبی نارسایی قلبی مذاکرات دوحه آیت الله ناصری شینزو آبه مصطفی تاجزاده اسکوچیچ دست دادن دست دادن یک نارسایی قلبی افزایش خطر خطر مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۶۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی

 سرهنگ قنبرزاده در نشست تجزیه و تحلیل آمار تصادفات استان آذربایجان شرقی گفت: میزان فوتی‌ها در تصادفات درون شهری سال ۱۴۰۲ در استان نسبت به سال قبل از آن ۳۸ درصد بیشتر شد که تبریز با ۶۰ درصد تصادفات در جایگاه نخست و مراغه با ۲۰ درصد در رتبه دوم قرار داشت.

وی ادامه داد: میزان تصادفات جرحی و فوتی در استان نگران کننده است و بر اساس آمار میزان تصادفات در سال گذشته سیر افزایشی داشت.

سرهنگ قنبرزاده با بیان اینکه رده سنی فوتی‌ها در فرودین امسال بین ۲۰ تا ۲۵ سال است افزود: در فروردین ماه امسال ۱۹ نفر در رده سنی یاد شده در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست دادند که ۴۰ درصد کل فوتی‌ها را شامل می‌شود و انتظارمان از والدین این است اجازه ندهند فرزندانشان بدون گواهینامه و رعایت قوانین رانندگی کنند.

وی ادامه داد: اکثر تصادفات منجر به فوت از ساعت ۱۸ به بعد اتفاق افتاده است که ۶۰ درصد کل تصادفات فرودین را شامل می‌شود.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی به عوامل اصلی تصادفات منجر به فوت اشاره کرد و گفت: ناتوانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با ۹ مورد در رتبه اول و بی توجهی به جلو با ۴ مورد در رتبه بعدی قرار گرفت.

سرهنگ قنبرزاده کنترل ترافیک را وظیفه همگانی دانست و گفت: تمام دستگاه‌ها در کنترل ترافیک و تصادفات باید به میدان بیایند و صرف حضور پلیس کافی نیست به طوری که که در ایام تعطیلات عید به دلیل حضور دستگاه‌های مختلف میزان تصادفات کاهشی بود.

وی با انتقاد از عقب ماندگی تبریز در هوشمندسازی معابر اظهار کرد: تبریز از لحاظ هوشمندسازی معابر فقیر است به طوری که در بین کلانشهر‌های کشور در جایگاه‌های آخر قرار گرفته بنابراین ضروری است مسئولان برنامه ریزی جدی داشته باشند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برخورد با تخلفات حادثه ساز افزایش یافته است گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان برخورد با تخلفات حادثه ساز ۳۸ درصد در عناوین مختلف افزایش یافت برای نمونه برخورد با تخلف تجاوز از سرعت مجاز حدود ۲۲۳ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: همچنین در فروردین ماه امسال ۶۵۸ مورد توقیف گواهینامه و خودرو اتفاق افتاد که ۳۳۴ مورد مربوط به دلیل نداشتن گواهینامه، ۱۵۰ مورد تخلفات حادثه ساز ۱۲۵ مورد نمره منفی و ۴۹ مورد نیز به دلیل استفاده از مواد روانگردان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • درخشش دوباره قایدی در لیگ امارات؛ آمار شگفت‌انگیز باشو
  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم
  • هفت کشف شگفت‌انگیز درباره سیاره عطارد
  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!